Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@02:33:14 GMT

دهقانی: کشور را نباید در انزوا قرار داد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۰۶۲

دهقانی: کشور را نباید در انزوا قرار داد

کمال دهقانی با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها مبنی بر احتمال تصویب نشدن لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص به دلیل اقدام آمریکا درباره سپاه، گفت: CFT و پالرمو دو کنوانسیون بین‌المللی است که کشور‌ها براساس توافقات درونی خود عضو این کنوانسیون‌ها می‌شوند. قطعا این کنوانسیون‌ها دارای نقاط منفی و مثبتی است نباید تصور شود که این کنوانسیون‌ها بدون نقص بوده و چشم‌بسته به آن ملحق شد یا این‌که تصور شود علیه منافع ملی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که می‌توان با یکسری حق شرط‌ها به این کنوانسیون‌ها ملحق شد و در صورت لزوم هم از آن خارج شد. ما در شرایط جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم که دشمنان ما به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران طبق سند چشم‌انداز تا سال ۱۴۰۴ تبدیل به قدرت اول منطقه می‌شود و تنها کشوری است که قابلیت بالقوه برای رسیدن به این جایگاه را دارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «آمریکا می‌داند که با استراتژی منطقی و دقیق نمی‌تواند با ایران مقابله کند»، اظهار کرد: هدف آمریکا مقابله با سیاست‌های اقتصادی است که به همین دلیل جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرده حتی کار به تروریسم اقتصادی کشیده شده است که اجازه رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه را در زلزله و سیل به ایران نداد.

دهقانی با بیان این‌که «باید با عقلانیت از نظام‌ها و سازمان‌های حاکم بر روابط بین‌الملل و کنوانسیون‌ها به نفع خود استفاده کرد»، گفت: نباید با انزوا از پیوستن به این کنوانسیون‌ها پرهیز کرد. اگر ما اقتدار و ظرفیت‌مان را در عرصه سیاسی قبول داریم و در حوزه نظری و روابط بین‌المللی حرفی برای گفتن داریم باید در جهان نشان دهیم کما این‌که تجربه ثابت کرده که دیدگاه‌هایی در حوزه‌های سیاسی و امنیتی مورد قبول قرار می‌گیرد و ایران در انزوا قرار نگرفته و این آمریکاست که با تصمیم‌هایش خود را به چالش کشیده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «با یک جانبه‌گرایی آمریکا مواجه هستیم»، ادامه داد: باید با الحاق به این کنوانسیون‌ها حضور فعال در جامعه جهانی داشته باشیم نه این‌که خود را از ساختار‌ها دور کرده و در انزوا قرار دهیم. ما باید تمامی تلاش‌مان را برای جلب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به کار گرفته و از فرصت‌ها استفاده کنیم با الحاق به این کنوانسیون‌ها می‌توان نقش موثرتری در عرصه جهانی داشته و توطئه‌ها و اثرات مخرب سیاست‌های آمریکا علیه ایران را خنثی کنیم این‌ها همه با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی صورت گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!

یک سایت غربگرا در ادامه فضاسازی این طیف به نفع طرف آمریکایی، خواستار مذاکرات همزمان غیر رسمی با بایدن و ترامپ آن هم ده مانده به تشکیل دولت جدید در آمریکا شد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: ترامپ سال ۱۳۹۷ ضمن زیر پا گذاشتن تعهدات دولت آمریکا، از برجام خارج شد و بایدن هم با وجود انتقاد دموکرات‌ها از کار ترامپ، حاضر به احیای تعهدات آمریکا نشد. هر دو دولت ترامپ و بایدن در یک ویژگی مشترک بودند؛ گرو نگه داشتن تعهدات نیم بندشان درباره تعلیق‌ها و مطالبه امتیازات فرا برجامی برای انجام تعهدات برجامی!

چند سال پس از این دهن کجی آشکار دو دولت آمریکا به برجام، رسانه‌های غربگرا در ایران ماموریت دارند با راه انداختن ترامپ هراسی، بازار ارز را دچار شوک تورمی ‌کنند و این در حالی است که همان‌ها در جریان مذاکرات برجام، کلا تهدید ترامپ برای توافق هسته‌ای را انکار می‌کردند.

سایت «عصر ایران» بدون اشاره به سوابق مذاکره با آمریکا و عبرت‌های آن نوشت: به همان اندازه که ترامپ قدرت آسیب رسانی بیشتری به منافع ایران دارد مذاکره با او بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری در آمریکا، راحت‌تر و برای ایران می‌تواند پرثمرتر باشد. بهترین راه برای دفع شر بزرگ احتمالی ترامپ علیه مردم ایران،‌ آغاز مذاکرات غیررسمی – غیرعلنی با ترامپ و جو بایدن قبل از انتخابات آینده آمریکاست.

اگر بایدن دوباره پیروز شود، ریاست‌اش ادامه می‌یابد. اگر ترامپ موفق شود بعد از جدایی ۴ ساله به کاخ سفید باز می‌گردد تا مسیر نیمه کاره را ادامه دهد.

براساس واقع‌گرایی، با کنار گذاشتن احساسات و حساسیت‌ها و برای حفاظت از منافع کشور و مردم ایران، طرف ایرانی تلاش کند هم اکنون و تا قبل از انتخابات آینده آمریکا، با دولت جو بایدن به توافق جامع درباره هسته‌ای و غیرهسته‌ای به ویژه رفع تحریم‌های اساسی (مالی، بانکی، نفتی،‌ حمل‌ونقل و...)‌ دست یابد.

بهتر است این مذاکرات در قالب مذاکرات گذشته ایران و آمریکا در عمان یعنی به صورت غیررسمی - غیرعلنی انجام شود.

بایدن برای رقابت با ترامپ، به این توافق نیاز دارد در نتیجه احتمال انعطاف و امکان امتیازگیری از او بیشتر می‌شود. همزمان مسئولان ایرانی خود را برای دولت ترامپ هم آماده می‌کنند. اگر جو بایدن پیروز شد توافق با او به صورت طبیعی ادامه می‌یابد. اما اگر ترامپ به قدرت بازگشت و وی خواهان لغو توافقات قبلی، مذاکرات مستقیم و توافق جدید شد با او نیز مذاکرات جدید و توافق جدید دنبال می‌شود.

عصر ایران در ادامه تحلیل فانتزی خود بی‌اعتنا به واقعیت‌های تاریخی برجام می‌نویسد: ویژگی توافق با ترامپ این خواهد بود که به صورت برد- برد، توافق بزرگ‌تر از توافق با جو بایدن با تمرکز بر بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری، جلب سرمایه‌ها و شرکت‌های آمریکایی به بازار اقتصادی ایران دنبال شود و دو کشور از منافع اقتصادی توافق جدید بهره مند شوند.این توافق هم به کارنامه اقتصادی ترامپ و هم به کارنامه اقتصادی دولت ایران خواهد افزود. به همان اندازه که ترامپ قدرت آسیب‌رسانی بیشتری به منافع ایران دارد مذاکره با او بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری در آمریکا، راحت‌تر و برای ایران می‌تواند پرثمرتر باشد. متاسفانه مسئولان ایرانی فرصت حضور ترامپ در قدرت در سال‌های قبل را برای مذاکرات و امتیازگیری حداکثری از آمریکا از دست دادند(!)

دیگر خبرها

  • مذاکره ایران و آمریکا در شرایط انتخاباتی از نگاه فلاحت پیشه /دولت رئیسی در تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است
  • فلاحت پیشه: دولت رئیسی در حوزه تنش زدایی با آمریکا شکست خورد
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • پربازدیدترین گزارش‌های سیاست در سال ۱۴۰۲
  • ۳ محور اصلی برنامه بانک مرکزی برای پیشگیری از خروج سرمایه از کشور
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم (!)
  • یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت/ مرگ در انزوا
  • واریز دارایی‌های زنجانی به خزانه انتظارات تورمی را کاهش می‌دهد
  • گرگیجه سایت غربگرا: همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!
  • واکنش تند به یک پیشنهاد؛ همزمان با بایدن و ترامپ مذاکره کنیم!