Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@09:01:12 GMT

اعلام موجودیت داعش در جمهوری دموکراتیک کنگو

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۱۰۸

اعلام موجودیت داعش در جمهوری دموکراتیک کنگو

گروه تروریستی داعش که بسیاری از سرزمین‌‎های تحت اشغال خود در سوریه و عراق را از دست داده است حال به دنبال باز کردن جای پایی برای خود در مرکز آفریقا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، گروه تروریستی داعش برای اولین بار یک حمله تروریستی در جمهوری دموکراتیک کنگو انجام داد.

بر اساس این گزارش این حمله تروریستی در روستای "کمانگو" واقع در نزدیکی مرز کنگو با اوگاندا رخ داد که بر اثر آن 8 نظامی این کشور کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعش همزمان با اولین حمله تروریستی خود در کنگو از از تشکیل شاخه ای به نام "ولایت وسط افریقا" (ایالت آفریقای مرکزی) خبر داد.

"فلیکس تشیسکیدا" رئیس جمهوری کنگو پیش از این گفته بود که بر اساس پیش بینی ها داعش پس از شکست در سوریه و عراق، تلاش هایی را به منظور تقویت حضور خود در قاره آفریقا انجام خواهد داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش

وزارت کشور ترکیه امروز (سه‌شنبه) از بازداشت ۱۴۷ فرد به اتهام همکاری با داعش در این کشور خبر داد.   به گزارش ایرنا، «علی یرلی‌ کایا» وزیر کشور ترکیه در این باره اعلام کرد که در عملیات «بزدوغان-۱۷» علیه گروه تروریستی داعش در «ساکاریا»، ۱۴۷ مظنون دستگیر شدند.   وزیر کشور ترکیه گفت: نیروهای امنیتی کشور از اول ژوئن ۲۰۲۳ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳)، هزار و ۳۲۹ عملیات علیه گروه تروریستی داعش ترتیب داده‌اند که در نتیجه ۲ هزار و ۹۱۹ مظنون دستگیر شده‌اند.   یرلی‌کایا در ادامه افزود: ۶۹۲ نفر از افراد مذکور بازداشت، ۵۳۱ نفر به شرط کنترل قضایی آزاد شدند و روند رسیدگی قضایی ۱۸۷ نفر از آنان ادامه دارد.   وزیر کشور ترکیه بار دیگر بر مبارزه قاطعانه ترکیه با معضل تروریسم تاکید کرد.   نیروهای امنیتی ترکیه به صورت مداوم پیگرد و بازداشت عناصر و هواداران تشکیلات تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور را در دستور کار دارند. این گروه تروریستی بارها مسوولیت عملیات تروریستی مختلفی را در ترکیه به عهده گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازیکن رئال مادرید و اتهام ارتباط با داعش
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک ها
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • نیویورک تایمز: داعش بر یارگیری از تاجیک ها متمرکز شده است/ داعش برخلاف ادعاها نابود نشده است
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • ولادیمیر پوتین: اوکراین هم‌دست تروریست‌هاست | ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است
  • پژواک حمله تروریستی مسکو در پاریس
  • مکرون از تلاش داعش برای انجام عملیات‌ تروریستی در خاک فرانسه پرده برداشت