Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:59:15 GMT

نمايشگاه هفته مشاغل در قرچک گشايش يافت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۶۹۹

نمايشگاه هفته مشاغل در قرچک گشايش يافت

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نمايشگاه مشاغل و توانمندي دانش آموزان هنرستان هاي فني و حرفه اي و کاردانش شهرستان قرچک همزمان با آغاز هفته مشاغل گشايش يافت.

به گزارش ايرنا، اين نمايشگاه که امروز (شنبه) و با هدف به نمايش گذاشتن قابليت هاي کاربردي رشته هاي مختلف تحصيلي در محل دائمي نمايشگاه هاي قرچک برپا شد، دانش آموزان دختر و پسر هنرستان هاي فني حرفه اي و کاردانش در قالب 40 غرفه، آثار خود را در معرض ديد علاقه مندان قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست آموزش و پرورش شهرستان قرچک در اين مراسم گفت: دانش آموزان توانمندي هاي خود را در رشته هاي مختلف معماري، ‌نقشه کشي، ‌سفالگري،‌ علوم مختلف رايانه، ‌خياطي،‌ چاپ،‌ طراحي و عکاسي،‌ بازاريابي و مديريت خانواده در اين نمايشگاه ارائه دادند.
غلامرضا بختياري افزود: تحصيل در رشته هاي فني و حرفه اي و کار و دانش باعث مي شود تا دانش آموزان علاوه بر آموخته هاي تئوري، به صورت عملي با مهارت هاي کاربردي آشنا شوند.
وي تصريح کرد: دانش آموزان دوره اول متوسطه از غرفه هاي هنرستان هاي کار و دانش و فني و حرفه اي بازديد مي کنند و از نزديک با فعاليت هاي عملي هر يک از رشته هاي اين هنرستان ها آشنا مي شوند.
نمايشگاه هفته مشاغل شهرستان قرچک تا پايان هفته جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي قرچک واقع در بلوار اصلي از ساعت 8 صبح تا 19 پذيراي علاقه مندان است.
هفته اول ارديبهشت هر سال به عنوان هفته مشاغل نامگذاري شده است.
قرچک در 30 کيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران ابراهیمی قائم مقام صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با قدردانی از خانه هنر دل افکن در برگزاری این نمایشگاه نقش هنرمندان را در راستای معرفی بنا‌های ارزشمند تاریخی موثر دانست.

وی افزود: صندوق توسعه و احیا همواره تلاش خود را بر احیا و نگهداشت آثار تاریخی گذاشته و این مهم در سال جاری نیز با جدیت ادامه می‌یابد‌.

 روایت هنرمندان از بنا‌های تاریخی با هنر نقاشی

مریم دل افکن مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز با قدردانی از حمایت‌های صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه آثار بنا‌های تاریخی ایران حدود ۵۰ هنرمند آثار خود را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل، با موضوع بنا‌های تاریخی به نمایش گذاشته‌اند. 

وی افزود: علاقه‌مندان به هنر می‌توانند امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین و فردا جمعه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ با مراجعه به مجموعه تاریخی مسعودیه واقع در میدان بهارستان از آثار هنر‌های به نمایش گذاشته شده بازدید کنند. 

وی، برپایی این نمایشگاه را پلی برای ارتباط بین گذشته و حال، تاریخ وهنر و فرهنگ غنی کشورمان دانست و گفت: رویکرد اصلی ما، معرفی بنا‌های تاریخی و کمک به بازسازی این بنا‌ها و کاروانسرا‌ها و ثبت بیشتر این بنا‌ها است. 

دل افکن با اشاره به اینکه کار‌های تحقیقاتی، نوشتاری و هنری نمایشگاه حدود دو ماه به طول انجامید گفت: هنرمندان تا ۲۰ فروردین، مهلت ثبت نام برای ارائه آثار خود را داشتند و از میان تعداد زیادی آثار، بهترین تابلو‌ها را برگزیدیم؛ که در کنارنمایش آثار، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی هم برگزار می‌شود.

ویدا کوشا پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر اظهار داشت:هنر می‌آید که مرهم زخم‌ها باشد و تاثیر آن نیز در جامعه در برخی مواقع بیشتر از آن است که تصور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر هنرمند تاریخ را نداند نمی‌تواند اثر فاخری تولید کند بیان کرد: اگر عقبه هنری و تاریخی را نسل به نسل منتقل کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: بنیان مایه، هر هنرمند یک مسئولیت اجتماعی است که خلق زیبایی کند و طوری زیبایی را خلق کند که حس خوب منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • آغاز ثبت نام کنکور فنی و حرفه‌ای از نیمه دوم اردیبهشت ماه
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • پایگاه هوانیروز مشهد ۷۵ عملیات پروازی مردم‌یاری انجام داد
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی