Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:02:28 GMT

نجواهای شاعرانه عالمان دین با امام زمان(عج)

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۲۹۶

نجواهای شاعرانه عالمان دین با امام زمان(عج)

مجموعه «سروده‌های مهدوی» عالمان و مراجع شیعه به کوشش محمد غفاری از سوی نشر باهوش وابسته به مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث روانه بازار کتاب شد. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در این مجموعه تلاش شده است اشعار فارسی علما و مراجع بزرگ تاریخ شیعه در باره حضرت مهدی(عج) گردآوری شود تا رجوع به شعر گذشتگان، در دو وجه محتوایی و هنری صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اهداف این تحقیق، احیای میراث مکتوب شیعی در عرصه شعر مهدوی و زنده نگاه داشتن آن برای نسل‌های آینده، آشنا ساختن شاعران و هنرمندان جوان با پیشینه سترگ شعر مهدوی و زمینه‌سازی برای پژوهش های کاربردی و عمیق در این عرصه است.

از طرف دیگر، بسترسازی برای رشد شاعران جوان کشور، با توجّه به الگوهای متعهّد و عالم، مورد توجّه بوده است؛ زیرا با عنایت به این که اشعار این کتاب، سروده عالمان و فقیهان تراز اوّل است، طبیعتاً از بسیاری از آسیب ها به دور است و می تواند نقش مؤثّری در شناساندن صحیح امام مهدی ـ عجّل اللّٰه تعالی فرجه ـ و تاریخ زندگی ایشان به شاعران جوان داشته باشد.

در این مجموعه، اشعار 32 چهره شاخص در علوم دینی از قرن دهم تا به امروز در مدح و ستایش امام مهدی(ع) جمع آوری شده است. ترتیب و چینش شاعران، بر اساس تاریخ قمری ولادتشان است و پیش از آغاز اشعار، معرفی مختصری از شاعر آورده شده است. این معرفی عبارت است از: تاریخ و محل ولادت، محل تحصیل و استادان، آثار و در برخی موارد، تاریخ رحلت و محلّ دفن آنان.

سروده‌های مهدوی شاعران افغانستانی در «شاه شمشاد قدان»انتشار سروده‌های مهدوی امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در یک کتاب



در انتخاب اشعار، تنها به موضوع و مضامین مرتبط با صاحب الزمان(عج) توجه شده و هیچ گونه انتخابی از نظر قالب، شاعرانگی و... صورت نپذیرفته است.

انتهای پیام/

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سی و دومین نمایشگاه کتاب ادبیات دینی و آیینی کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سی و دومین نمایشگاه کتاب کتاب و ادبیات سی و دومین نمایشگاه کتاب کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» سروده سعیده موسوی زاده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده ۳۵ شعر طنز است.

موسوی‌زاده اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد و در این کتاب به سراغ سروده‌هایی برای بزرگسالان رفته است. این کتاب شامل اشعار طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرار داده است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از شعر شاعران بزرگ و صنعت تضمین اشعار را سروده است.

در فرازی از اشعار این‌کتاب می‌خوانیم؛

«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق
میزنم تق تق به در، در را خودم وا می‌کنم»

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6086706 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • نقد شاعران مداح و متملق در اشعار سعدی شیرازی / پندهای سعدی برای به سر عقل آمدن قدرتمداران / نوآوری معتدلانه سعدی و تحول تند و تیز مدرنیته
  • روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار ۲۰۲۴
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان