Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دیگر مسئولان این مرکز، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد مسعود حضرت صاحب‌الامر(عج) فعالیت‌های مرکز خدمات را متنوع، متکثر و ارزنده و قابل‌تقدیر خواند.

وی در ادامه با اشاره به مضیقه‌های مالی موجود در کشور و نهادهای حوزوی، بر لزوم اولویت‌بندی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین خواستار توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی کنار حمایت‌های مادی مرکز خدمات از طلاب و روحانیان شد و بر لزوم اطلاع‌رسانی کامل فعالیت‌های مرکز و خدمات انجام‌شده تأکید کرد.

مرجع تقلید شیعیان ساده‌زیستی را یک اصل مهم در زندگی روحانیت دانست و تصریح کرد: هرچند امروز طلاب و روحانیان عزیز در تنگنا و شرایط سخت اقتصادی و معیشتی هستند، اما باید به سیره، روش و منش علمای سلف توجه کنند که در چه شرایطی تحصیل می‌کردند.

وی داشتن نظم، پشتکار و اخلاص در نیت را به عموم طلاب و روحانیان توصیه و تأکید کرد: طلبه و روحانی که این سه عنصر مهم را نداشته باشد به جایی نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر از حضور جهادی طلاب و گروه‌های مردمی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان تجلیل و انگیزه آنان را دینی توصیف کرد.

وی پرهیز از افراط‌وتفریط در حوزه‌ها را یک امر مهم قلمداد کرد و با ابراز اینکه هرگونه اختلاف در حوزه مضر است، بر لزوم حمایت از نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: ما از نظام حمایت کرده و می‌کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب به بحث تولید علم ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه های علمیه تربیت شود، اظهار کرد: باید قدرت تفکر و اندیشه بزرگ را در تمامی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه ها و حوزه های علمیه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب خود باید در این زمینه نقش آفرین باشند، افزود: طلاب باید با اثرگذاری در مدارس در قالب طرح های مختلف، قدرت اندیشه و تفکر و تدبیر را در دانش آموزان تقویت کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تولید علم، دغدغه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اینکه مونتاژ کاری انجام شود، تولید علم اتفاق نمی افتد بلکه تولید علم، ساخت محصول از صفر تا صد با تفکر و اندیشه و استفاده از ابزارهای داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر دانش آموز و دانشجوی ما متفکر و خلاق بار بیاید، در آینده مدیرانی خلاق خواهیم داشت، یادآور شد: مدیری که در سیستم آموزشی سطحی نگرانه رشد کرده باشد، در دوران مدیریت خود با کوچکترین تلاطمی دچار بحران می شود و قدرت تصمیم گیری برای عبور از مشکلات ندارد.

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی که سطحی نگری را در کودکان ما نهادینه کرده، آنها را به جایی نمی رساند و همه از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا طلاب باید آموزش های عمقی ببینند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: القاء تفکر، تدین و تعقل از مواردی است که طلاب باید در آن پیشتاز باشند و در این زمینه با دغدغه پیش بروند.

وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه تفکر و تعقل و تدین نداشته باشند، قدرت تشخیص حق از باطل را نخواهند داشت و در این صورت دشمن می تواند به هر شکلی که می خواهد بر کشور تسلط پیدا کند و با دروغ پردازی های خود، به اهدافش دست پیدا کند.

امام جمعه یزد بر لزوم کار جدی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: طلاب باید به این دانشگاه ورود کنند زیرا دانشجویان این دانشگاه، معلمان جامعه هستند و اگر آموزش آنها صحیح باشد، آنگاه می توانند شاگردانی تربیت کنند که به واقع آینده ساز این کشور باشند.

حجت الاسلام رفیعی، معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار به بیان آماری از طلاب متاهل، وضعیت سربازی طلاب، شرکت طلاب در جشنواره های ورزشی و فرهنگی، جذب طلاب در ارگانها و ... پرداخت.

کد خبر 6079684

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره عملیات «وعده صادق»
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • دعوت آیت الله مکارم‌ شیرازی از مردم برای حمایت همه جانبه از نیروهای نظامی
  • پیام تشکر آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی از عملیات وعده صادق
  • حدّ ترخّص در سفرهای هوایی چگونه مشخص می گردد؟
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
  • پیام آیت الله مکارم‌شیرازی درباره عملیات وعده صادق
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب