Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@04:03:25 GMT

افزایش ۷۱ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۰۰۴

افزایش ۷۱ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مطالعات پایه منابع آب کارگروه احیای دریاچه ارومیه سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۷۱ سانتیمتر افزایش را نشان می‌دهد، بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با افزایش ۳.۸۷ میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در روز ۳۰ فروردین ماه به ۱۲۷۱.۴۵ سانتیمتر از سطح دریا رسید. این تراز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۷۱۶۲ سانتیمتر افزایش و نسبت به میانگین دراز مدت ۳.۲۷ متر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش وسعت دریاچه ارومیه در روز ۲۵ فروردین ماه سال جاری ۲۹۳۱.۴۵ کیلومتر مربع بود که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۲۲۷۶.۸۶ کیلومتر مربع کاهش و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۵۸۳.۶۱ کیلومتر مربع کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز ۲۳ فروردین ماه سال جاری، ۳.۸۷ میلیارد مترمکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۹۹ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۲.۲۱ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است؛ بنابراین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۳۰ فروردین ماه سال ۹۸ حدود ۱۲۷۱.۴۵ متر و وسعت دریاچه ۲۹۳۱ کیلومتر مربع را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه از سال ۹۳ آغاز شده است.

انتهای پیام/

احیای دوباره دریاچه ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو درصدی تماس‌ها به ۱۱۰ نسبت به سال گذشته

ایسنا/مازندران فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه در بخش جرایم اقتصادی با رشد ۷ درصدی پولشویی در استان مواجه بودیم، گفت: طی ۱۱ ماه گذشته با رشد۳۳ درصدی پرونده‌های اقتصادی روبه رو بودیم که دراین بخش بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال جرایم اقتصادی لحاظ شد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی دوشنبه ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات امنیتی و اجتماعی پلیس در مازندران، اظهار کرد: میزان تماس‌ها به پلیس ۱۱۰ نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش پیدا کرده و حجم خدمات دهی ما برای ۲ میلیون ۴۱۸ تماس هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه در بخش سرقت از واحدهای صنفی ۳۰ درصد کاهش داشت، افزود: جدای از دستگیری‌ها در حوزه پیشگیری با شناسایی باندهای حرفه‌ای پیش از ورود به استان شاهد کاهش ۲۹  درصدی در این بخش بودیم.

این مسئول با بیان اینکه هزار و ۸۸۱ نفر از مال باختگان به اموال خود رسیدند، خاطرنشان کرد: در نظر داریم خدمات در این بخش را افزایش دهیم.

سردار مفخمی گفت: با توجه به اینکه افزایش ۱۶ درصدی قتل‌ها را در استان شاهد بودیم با تلاش پلیس همه قاتلان دستگیر شدند.

به گفته مفخمی شهرستانی در حوزه مباحث ترافیکی، بیش از ۵۸۶ میلیون خودرو در ۱۱ماهه سال جاری وارد استان مازندران شدند که در این بخش هم با کاهش دو درصدی فوتی‌ها در جاده‌ها مواجه بودیم اما در بحث تصادفات درون شهری ۵ درصد کاهش فوتی درون شهری داشتیم اما میزان مجروحان ما دو درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اعلام اینکه با رانندگانی که در جاده‌ها حادثه ساز می‌شوند برخورد قانونی اعمال خواهد شد، تصریح کرد: نزدیک به ۴ میلیون قبض جریمه در بحث‌های تخلفات ۲۰ گانه ثبت شده که در این بخش با افزایش ۲۰  درصدی مواجه بودیم.

این مسئول از فعالیت پلیس فتا در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: تاکنون در ۱۷ شهرستان پلیس فتا فعال شده است.

سردار مفخمی از افزایش ۶۲ درصدی برداشت از حساب‌ها خبر داد و یادآور شد: میزان جرائم سایبری درمازندران هفت درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه در بحث کشفیات سرقت‌های سایبری با رشد ۱۰۸ درصدی مواجه بودیم، افزود: هزار و ۵۷۳ متهم در این بخش دستگیر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه ۴۷ سانتیمتر افزایش یافت
  • افزایش چشمگیر تراز دریاچه ارومیه | آب این دریاچه چند سانتی متر بالاتر آمده است؟
  • افزایش دو درصدی تماس‌ها به ۱۱۰ نسبت به سال گذشته
  • افزایش ۴۷ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه ۴۷ سانتی‌متر افزایش یافت
  • افزایش کشاورزی در حوضه آبریز ارومیه/ احداث باغات در اراضی شیبدار دریاچه ارومیه
  • خبر خوش درباره دریاچه ارومیه
  • خبر خوش برای دریاچه ارومیه؛ شرایط نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟
  • خبر خوش برای دریاچه ارومیه ؛ شرایط نسبت به پارسال چه تغییری کرده است؟
  • خبری خوش برای دریاچه ارومیه