Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب مهندس مدیرکل دامپزشکی استان فارس اظهار کرد: دو گروه عملیاتی شامل ۶ نیرو، دو دستگاه خودرو پیکاپ و یک دستگاه کامیونت ایسوزو با تجهیزات و امکانات کامل حاوی اقلام واکسن، سم و دارو از فارس به مناطق سیل زده استان خوزستان اعزام شده است.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات این گروه‌ها معاینه دام‌های بیمار، تجویز و تحویل دارو‌های دامپزشکی مورد نیاز، سم پاشی جایگاه احشام، ضدعفونی و واکسیناسیون جمعیت دامی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان فارس تصریح کرد: پایش و مراقبت از دام‌ها در مناطق سیل زده برای ممانعت از شیوع و اپیدمی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از مهم‌ترین اقدامات موثر اکیپ‌های عملیاتی اعزام شده توسط اداره کل دامپزشکی فارس است.

انتهای پیام/چ

گروه‌های دامپزشکی فارس در مناطق سیل‌زده مستقر شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵۱ هزار فقره آزمایش تشخیصی در دامپزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کفشچی گفت: با توجه به اینکه تشخیص بیماری و تأیید آن یکی از ارکان مهم کنترل بیماری هاست، مرحله واکنش به واگیری‌ها بعد از تشخیص قوت می‌گیرد و شناسایی برخی بیماری‌ها فقط از طریق شناسایی آزمایشگاهی میسر می‌شود.

وی افزود: بر این اساس آزمایش‌ها جهت پایش، تشخیص انواع بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل از جمله بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان و همچنین کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی تولیدی با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان انجام می‌شود.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی زنجان ادامه داد: بیشترین آزمایش‌های آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان شامل سرولوژی (تشخصیص بیماری) طیور با ۳۲ هزار و ۵۷۵ مورد، سرولوژی دام با ۱۲ هزار و ۵۸۱ مورد، کشت میکروبی نمونه‌های مرضی با سه هزار و ۷۲۳ مورد و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی با یک هزار و ۷۷۰ مورد بوده است.

کفشچی گفت: در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان زنجان طی این مدت ۱۹۲ مورد آزمایش سم شناسی و ۶۳۵ مورد آزمایش انگل شناسی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • هشدار دامپزشکی خوسف برای بیماری تب کریمه و کنگو
  • اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور کارمندان ادارات فارس در سال ۱۴۰۳ به مناطق جنگی
  • هشدار دامپزشکی نیشابور در خصوص بیماری آنتروتوکسمی در دام های سبک
  • پایش بیش از ۲۸۰۰ مورد برای بیماری مشمشه در خوزستان
  • برگزاری کلاس آموزشی برای نوغانداران شهرستان درگز
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • انجام بیش از ۲۸۰۰ پایش سرمی ‌بیماری‌ «مشمشه» در خوزستان
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی
  • انجام ۵۱ هزار فقره آزمایش تشخیصی در دامپزشکی زنجان