Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@22:12:16 GMT

حمايت از عشاير نقش مهمي در امنيت غذايي دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۲۵۴

حمايت از عشاير نقش مهمي در امنيت غذايي دارد

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - فرماندار مياندوآب گفت: حمايت مطلوب و موثر از عشاير پرتلاش و غيور به عنوان يکي از جوامع مولد، نقش مهمي در تامين امنيت غذايي جامعه دارد.

به گزارش ايرنا، مهدي قهرماني عصر روز شنبه در نخستين جلسه شوراي عشاير اين شهرستان که با حضور مديرکل امور عشاير آذربايجان غربي، نمايندگان عشاير و جمعي از مسوولان ذيربط تشکيل شد، افزود: با توجه به آغاز فصل کوچ عشاير به ييلاق هاي منطقه اقدامات لازم در جهت تامين آرد، سوخت و آب آشاميدني عشاير بايد در دستور کار مسوولان و شوراي عشاير شهرستان قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به نقش مهم عشاير در تامين محصولات دامي و لبني کشور گفت: بايد در راستاي ارتقاي قابليت توليد و سلامت و امنيت غذايي گام هاي موثري در جهت حمايت و تامين مايحتاج عشاير برداشته شود.
وي افزود: تامين آرد مورد نياز عشاير از اهميت ويژه اي برخوردار است و از اين رو از اداره غله انتظار مي رود در جهت تامين و تخصيص سهميه عشاير در اسرع وقت اقدام شود.
فرماندار مياندوآب همچنين با اشاره به تامين سوخت و آب آشاميدني مورد نياز عشاير اين شهرستان، اظهار داشت: استفاده از آبگرمکن و پکيج هاي خورشيدي براي تامين روشنايي، استحمام، کاهش مصرف سوخت هاي فسيلي و مشکل انتقال سوخت از جمله طرح هايي است که در جهت رفاه حال عشاير منطقه اجرا خواهد شد.
وي افزود: خطوط انتقال آب آشاميدني نيز با هماهنگي آب و فاضلاب روستايي، امور عشاير و دهياران روستاهاي مسير بايد احداث و ساماندهي شود.
فرماندار مياندوآب در ادامه با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده از محل ماليات بر ارزش افزوده بيان کرد: در سال گذشته 500 ميليون ريال از محل ارزش افزوده به امور عشاير شهرستان پرداخت شد.
وي ادامه داد: اجراي طرح هاي مورد نظر با تخصيص بودجه از محل ارزش افزوده پيگيري مي شود که با تحقق اين مهم، گامي بزرگ در حل مشکلات عشاير اين شهرستان برداشته خواهد شد.
وي با اشاره به انتقال دام توسط برخي افراد سودجو گفت: براي جلوگيري از سرقت و قاچاق دام در پوشش عشاير و حفظ امنيت دام هاي آنان طرح پلاک گذاري دام‌ ها در جهت کنترل دقيق آمار ورود و خروج دام اجرا خواهد شد.
به گزارش ايرنا، يکهزار و 350 خانوار عشايري با جمعيت هفت هزار و 500 نفر در 82 روستاي مياندوآب ساکن هستند.
جمعيت دامي عشاير مياندوآب 135 هزار راس است که نقش مهمي در توليد شير و گوشت قرمز اين شهرستان دارند.
9871/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، افزود: تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیرخانه جهت گزارش به رئیس جمهور ارسال نمایند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تأمین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم است.

کد خبر 6088255 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت