Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:23:22 GMT

روحیه جهادی از ویژگی‌های شهید سید نورخدا موسوی بود

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۷۰۷

روحیه جهادی از ویژگی‌های شهید سید نورخدا موسوی بود

خرم آباد - ایرنا- رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا از شهید 'سید نورخدا موسوی' به عنوان شهید شاخص سال 98 نام برد و روحیه جهادی و ایثارگری را از ویژگی های این شهید بزرگوار برشمرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «یونس عبدی» درباره شهید «سید نورخدا موسوی» که به عنوان شهید شاخص سال 98 به ستاد مرکزی راهیان نور معرفی شده است، اظهار داشت: هرساله شهدایی از سوی نیروهای مسلح و دیگر سازمان هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته و از خاک میهن اسلامی دفاع کرده‌اند، به عنوان شهیدان شاخص معرفی می شوند که سال گذشته نیز شهید خدا کرم، شهید ابوالفتحی و شهید سبحانی به عنوان شهدای شاخص به این ستاد معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، روحیه جهادی و ایثارگری را از ویژگی های بارز این شهید شاخص عنوان و تصریح کرد: شهید «سید نورخدا موسوی» خدمت سربازی را در ارتش گذراند و بعد از جنگ تحمیلی به استخدام ناجا درآمد این درحالی است که این شهید شاخص در سن 17 سالگی در عملیات مرصاد نیز حضور داشته است.
رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا عنوان کرد: شهید سید نورخدا موسوی مدتی در تهران مشغول به خدمت بود اما به درخواست خود برای ادامه خدمت به استان لرستان رفت و سپس داوطلبانه برای خدمت در مرزبانی سیستان و بلوچستان و دفاع از حریم ایران اسلامی در برابر اشرار اعلام آمادگی کرد و مدتی به عنوان جانشین یگان تکاوری در «لار» مشغول به فعالیت شد.
سرهنگ عبدی یادآور شد: سید نور خدا موسوی پس از مدتها خدمت صادقانه در اسفند ماه سال 87، در درگیری با گروهک تروریستی «عبدالمالک ریگی» مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد و سپس به کما رفت.
وی ادامه داد: سید نورخدا موسوی در سال 87 که به صورت 100 درصد جانباز شده بودند، پس از تحمل 10سال درد و رنج و زندگی نباتی، به فیض شهادت نائل و به یاران شهیدش پیوست.
سید نور خدا موسوی یکم شهریورماه سال 1349 در شهر خرم‌آباد متولد شد و دارای دو فرزند به نام «سیده زهرا و سید محمد» است.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نيروي انتظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید حجازی بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج مانند بسیج سازندگی است و مرد جهاد و خدمت بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سردار مصطفی مثنوی در آئین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی اسرائیل به سرکنسول‌گری ایران در دمشق، با گرامی داشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، اظهار داشت: شهید حجازی در همه دوران خدمت در خدمت نظام، انقلاب و اسلام بود و او و یارانش در جبهه مقاومت و مبارزه با داعش فعال بودند امثال سید حسن نصرالله، سید رضی و سایر مبارزان جبهه مقاومت از جمله یاران او بوده و جانفشانی کردند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در وصف شهید حجازی فرمایش‌های ارزشمندی داشتند و او را مغز متفکر قدس و جبهه مقاومت و بسیج دانسته‌اند، افزود: شهید حجازی علاوه بر مسئولیت در جبهه مقاومت حدود 10 سال در سازمان‌های بسیج و اقشار بسیج، بسیج تخصصی، عرصه و رشته‌های مختلف ابتکار عمل به خرج داد و بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج مانند بسیج سازندگی است و مرد جهاد و خدمت بود.

مثنوی ابراز کرد: شهید حجازی در عرصه‌های سخت و نیمه‌سخت مقابله با جریان تجزیه‌طلب و فرماندهی سپاه چهارم و قرارگاه‌های جنوب کشور و جریان‌های الحادی کُرد و غیر کُرد در شرق کشور، اولین فرمانده قرارگاه قدس در کنار شهید سلیمانی، عمق بخشی در دهه میانی انقلاب و گسترش مفاهیم انقلاب اسلامی و دغدغه برای جبهه مقاومت و حضور او برای پشتیبانی در جبهه مقاومت، حدود 10 سال در سپاه لبنان و فرماندهی میدان و خدمت و جهاد در این عرصه و جانشینی سپاه قدس از جمله مسئولیت‌ها و خدمات او است.

وی با بیان اینکه حضور در قرارگاه ثارالله و مبارزه با فتنه‌ها از دیگر سوابق شهید حجازی و محبوبیت او است، تصریح کرد: در آستانه دومین کنگره ملی قرار است ارزش و مفاهیم شهدا را گسترش بدهیم و پیوست‌های مورد انتظار رهبری معظم انقلاب و راهبرد مقاومت و ایستادگی را تبیین و ترویج دهیم و شعار با شهدا تا فتح قله‌ها را انتخاب کردیم و طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب ما به قله‌ها نزدیک و دستیابی به قله نهایی و ظهور منجی عالم بشریت هدف غایی ما است و به برکت شهدا قله انسانیت و ارزش‌های انسانی معنا شده‌است.

مثنوی خاطرنشان کرد: ما نه در کتاب و داستان‌ها بلکه در واقعیت رشادت‌ها را دیدیم و در جبهه مقاومت حاج قاسم به حفظ جبهه «باریکه بوکمال» در نقطه‌ای که حفظ انسانیت و حریم انسانیت است، تاکید دارد، منطقه‌ای که مسلمانان و غیر مسلمانان نسبت به آن دغدغه دارند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین قله‌ها در مکتب شهیدان قله انسانیت و فتح ارزش‌های انسانی بود و این موضوع در مکتب شهدا معنا پیدا می‌کند و با طرح‌ریزی، برنامه و عملیات در این راستا قدم برداشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاه با روحیه جهادی و ایثارگری امید و غیرت مردم ایران اسلامی است
  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • ارتش، فدایی بودن برای ملت را با خون امضا کرده است
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید