Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@10:12:51 GMT

نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور به نخست وزیر پاکستان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۹۹۳۴

نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور به نخست وزیر پاکستان

خبرگزاری ایسنا:  بنا بر اعلام روابط عمومی بنیاد هابلیان، متن کامل نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عالیجناب عمران احمد خان نیازی

نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان

با اهدای سلام و احترام

پیش از هر چیز، از دست دادن تعدادی از پرسنل نیروی دریایی پاکستان در حادثه تروریستی روز پنجشنبه را به جنابعالی و ملت پاکستان تسلیت می‌گوئیم و برای بازماندگان آرزوی صبر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین سفر جنابعالی پس از انتخاب به مقام نخست وزیر کشور مسلمان، دوست و همسایه، پاکستان به ایران است. سفری که از شهر مشهد، پایتخت دینی ایران و مرقد امام رضا علیه السلام آغاز خواهد شد و ما آن را به مثابه حرکتی مبارک در روابط دو ملت و همچنین گسترش مناسبات دو کشور تلقی می‌کنیم.

جناب آقای نخست وزیر

دو ملت ایران و پاکستان در طول تاریخ به دلیل همجواری، دین واحد و پیوندهای قبیله‌ای مشترک در دو سوی مرز، روابط گرم و راهبردی داشته‌اند. روابطی که تاکنون نیز پایدار و مستمر بوده است.

علاوه بر موارد مورد اشاره، یک عامل دیگر نیز این دو ملت را به یکدیگر پیوند داده است و آن تروریسم است. در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۷۰۰۰ شهروند قربانی این پدیده شوم شدند و در کشور شما نیز تنها در یک دهه و نیم اخیر بیش از ۲۲۰۰۰ شهروند توسط تروریست‌ها جان خود را از دست دادند. این اعداد، ایران و پاکستان را در ردیف بزرگ‌ترین کشورهای قربانی تروریسم در جهان قرار می‌دهد.

آقای وزیراعظم

امنیت مرزی یکی از مؤلفه‌های مهم در کنترل تروریسم و مبارزه با آن است و این مهم جز با همکاری کشورها حاصل نمی‌شود. متأسفانه در سال‌های اخیر، فارغ از پدیده قاچاق مواد مخدر، حضور گروه‌های تروریستی افراط گرا به امنیت مرزی دو کشور لطمه وارد کرده است و جان صدها تن از شهروندان و مرزبانان ایرانی را گرفته است.

گروه‌های تروریستی با استفاده از وضعیت موجود و عدم کنترل جدی مرزها، هر از گاهی با ورود به خاک ایران و انجام عملیات خرابکارانه و ترور، آزادانه به آن سوی مرز باز می‌گردند. این حرکت چندین سال است که به طور مستمر ادامه یافته است و متأسفانه تاکنون اقدامی جدی از سوی اسلام آباد برای مقابله با آن صورت نگرفته است.

و شاهد این کلام آن است که درست در روزهای حضور شما در جمهوری اسلامی ایران تعدادی از فرزندان مرزبان ما، در خاک کشور شما، توسط همین گروه‌های افراط گرا و تروریست اسیر هستند.

عالیجناب

قطعاً توجه و اهتمام یک سویه به مسأله امنیت مرز ایران و پاکستان کافی نیست و این مسأله توجه لازم و جدی دولت شما را نیز می‌طلبد.

خانواده شهدای ترور ایران از جنابعالی و مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان به طور جدی انتظار دارند همانطور که امنیت مرزهای خود با پاکستان و افغانستان در مناطق کشمیر و تورخم را به عنوان اولویتی بسیار بالا می‌شمارید، این توجه و اهتمام را نیز به مرزهای جنوب غربی خود و همسایه‌تان ایران داشته باشید. به ویژه آنکه این تروریست‌ها، افراط گرایانی هستند که اندیشه آنها نه تنها ایران بلکه مردم کشور شما و پیشرفت و آبادانی‌تان را نیز هدف قرار داده است.

بی تردید تحقق بخش بزرگی از اهداف دولت شما یعنی آموزش، سلامت و اشتغال در گرو مبارزه با افراط گرایی و تروریسم خواهد بود و ما برای عملی شدن این اهداف و مسیر رسیدن به آنها برای شما دعا خواهیم کرد.

بنیاد هابیلیان – خانواده شهدای ترور ایران.

منبع: فردا

کلیدواژه: نامه سرگشاده خانواده شهدای ترور نخست وزیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام را خدمت همه نمازگزاران تسلیت عرض می‌کنم. از حوادث شگفت‌انگیز در دوران معاصر در جهان، سقوط قدرتمندترین رژیم سلطنتی در ایران و در منطقه استراتژیک جنوب غرب‌آسیا، آن هم در شرایطی که رژیم پهلوی در مقایسه با سال‌های گذشته خود، هم از نظر نظامی، هم در شرایط اقتصادی، و هم از نظر حمایت و پشتیبانی قدرت‌های بزرگ جهانی، در بهترین وضعیت و شرایط به‌سر می‌برد، شگفت‌انگیزتر آن‌که این فروپاشی و سقوط، نه در یک جنگ خارجی و یا کودتای نظامی، بلکه توسط یک انقلاب سیاسی اجتماعی مردمی و آن هم با دست خالی و با شعار «الله اکبر» اتفاق افتاد.

وی افزود: ملت مسلمان ایران با تکیه بر الله اکبر، توانست رژیم قدرتمند پهلوی را از قدرت ساقط کرد و با بالاترین سطح شعور و آگاهی و بصیرت، نظام جمهوری اسلامی تأسیس کرد، جمهوری اسلامی، نتیجه ترکیب همت مردمی و ایمان اسلامی و دقت نظر امام خمینی (ره) در انتخاب تعبیر «جمهوری اسلامی» است. امیرالمؤمنین (ع)، بنیانگذار نخستین جمهوری اسلامی بعد از پیامبر می‌باشد که با توجه به قرآن قانون اساسی یا آئین نامه‌های اداری را ابلاغ کردند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: بر اساس اندیشه سیاسی اسلامی، حرکت تروریستی در کشور روسیه محکوم است و آبشخور آن همان جایی است که زنان و کودکان غزه را ترور کرده است، ترور معنویت و پاکدامنی، عفاف و غیرت از ترور جسم انسان بدتر است.

حجت الاسلام کارگر گفت: ما یادمان نرفته که چگونه در کشور نیروی انتظامی را ضعیف کردند که امروز جرأت تذکر ندارد. ما یادمان نرفته که نوجوان بسیجی با زن خبرنگار مکشفه مصاحبه نکرد اما امروز سفیر کشور با خبرنگار نیمه برهنه مصاحبه می‌کند. ما وصیت نامه شهدا نسبت به عفاف و حجاب رو فراموش نمی‌کنیم که هنوز از معبر شهادت برای کشور هزینه می‌شود، ما دست‌های جنایتکار صهیونیست یهودی را در بیمارستان شفا می‌بینیم که چگونه زنان را در جلوی چشمان مردان و فرزندان می کشند

امام جمعه خارگ در پایان خاطر نشان کرد: چهارمین جنگ بر علیه ملت ایران بعد از جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی، جنگ فرهنگی است که امروز اوج گرفته است. انتظار از دولت و مجلس و قوه قضائیه داریم شجاعانه در حوزه سلبی و ایجابی ورود پیدا کنند و در کنار مردم در این جنگ فرهنگی کمک کنند

کد خبر 6064701

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی علیه ملت ایران اوج گرفته است
  • کابل: پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند
  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • افغانستان منبع تروریسم است
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • غم‌نامه‌ای برای قربانیان غزه/ داغ کرمان با درد مسکو تازه شد!