Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان "اتفاق نظر آمریکایی‌ها در یک موضوع درباره گزارش رابرت مولر: انزجار از سران کشور" نوشت: پس از گذشت بیش از یک سال از آن زمان که عبارت "گزارش مولر" وارد بحث و گفتگو‌های ملی در آمریکا شد و پس از کشمکش‌های طاقت فرسا برای احضار افراد، بازداشت‌ها و توئیت‌های شدید و غضبناک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا - روز پنج شنبه سرانجام کشور با واقعیت روبه‌رو شد: با وجود اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها درباره گزارش رابرت مولر، به نظر می‌رسد آن‌ها درباره یک موضوع تقریبا اتفاق نظر دارند: انزجار از سران سیاسی کشور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جودی کامپاگنا، دموکرات ۵۸ ساله آمریکایی درباره توانایی دونالد ترامپ برای ماندن بر سر قدرت با وجود آن که علیه بسیاری از نزدیکان وی اعلام جرم شده است، می‌گوید: «نمی‌دانم او چطور همیشه از مهلکه جان سالم به در می‌برد.»

همسر وی که یک شهروند جمهوریخواه ۶۸ ساله است و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رای داده است، درباره آن چه که ممکن است بعدا صورت گیرد تنها یک نتیجه گیری دارد و می‌گوید: «همه گزینه‌ها افتضاح هستند.»

ری ابلانالپ که وی هم یک شهروند ۶۳ ساله جمهوریخواه است، اساسا گزارش رابرت مولر را اتلاف وقت می‌داند. وی می‌گوید: «نتایج تحقیقات رابرت مولر نشان داد که مقصران واقعی دموکرات‌ها و افراد دیگری هستند که حامی انجام تحقیقات در این خصوص بودند کسانی که دو سال وقت و پول را هدر دادند.»

وی در ادامه می‌گوید: «کسی باید برای چنین موضوعی پاسخگو باشد و قطعا این افراد، مالیات دهندگان نیستند.»

برای بسیاری از آمریکایی‌ها در مناطق مختلف این کشور در واقع جزییات واقعی این گزارش تقریبا در برابر مشکلات لاینحلی که در این تحقیقات باید به آن‌ها پرداخته می‌شد؛ در درجه دوم اهمیت قرار دارد: از دیدگاه دموکرات‌ها این گزارش در واقع فساد دولت، ناتوانی کنگره، دادستان‌ها و هر فرد دیگری را برای مجاب کردن رئیس جمهور به پاسخگویی نشان می‌دهد و از دیدگاه جمهوریخواهان این گزارش در واقع تلاش بیهوده دموکرات‌ها برای بدنام کردن رئیس جمهور و هدر دادن نزدیک به دو سال وقت برای تحقیقات رابرت مولر است.

اما برای بسیاری از طیف سیاسی مختلف این کشور، گزارش رابرت مولر همچنین نشانگر شکست اساسی یک دولت کارآمد و موید این مسئله است که موضوعات مهمی همانند مراقبت‌های درمانی و زیرساخت‌ها همچنان مورد بی توجهی قرار دارد.

دواین‌ای. جونز ۴۹ ساله از رای دهندگان دموکرات در لس آنجلس، بر این باور است که نمایش خنده داری که پیرامون تحقیقات رابرت مولر به راه انداختند به دلیل منافع هر دو حزب در واشنگتن است و می‌گوید: «ترامپ در واقع به ما نشان داده است که چقدر این نظام معیوب است: وی در حقیقت ماحصل نظامی شکست خورده است و تنها، کاری را که انجام می‌دهد که نظام به وی اجازه آن را می‌دهد.»

وی در ادامه می‌گوید: «نمایندگان در کنگره ما بیشتر متعهد به حفظ جایگاه‌هایشان هستند تا آن که از چنین جایگاهی برای احقاق حقوق مردم استفاده کنند.»

دموکرات‌ها، به طور کلی انتشار گزارش رابرت مولر را به عنوان یک نقطه آغازین و نه یک نقطه پایان برای تحقیقات درباره فساد دولت و طرح کلی برای تحقیقات کنگره در نظر می‌گیرند. این گزارش شامل جزییات خاص و فوق العاده درباره رفتار رئیس جمهور در پشت در‌های بسته و عملکرد کمپین انتخاباتی وی در ارتباط با روسیه است.

برخی از افراد می‌گویند شرایط کنونی درباره انتشار این گزارش به ویژه توصیف نسبتا خوشایند مفاهیم آن از سوی ویلیام بار، دادستان کل آمریکا نشان می‌دهد که دستکاری‌هایی در آن صورت گرفته است..

سریوس مارشال که یک دموکرات ۴۳ ساله از کالیفرنیا است، می‌گوید: «این طور نبوده که این یک پرونده واقعا باز و شفاف باشد و از روشن نشدن بخش‌هایی از این گزارش متعجب نشده است.»

برخی می‌گویند اگر دادگستری آمریکا به طور مناسب خودش بر آن نظارت نمی‌کرد؛ وظیفه انتشار این گزارش به کنگره محول می‌شد که در صورت مطرح شدن احتمال استیضاح رئیس جمهور، تا این اندازه تهاجمی نمی‌شد.

جین مینگ ۲۲ ساله که یک هنرمند از فولرتون است، در این خصوص می‌گوید: «اگر آن‌ها (نمایندگان کنگره) نمی‌خواهند چنین کاری را انجام دهند، پس می‌خواهند آن جا چه کار کنند؟ این چیزی است که ما آن‌ها را برای انجام آن فرستادیم، مقاومت برابر کاری که این فرد (ترامپ) انجام داده است و تلاش دارد تا انجام دهد.»

الیزابت دامون ۵۴ ساله که دامپزشک ساکن ایگل پوینت است و به ترامپ رای داده است، در این خصوص می‌گوید: «دیگر کاری است که شده است. من نمی‌توانم باور کنم که چقدر زمان آن‌ها برای این موضوع هدر دادند در حالی که موضوعات مهم تری در جریان بوده است.»

برخی نیز می‌گویند که در اصل مخالف انجام این تحقیقات نبودند و برخی نیز همانند گون جانسون از دیگر رای دهندگان به ترامپ از کنتاکی بر این باورند که روسیه تلاش کرده است تا در اموری که در کشور صورت می‌گرفت، مداخله کند و بسیاری نیز می‌گویند ترامپ اقدامات نادرست و زشتی را مخفیانه انجام داده است.

دبرا اسکوگ که یک مدیر بازنشسته در مینه پولیس و در انتخابات ۲۰۱۶ به ترامپ رای داده است، می‌گوید: «آیا ترامپ اولین یا آخرین سیاستمداری است که چنین کاری را کرده است؟ جواب منفی است. آیا وی مرتکب نقض قانون شده است؟ آن‌ها نمی‌توانند آن را ثابت کنند.»

برخی نیز می‌گویند: «اگر زمان زیادی برای این موضوع صرف شده و به هدر رفته است؛ نباید کسی باید برای همه این اتلاف وقت پاسخگو باشد؟»

امیلی الیس که وی نیز از حامیان ترامپ است، در حالی که از محل کار خود که یک شرکت حقوقی است به خانه اش می‌رود، می‌گوید: «من دوست دارم همه بگویند که این موضوع دیگر پایان یافته و از آن بگذرند.» وی می‌گوید، اما اگر دموکرات‌ها بر ادامه این روند تحقیقات اصرار کنند، جمهوریخواهان باید بازپرسان ترامپ را به طور دقیق مورد تحقیق قرار دهند از جمله همان طور که برخی از حامیان ترامپ خواستار شده اند باید بررسی دقیقی بر اقدامات در پس تحقیقات مولر صورت گیرد.

در حالی که بسیاری می‌گویند که یافته‌های گزارش مولر را بواسطه افراد صاحب نظر مورد دقت و بررسی قرار داده‌اند، بسیاری دیگر از این فرصت ایجاد شده برای مشاهده حقایق پیش رو استقبال کردند.

مدت دو سال ارائه اطلاعات درباره این گزارش از طریق فاش اطلاعات از منابع ناشناس، گمانه زنی‌های افراد صاحب نظر و هفته‌ها اطلاع از گزارش مختصر دادستان کل درباره تحقیقات مولر؛ پنج شنبه در واقع نخستین فرصتی بود که مردم خودشان از نزدیک به این موضوع پرداختند.

بروس بیل که یک تکنسین در میشیگان است، می‌گوید که مایل است همه این گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای را دانلود و مطالعه کند. وی می‌گوید انتشار این گزارش در واقع نمای نادری از واقعیت است که دستخوش گمانه زنی رسانه‌ها نشده و بر پایه "واقعیت ماجرا و نه حدس و گمان" است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا روسیه انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل زیبای توماس مولر به اونیون برلین (اونیون برلین 0-3 بایرن مونیخ)

گل زیبای توماس مولر به اونیون برلین (اونیون برلین 0-3 بایرن مونیخ)

دیگر خبرها

  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • بشار اسد : هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم / می‌دانیم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، اما سیاست، هنر ممکن است
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • گزارش رسانه آمریکایی از ویژگی مشترک جنگ‌های اوکراین و ایران و اسرائیل
  • بشار اسد : آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند/ سیاست این کشور بر اصل «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استوار است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • اکثر اوکراینی به بهبود وضعیت جنگی امیدی ندارند
  • گل دوم توماس مولر به اونیون برلین (اونیون برلین 0-5 بایرن مونیخ)
  • گل زیبای توماس مولر به اونیون برلین (اونیون برلین 0-3 بایرن مونیخ)