Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:09:20 GMT

بوشهر غرق در شادی نیمه شعبان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۹۳۲

بوشهر غرق در شادی نیمه شعبان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در استان بوشهر  در و دیوارها را آذین بندی کرده‌ بودند، امشب در شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) در مساجد و حسینیه‌ها آیین‌های جشن و مولودی خوانی برگزار کرده‌اند.

امشب منتظران ظهور، با زمرمه کردن دعای فرج، تعجیل در ظهور امام زمان را از درگاه خداوند متعال طلب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستگاه‌های صلواتی هم در خیابان‌ها برپا شده‌اند و میان مردم شیرینی و شربت توزیع می‌کنند.

در برخی مساجد هم امشب مراسم احیا برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این مراسم، با خواندن دعا، مناجات شعبانیه و زیارت آل یاسین، شب را تا سحر زنده نگه می‌دارند.

مراسم قدیمی نیمه برات هم عصر امروز و امشب در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد. در این مراسم افراد در بشقاب‌‎ یا نعلبکی زولبیا، بامیه، رنگینک، حلوا خرمایی یا شرینی و شکلات می‌گذارند و به در خانه همسایه‌ها می‌برند. آنان با این کار هم میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) را به یکدیگر تبریک می‌گویند و هم برای آمرزش درگذشتگان دعا می‌کنند.

انتهای پیام/ک

جشن نیمه شعبان در استان بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست ستاد اجرایی شهدای غریب استان بوشهر اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان در اجرای برنامه‌های شاخص در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در خرداد ماه تهیه مستند از شهدای شاخص استان و نیز به روز رسانی اطلاعات و آمار شهدا مد نظر قرار گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: این کنگره به جهت معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس و اهمیت و ارج نهادن به شهدای غریب در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است.

وی افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پاسداشت شهدای غریب در شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به کمیته‌های استانی برای اجرا و برنامه ریزی لازم ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه باید فرهنگ نامه شهدای غریب در اسارت و یک کتاب در این زمینه تهیه و تدوین شود گفت: یادواره شهدای غریب در اسارت در هر استان و کنگره ملی آن نیز امسال به صورت سراسری برگزار می‌شود.

پورات عنوان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این زمینه اطلاع رسانی نمایند تا جامعه نسبت به وجود این عزیزان آگاهی پیدا کنند چون بسیاری از افراد وقتی که برای آنها توضیح داده می‌شود تازه متوجه می‌شوند که شهدایی هستند که در اسارت به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6080528

دیگر خبرها

  • دلیل جالب شادی بعد از گل بازیکن شمس‌آذر
  • افول لیگ برتر: به لقب (لیگ کشاورزان) سلام کنید!‏
  • پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی
  • آنچلوتی: قهرمان را حذف کردیم، به تیمم افتخار می‌کنم
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود