Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:08:47 GMT

کمک های مردم در 130 پایگاه چراغ برات جمع آوری می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۰۷۰۳

کمک های مردم در 130 پایگاه چراغ برات جمع آوری می شود

رضا سلم آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه ها از امروز (13 شعبان) به مدت سه روز فعال هستند.
وی با بیان اینکه چراغ برات آیینی سنتی در خراسان جنوبی است که مردم با حضور در آرامستان ها یاد درگذشتگان خود را با اهدای خیرات و مبرات گرامی می‌دارند گفت: بسیاری از هزینه‌ هایی که در این مراسم صرف می‌شود، می‌تواند در تامین هزینه های ضروری زندگی نیازمندان موثر باشد که به ‌عنوان نذر و صدقه قابل پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: طرح جمع‌آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) به ‌صورت همزمان با طرح چراغ برات نیز در استان اجرا می شود.
وی گفت: امسال پیشنهاد شده که بخشی از هزینه های روز برات برای کمک سیل زدگان کشور اختصاص یابد و شهروندان می توانند حداقل بخشی از هزینه ها را که در این روز صرف تهیه نذورات برای اموات می کنند به این امر اختصاص دهند.
سلم آبادی با تاکید براینکه باید هزینه های مردم در روز برات ساماندهی شود، یادآور شد: سالانه به صورت میانگین مردم استان بیش از پنج میلیارد تومان در روز برات هزینه می کنند که نوعی اسراف است و باید ساماندهی شود.
وی افزود: سنت حسنه برات سبب شده هر ساله در این ایام پدیده تکدی گری در آرامستان ها بیشتر شود و برخی افراد به صورت غیربهداشتی نذورات و خیرات مردم را جمع آوری کرده و دوباره نیز به چرخه مصرف بازمی گردانند.
وی بیان کرد: با یک حساب سرانگشتی هزینه روز برات در استان میلیاردی می شود که این رقمی می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات نیازمندان باشد.
سلم آبادی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 563 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی برای کمک به سیل زدگان کشور جمع آوری شده است، گفت: از این مقدار 318 میلیون تومان نقدی و 245 میلیون تومان غیر نقدی بوده است.
وی افزود: از مجموع کمک های نقدی جمع آوری شده در استان، 70 میلیون تومان به استان گلستان و 210 میلیون تومان به حساب متمرکز سیل زدگان کشور واریز شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین یک محموله کمک های مردمی به ارزش 85 میلیون تومان به لرستان و یک محموله کالا به ارزش 29 میلیون تومان به استان خوزستان ارسال شده است.
سلم آبادی ادامه داد: همچنین کارکنان کمیته امداد استان نیز 54 میلیون تومان به سیل زدگان کمک کرده اند.
وی گفت: مردم استان می توانند بخشی از هزینه های روز برات را با شماره گیری #056*8877* کمک های نقدی خود را به نیازمندان استان و با شماره گیری #99*7788* به مناطق سیل زده کشور ارسال کنند.
سلم آبادی افزود: کمک های مردم بر اساس نیت آنان برای سیل زدگان ارسال و برای نیازمندان استان هزینه می شود.
7556* 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گلستان امام زمان خراسان جنوبی کمک های مردمی کمیته امداد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: سمانه خلف زاده شاعر و پژوهشگر در پی عملیات وعده صادق سپاه شعر جدیدی سروده که برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است.

متن این شعر را در ادامه می‌خوانید؛

اگر چه راه ناهموار و سخته

اگر چه دست شیطانی زیاده

خدا رو شکر بین لشکر عشق

هنوز قاسم سلیمانی زیاده

فدای اون شهیدی که با خونش

به ما راه رهایی رو نشون داد

همونکه مرد میدون بود

همیشه کجا به دشمن ظالم امون داد؟

جای عکسش توی قاب دل ماست

مسیرش تا ابد می‌مونه جاوید

تموم قطره‌های خون پاکش

چراغ راه شب شد

مثل خورشید کلام آشنای حاج قاسم

چراغ روشن آینده ماست

بذار تا چشم این دنیا ببینه

ببینه وعده صادق،

چه زیباست سلاح ما امید و علم و ایمان

پناه دخترای ما حجابه

ظهور آغاز هر چی مهربونی، فرج حُسن ختام انقلابه

کد خبر 6080679 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • مچاله شدن لامبورگینی در برخورد با تیر چراغ برق! (فیلم)
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»