Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بانک جهانی اعلام کرد جرم‌های مالی به ویژه پولشویی و تامین مالی تروریسم در افغانستان افزایش یافته و تنها در سال مالی جدید، حساب های بانکی ۴۱ نفر از سوی مرکز تحلیل معاملات مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نظر به آمار بانک جهانی، جرم های مالی به ویژه پولشویی و تامین مالی تروریسم در افغانستان افزایش یافته و تنها در سال مالی جدید، حساب های بانکی ۴۱ نفر که معاملات مشکوک را انجام می‌دادند؛ از سوی مرکز تحلیل معاملات مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز تحلیل معاملات، همه‌روزه معاملات پولی در بانک‌ها و غیر بانک‌ها را به بررسی می گیرد و یا نهادهای امنیتی برخی حساب‌های بانکی افراد را به این مرکز برای تحلیل می‌فرستد.

آمارهای این مرکز نشان می‌دهد که در سال۱۳۹۷ از میان نزدیک به یک‌و‌نیم میلیون گزارش مالی،۲۸۷معامله پولی مشکوک را که در آن بیش از یک هزار نفر دست داشتند، شناسایی و پرونده‌ آنها برای پیگرد، به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده شده است.

اما در تازه‌ترین مورد و از آغاز سال مالی تاکنون،۳۰ پرونده جرم‌های مالی که در آن ۴۱ نفر دست داشتند، شناسایی شده است.

این افراد در جرم‌های مالی مانند پولشویی، تامین مالی تروریسم، مواد مخدر و فساد اداری دست داشتند.

نثار احمد یوسفزی رییس عمومی مرکز تحلیل معاملات و گزارش‌های مالی بانک مرکزی گفت: سی پرونده‌ جرم‌های مالی را که هنوز ما در شروع سال قرار داریم، دریافت کرده‌ایم و در این جرم ها ۴۱ نفر دست دارند از این معلوم می‌شود که در سال جاری ما جرم‌های زیاد مالی را تحلیل و ارزیابی خواهیم کرد.

یافته‌های سال۱۳۹۷ مرکز تحلیل معاملات و گزارش‌های مالی نشان می‌دهد که بیشتر مقامات بلند رتبه در فساد اداری دست دارند و برخی کارمندان پایین‌ رتبه محلی در تامین مالی تروریسم شناسایی و دخیل شناخته شده‌اند.

براساس این آمار:

۳۱درصد این افراد در بخش پولشویی قرار دارند.

۱۷درصد در بخش تامین مالی تروریسم

13 درصد در بخش مواد مخدر

۱۴درصد در بخش فرار مالیات

۱۲درصد در بخش قاچاق

و باقی در دیگر جرم‌های مالی دست داشته‌اند.

یوسف زی در ادامه گفت: تامین مالی تروریسم حد و اندازه ندارد حتی اگر فردی پنجاه هزار افغانی را هم در رابطه با این موضوع معامله کند، حساب آنها تحلیل و ارزیابی می‌شود و سپس به نهادهای عدلی و قضایی سپرده خواهد شد.

برخی آگاهان اقتصاد می‌گویند که پولشویی تاثیر منفی بر اقتصاد دارد و توازن توزیع درآمدها در کشور را برهم می‌زند.

حسیب الله موحد یکی از آگاهان اقتصاد به تلویزیون یک گفت: پولشویی عدم توازن در توزیع عاید را خلق می‌کند و بانک مرکزی به دلیل عدم نظارت درست، نمی‌تواند سیستم حواله را ارا کند و از این طریق بسیاری از پول‌های سیاه سفید می‌شود.

مرکز تحلیل معاملات و گزارش‌های مالی امسال در نظر دارد 2 میلیون معامله پولی را به بررسی بگیرد و معامله‌های مشکوک آن را به مرکز عدلی و قضایی بسپارد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان گزارش های مالی پول های سیاه پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه که به ریاست رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و با حضور کلیه اعضاء تشکیل شد، برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به شناسایی و وصول منابع مالی و همچنین روش‌های کاهش هزینه‌های غیر ضرور و مدیریت هزینه‌ها ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این جلسه بر ضرورت تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب و پایدار به مردم  استان و افزایش رضایتمندی آنان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه