Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@19:42:06 GMT

توزیع بیش از ۱۳ هزار چادر امدادی بین سیل‌زدگان لرستان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۲۴۹

توزیع بیش از ۱۳ هزار چادر امدادی بین سیل‌زدگان لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بیش از ۱۳ هزار چادر امدادی بین سیل زدگان در لرستان توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، صارم رضایی در جمع خبرنگاران به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در سیل فروردین امسال پرداخت و افزود: به دنبال وقوع سیلاب سهمگین در لرستان جمعیت هلال احمر به آماده‌باش کامل در آمد و توانست با برنامه‌ریزی‌های خود نقش بسیار تأثیرگذاری در کاهش تلفات انسانی و همچنین حضور پر رنگی در عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیم امداد هوایی با بهره‌مندی از ۱۴ بالگرد بیش از ۷۰۰ سورتی پرواز انجام داد که در پی آن به هجده هزار نفر امدادرسانی صورت گرفت.

رضایی یادآور شد: ۱۱ استان کشور نیروهای امدادی عملیاتی و تجهیزاتی خود را در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار دادند که با احتساب تیم‌های امدادی در خود لرستان، ۲۵ هزار نفر روز نیروی امدادی به مردم آسیب دیده امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان این که بیش از ۱۹ هزار دستگاه روز خودروی عملیاتی در لرستان حضور داشتند، گفت: با پشتیبانی بسیار خوب جمعیت هلال احمر مرکز، تمام تلاش‌ها به شکلی بود که کار امداد و نجات تسریع پیدا کند و امدادرسانی به مردم آسیب دیده با قدرت انجام شود.

رضایی اظهار کرد: بعد از سیل آب ۲۱۶۰ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان نیز با استفاده از دستگاه‌های موجود در جمعیت هلال احمر تخلیه شد.

وی افزود: در حوزه جوانان نیز با تلاش‌های صورت گرفته سعی شد در قالب سه مرحله اعضای جوانان استان‌های مختلف کشور به استان اعزام شوند که در دو مرحله اول تجهیز آنها جهت پاکسازی منازل روستایی و شهری از گل و لایی صورت گرفت و در مرحله سوم نیز تیم‌های حمایت روانی سحر نیز به مناطق مختلف پلدختر اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: اعضای جوانان علاوه بر این در بحث آگاه سازی مردم از خطر سیلاب و پشتیبانی عملیات نقش مهم و تأثیر گذاری در امداد رسانی ایفا کردند.

رضایی به خدمات تیم‌های درمانی جمعیت هلال احمر به مناطق سیل زده استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: تیم‌های درمانی (BHCU)در مناطق سیل زده استان لرستان به بیش از ۶۰۰۰ نفر خدمات پزشکی، پرستاری، بهداشت و روان و مادر و کودک در مناطق سیل زده پلدختر، کوهدشت، معمولان، چگنی و دلفان ارائه داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان به خدمات داوطلبان در سیلاب اخیر نیز اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری بیش از ۷۷ هزار تخته پتو، ۱۰ هزار متر زیر انداز و موکت، ۳۳۰ تخت فرش، ۲۲ هزار لباس بچه گانه ۶۷۰۰ لباس مردانه ۲۴ هزار لباس زنانه، کفش مقادیر بسیار زیادی خشکبار، آب معدنی، برنج، روغن، ماکارانی، کنسروجات، قند و شکر، مربا، بسکویت، خرما، شیر خشک، تخم‌مرغ، آبمیوه، نان، پنیر، حلوا شکری، آرد و حبوبات، غذای گرم، پوشک بچه، لوازم بهداشتی و لوازم خانگی بخشی از خدمات داوطلبان ما بوده است که در خلال آن کار بسته بندی آنان را نیز انجام داده اند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در سیلاب اخیر تمام توان خود را جهت کاهش آلام آسیب دیدگان به کار بست و از هیچ کوششی دریغ نکرد و توانست خدمات رضایت بخشی را ارائه دهد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین‌زاده امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان بیان داشت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده گفت: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه روند اجرایی این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم با مشارکت و کمک حامیان و خیرین شهرستان جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش طرح‌های حمایتی جمعیت هلال احمر قرار دهیم.

کد خبر 6086287

دیگر خبرها

  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد