Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هجوم بی سابقه ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان زنگ خطر برای کشاورزی زرآباد(هندوستان کوچک ایران) به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این ملخ‌ها از نوع صحرایی هستند که از خطرناک‌ترین نوع ملخ بوده و با باد‌های مرطوبی که از شبه‌ جزیره عربستان به سمت ایران در جریان است آمده‌اند و در حال حاضر در حال پیشروی به سمت زمین‌های زراعی و حاصلخیز بخش زرآباد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سازمان خوار و بار جهانی(فائو) اعلام کرد که وضعیت ایران در حال حاضر از زرد به نارنجی تغییر کرده است، این بدان معنا است که حمله ملخ‌ها و گستردگی آن می‌تواند آسیب جدی به باغ‌ها و مزارع این منطقه وارد کند.

بخش زرآباد را به دلیل شرایط آب و هوایی و تنوع محصولات کشاورزی «هندوستان کوچک» ایران نیز می نامند زیرا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است اما در اوج گرمای تابستان به علت وزش بادهای موسمی دارای هوایی معتدل و همچنین در فصل سرد زمستان جزو گرم ترین نقاط کشور است.

با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه از کشور، بخش زرآباد به قطب کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است و محصولات فراوانی همچون موز، انبه، بادام، هندوانه، طالبی، نارگیل و محصولات منحصر به فردی همچون چیکو و پاپایا نیز در آن کشت می شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 درآمد زمین کشاورزی موز هندوستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رضا بهراملو با بیان اینکه شعار سال نه با رشد تولید، بلکه با جهش تولید محقق می‌شود افزود: مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی استان مطابق نقشه راه با هدف تحقق جهش تولید، طرح جهش تولیدات کشاورزی را با ایده مولدسازی روستا‌ها در دستور کار قرار داده است.

او تصریح کرد: توسعه دامداری‌های سبک و سنگین روستایی همچنین توسعه شیلات و زنبورستان‌ها، ایجاد صنایع کوچک روستایی در قالب صنایع لبنی، میوه خشک و صنعت بسته‌بندی، ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی و توسعه فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات روستایی از اهداف این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی افزایش تولید سالانه ۲.۵ درصد را در برنامه دارد گفت: جهش تولید باید عملیاتی شود از همین رو برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۴ در سال جاری محقق می‌شود.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران
  • فرهنگ گیاهان دارویی ایران را به دنیا صادر خواهیم کرد
  • آغاز عملیات جهش تولید در روستا‌های استان همدان
  • نانو حباب‌ها معجزه‌ای کوچک در صنعت لبنیات
  • هجوم قارچ جان‌سخت ۴ هزار ساله به بناهای تاریخی ایران