Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، «یوری بوریسوف»، معاون رئیس جمهور روسیه، روز شنبه اعلام کرد هفته آینده طی قراردادی بندر طرطوس سوریه به مدت ۴۹ سال به روسیه اجاره داده می‌شود.

بوریسف که هم‌اکنون در سفری رسمی در دمشق به سر می‌برد، این اظهارات را در جمع خبرنگاران و پس از دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام ارشد دولت روسیه، مسکو از بندر طرطوس برای مقاصد اقتصادی و لجستیک استفاده خواهد کرد.

این مقام روس همچنین ابراز امیدواری کرد این اقدام منجر به پویایی مثبتی در تجارت دوجانبه شود و «مهم‌تر از همه برای اقتصاد سوریه سودمند باشد».

بوریسوف که ریاست کمیته بین دولتی روسیه و سوریه را نیز بر عهده دارد، افزود تصمیم‌گیری اولیه درباره این قرارداد طی نشست دسامبر ۲۰۱۸ این کمیته صورت گرفت. 

به نوشته اسپوتنیک، قرارداد اجاره بندر طرطوس تنها پروژه مشترک و بزرگ روسیه و سوریه نیست. نوامبر سال گذشته نیز «عماد صابونی»، رئیس کمیته همکاری بین‌المللی و برنامه ریزی سوریه، در گفتگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد شرکت‌های روسی، در چارچوب توافقنامه‌های همکاری،  در حال برنامه ریزی ساخت فرودگاهی در شهر ساحلی طرطوس سوریه و کارخانه‌ تولید واکسن‌ هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...