Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@20:22:31 GMT

آشنايي با علايم کم خوني

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۱۲۴

آشنايي با علايم کم خوني

خبرگزاري آريا - يک متخصص داخلي گفت: کم‌خوني‌هاي ناشي از کمبود آهن باعث شکننده شدن ناخن‌ها، تغيير رنگ و ريزش مو مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا ، محمد حسين فرقاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره ابتلا به بيماري کم خوني و علائم آن اظهار کرد: بيماري کم‌خوني يکي از شايع ترين اختلالات در کشور ما محسوب مي‌شود که معمولا علائم مشابهي به همراه دارد، اولين علامتي که در افراد مبتلا به بيماري کم‌خوني به خصوص کودکان درگير با اين اختلال ديده مي‌شود، کج خلقي است که در بيشتر موارد پس از شروع درمان بهبود مي‌يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از ديگر علائم ابتلا به کم‌ خوني مي‌توان به رنگ پريدگي و سرگيجه اشاره کرد، همچنين کمبود آهن و روي که از عوامل ايجاد کم‌خوني است باعث شکننده شدن ناخن‌ها و ريزش يا تغيير رنگ مو مي‌شود، اما اصلي ترين راه براي تشخيص بيماري کم‌خوني انجام آزمايشات مورد نظر است.
فرقاني بيان کرد: عوامل متعددي منجر به بروز کم‌خوني در افراد منجر مي‌شود؛ گاهي برخي افراد به دليل بودن سطح هموگولوبين يا اختلال در شکل، وزن و حجم آن دچار بيماري کم‌خوني مي‌شوند.
اين متخصص داخلي تشريح کرد: هموگولوبين‌ها ساختاري کروي شکل هستند که از 2 طرف فرو رفتگي‌هايي دارند و انتقال اکسيژن از ريه به سلول‌ بر عهده آنهاست، اگر هموگولوبين شکل، وزن و ساختار مناسب نداشته باشد براي انتقال دچار مشکل خواهد شد.
وي گفت: کمبود آهن از ديگر عوامل موثر در بروز کم‌خوني است؛ مولکول هاي آهن وظيفه همراهي اکسيژن براي رسيدن به سلول‌هاي بدن و بازگرداندن دي اکسيد کربن به ريه‌ها را بر عهده دارد و اگر کمبود اين ماده در بدن وجود داشته باشد سيستم انتقال خون دچار مشکل شده و فرد به کم‌خوني مبتلا خواهد شد.
فرقاني تصريح کرد: يکي از گروه‌هاي اصلي درگير با کم‌خوني، بيماران تالاسمي هستند؛ به طور کلي بيماران تالاسمي به 2 دسته مينور (نوع خفيف تر) و ماژور که نوع حاد آن است تقسيم بندي مي‌شود، اين بيماري به ايجاد کم‌خوني منجر مي‌شود و نياز است تا براي رفع کم خوني با بيماري وي مقابله کنيم.
اين متخصص داخلي بيان کرد: براي کساني که به دليل مشکلاتي مانند کمبود آهن به کم‌خوني دچار شده‌اند، بهترين راهکار اصلاح تغذيه است؛ بيماران مبتلا به کم‌خوني اغلب پس از مدتي کوتاه به طور کامل درمان شده و از مصرف دارو بي‌نياز مي‌شوند اما برخي از آنها مانند بيماران تالاسمي نياز به مصرف مداوم دارو دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن یک دختر مسیحی + فیلم

بسیاری از افرادی که از سایر ادیان به دین اسلام می‌گروند، پس از آشنایی با آن دچار تحول می‌شوند و به پاسخ سوالات خود می‌رسند. یکی از این افراد عایشه مرسدس است که ماجرای آشنایی او با اسلام را در ویدئوی زیر از زبان خودش می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • اسلام چطور این دختر مسیحی را متحول کرد؟ | ویدئو
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • ماجرای مسلمان شدن یک دختر مسیحی + فیلم