Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-19@04:56:24 GMT

مصوبه افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۰۶۱

آیین‌نامه اجرایی بندهای (ج) و (ی) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور در مورد تعیین حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی که روز چهارشنبه گذشته (28فروردین) به تصویب هیات وزیران رسید، ابلاغ شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این آیین نامه که شنبه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده آمده است: ماده 1- حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در سال 1398، هجده درصد (18%) نسبت به سال 1397 افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل افزایش حقوق نسبت به سال 1397 از مبلغ چهار میلیون و چهارصد هزار (4.400.000) ریال کمتر نخواهد بود. ماده 2- حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگان کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان پانزده میلیون و هفتصد و هشتاد و پنج هزار (15.785.000) ریال و حداکثر حقوق آنان هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می شود. ماده 3- در اجرای بند (ج) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور، همسان سازی حقوق بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح پس از اعمال درصد افزایش حقوق سال 1398 نسبت به حقوق سال 1397، با افزایش امتیازات گروه های شغلی جداول مواد (109) و (110) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب 1386- در سقف اعتبارات مندرج در بند یاد شده و سایر قوانین و مقررات مربوط با ضریب دو هزار و یکصد و بیست (2.120) ریال اعمال می گردد. تبصره 1- جداول افزایش امتیازات به نحوی که درصد افزایش امتیازات گروه های شغلی پایین تر (با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از بیست و پنج میلیون (25.000.000) ریال می باشد) بیشتر باشد، توسط سازمان های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط حداکثر ظرف یک هفته پس از ابلاغ این تصویبنامه، ابلاغ خواهد شد. تبصره 2- برای موارد خارج از قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری، تطبیق گروه شغلی آنها با رعایت طرح طبقه بندی مشاغل مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری عمل خواهد شد. ماده 4- سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی می توانند از محل منابع داخلی خود، با تصویب هیئت امنا یا مجمع عمومی، حداکثر در سقف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1398 بر اسسا مفاد این تصویب نامه اقدام نمایند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون تولیدی سازمان بازرسی از صندوق بازنشستگی کشوری

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از مرکز پاسخگویی و میز ارتباطات مردمی صندوق بازنشستگی کشوری بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به همراه بازرس کل امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مرکز پاسخگویی و میز ارتباطات مردمی صندوق بازنشستگی کشوری بازدید کردند.

وی در جریان این بازدید، ضمن گفت‌وگو با مراجعین به مشکلات آنان رسیدگی و دستورات پیگیری لازم را صادر کرد.

بیمه‌های درمان تکمیلی بازنشستگان یکی از گلایه‌های مطرح شده در گفت‌وگو با معاون سازمان بازرسی کل کشور بود که مقرر شد فرآیند برگزاری مناقصه بیمه‌های درمان تکمیلی در صندوق بازنشستگان کشوری مورد بازبینی مجدد قرار گیرد و در این خصوص اقدام اصلاحی از جمله اصلاح شرایط مناقصه بیمه‌های درمان بازنشستگان با توجه به مجوز بیمه مرکزی در دستور کار باشد.

همچنین در خصوص تاخیر در صدور احکام بازنشستگی و برقراری حقوق بازنشستگان مقرر شد صندوق بازنشستگی اسامی دستگاه‌های اجرایی که مدارک بازنشستگان را با تاخیر و ناقص ارسال کرده‌اند احصا کند تا از طریق بازرسی حوزه مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید موانع و مشکلات مربوط به اعطای تسهیلات بانکی به بازنشستگان و تامین اعتبارات لازم جهت واریز مرحله‌ای وام بازنشستگان را مورد بررسی قرار داد.

همچنین در این بازدید موضوع تاخیر در واریز کسورات بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی کشوری که منجر به اعتراض بازنشستگان شده است، بررسی و مقرر شد دلایل اصلی موضوع توسط گروه بازرسی ریشه یابی و نسبت به اصلاح این رویه و پرداخت کسورات به همراه حقوق بازنشستگان اقدام شود.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با معاون صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد که باید با اصلاح رویه ها و تسهیل امور از حضور مکرر مراجعین جلوگیری به عمل آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوری:بالاخره حداقل دستمزد تصویب شد/جزییات را اینجا ببینید
  • موسوی: حقوق همه بازنشستگان تا قبل از نوروز باید پرداخت شود
  • خبر مهم وزیر درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ابلاغ دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک
  • دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک
  • دستورالعمل اجرایی چک الکترونیک ابلاغ شد
  • واریز حقوق اسفند بازنشستگان لشگری
  • بازدید معاون تولیدی سازمان بازرسی از صندوق بازنشستگی کشوری
  • مصوبه «آیین نامه جذب استعدادهای ملی در دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • واگذاری ۱۰ هزار واحدمسکونی نیروهای مسلح/امضای دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن