Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:33:29 GMT

مطالعات جابجایی 63 روستای پرخطر گلستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۴۷۸

مطالعات جابجایی 63 روستای پرخطر گلستان آغاز شد

گرگان - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: گزارش اولیه پژوهشکده سوانح طبیعی کشور بر لزوم جابجایی کلی و یا جزیی 63 روستای در معرض خطر رانش و سیلاب استان گلستان تاکید دارد بنابراین مطالعات تکمیلی برای مشخص شدن چگونگی و ضرورت اجرای آن در قالب طرح تفصیلی آغاز شد.

محمدرضا شاملو پس از بازدید از مناطق سیل زده و نشست های کاری با مسوولان ذیربط گلستان اظهار داشت: در بررسی اولیه 33 روستای استان در معرض خطر رانش، لغزش و زمین لغزه هستند و 30 روستا نیز در مسیر سیلاب قرار داد که حسب ریسک خطر جابجایی مکانی، ایمن سازی و کم خطر سازی برای روستاهایی که در مطالعات تفصیلی ضروری و حیاتی تشخیص داده شود؛ اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: تا جایی که ممکن است تلاش می شود جابجایی یک روستا خیلی گسترده و دور نباشد هرچند در برخی روستاها مانند قلعه قاف مینودشت چاره ای جز جابجایی وجود ندارد.
وی گفت: در روستاهایی که بنیاد مسکن زمین در اختیار دارد به هر یک از آسیب دیدگان قطعه ای رایگان واگذار می شود تا عملیات احداث بنا در آن صورت پذیرد.
شاملو واحد های آسیب دیده از سیل و رانش در گلستان را حدود 17 هزار و 800 واحد برآورد کرد و با اشاره به امکان افزایش آن گفت: تسهیلات اعطایی قرض الحسنه بنیاد مسکن با کارمزد کم در حد چهار درصد برای این منظور در نظر گرفته شده است.
7333/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 جابجايي روستاها استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی

رضا حاجیلری گفت: بر اثر بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز، برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شدند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان، رضا آباد، پل سیاه چو و سنگستان، در علی آباد کتول روستای مهدی آبادی، در بندرگز روستای محمد آباد و در آق قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌احمر شهرستان‌های تحت تاثیر برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه با دریافت گزارشات جدید آبگرفتگی نیرو‌ها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، گفت: امدادگران تا کنون به ۲۸ خانواده شامل ۱۱۲ حادثه دیده امدادرسانی کردند. عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده است و امدادرسانی ادامه دارد.

همچنین مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • احداث بیش از ۵۶۰ مسکن خیرساز در استان اردبیل
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه