Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@10:19:28 GMT

دستاوردهای جدید ارتش

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۰۷۴

دستاوردهای جدید ارتش

ستاوردهای جدید دفاعی نیروی زمینی ارتش صبح شنبه 31 فروردین با حضور امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی این نیرو رونمایی شد. ناطقان:




منبع: فارس برچسب ها: دستاوردها ، ارتش ، رونمایی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستاوردها ارتش رونمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین رونمایی از سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و اولین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز یکشنبه با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد محمد رضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، حجت الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، فرماندهان و مسئولان ارتش در مدرسه دارالفنون محل تحصیل این شهید برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی در این مراسم گفت: در آستانه چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی و با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان آموزش و پرورش و همچنین مسئولان مدرسه تاریخی دارالفنون که محل تحصیل، تربیت و شخصیت سازی این شهید بزرگوار است از سردیس، نرم افزار و کتاب زندگینامه این شهید و چند تن از شهدای ارتش در این مکان رونمایی و به دارالفنون اعطا شد.

وی افزود: دارالفنون هسته اصلی تشکیل دانشکده افسری (دانشگاه افسری امام علی (ع) کنونی) است زیرا دروس اولیه این مدرسه شامل دروس پیاده نظام، سواره نظام، توپخانه و ... بوده و شهید قرنی هم در این مدرسه و هم در دانشکده افسری تحصیل کرده است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در خصوص برنامه های این سازمان جهت معرفی شهدای ارتش در کتب درسی دانش آموزان، گفت: یکی از برنامه مهمی که ما به دنبال آن هستیم، معرفی شهدای ارتش و گوشه ای از زنگینامه این عزیزان در کتب درسی آموزش و پرورش و در برنامه شاد برای آشنایی بیشتر نسل جوان با قهرمانان ملی است و امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه این مهم به سرانجام برسد.

در ادامه حجت الاسلام علی لطیفی گفت: این مراسم برای گرامیداشت یاد و خاطر شهید سپهبد سید محمد ولی قرنی و اهمیت تربیت و آموزش و نقش آن در پرورش چنین شخصیت بزرگی در مدرسه دارالفنون محل تحصیل این شهید بزرگوار برگزار شد.

وی افزود: این شهید بزرگوار از شهدای ارزشمند و بسیار والای انقلاب اسلامی با ظرفیت های بسیار جدی الگویی و تربیتی است و خوشحال هستیم که این مراسم به همت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در این مکان برگزار شد.

لطیفی راهنمای خوب زندگی کردن مردم به خصوص نسل جوان را در آشنایی با سیره و زندگینامه شهدا به خصوص شهید قرنی دانست و گفت: اگر ما به دنبال آینده درخشان و اقتدار کشور ایران هستیم باید شخصیت های برجسته ای که نقش در اعتلای این کشور داشتند را به خوبی بشناسیم و شهید قرنی یکی از این شخصیت ها است و سرنوشت شخصیت هایی مثل شهید قرنی راهنمای بسیار خوبی برای خوب زندگی کردن است، آشنا شدن با زندگی این افراد به ما کمک می کند که داستان زندگی خود را بسازیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص معرفی شهدای ارتش در کتاب های درسی دانش آموزان گفت: در کتاب های درسی بخش های مختلفی برای معرفی شهدا در نظر گرفته شده است و یکی از این شهدا، شهید قرنی است.

وی گفت: برابر هماهنگی انجام شده با سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش ما این توانایی را داریم تا بخشی از مستنداتی که در خصوص این شهید و شهدای دیگر ارتش وجود دارد را منتشر کنیم.

همچنین در این مراسم از ۵ عنوان کتاب که یکی از آنها مربوط به زندگینامه و خاطرات شهید قرنی بود رونمایی شد.

به گزارش آنا، محمدولی قرنی در سال ۱۲۹۲ در تهران به دنیا آمد و به‌دلیل اینکه پدرش را که یکی از مدیران مخابرات بود در سن ۱۰ سالگی از دست داده بود، لذا زندگی سخت و دشواری را در کنار مادرش سپری کرد. وی بعد از گذراندن دوران ابتدایی تحصیل، در دوران متوسطه وارد مدرسه نظام که مربوط به افراد ارتشی بود، شد. قرنی بعد از طی تحصیلات مقدماتی در مدرسه نظام، در سال ۱۳۰۹ وارد دانشگاه افسری ارتش شد.

یکی از اقداماتی که قرنی را در آن دوران سر زبان‌ها انداخته بود، نقش داشتن در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود. قرنی در آن دوران فرمانده نظامی تیپ گیلان بود و همه جا حرف از دست داشتن قرنی در کودتای ۲۸ مرداد بود که وی در اسفند سال ۱۳۳۶ به اتهام طرح و برنامه‌ریزی کودتا علیه رژیم پهلوی درحالی که در مقام فرمانده رکن دوم ارتش بود، بازداشت و روانه زندان شد. جرائم قرنی به اندازه‌ای بود که صحبت از اعدام وی در محافل شد، اما با وجود اقداماتی که این فرد در ماجرای کودتا انجام داده بود، در نهایت به سه سال حبس و اخراج از ارتش محکوم شد.

یکی از وظایف رکن دوم ارتش، حفاظت از افرادی بود که در آن دوران به ایران می‌آمدند. در آن دوران آمریکا پول‌های کلانی را برای سرلشکر زاهدی می‌فرستاد تا زاهدی نیز حقوق کارکنان رکن دوم ارتش را بدهد، اما زاهدی پول‌ها را به حساب خود در سوئیس واریز می‌کرد و قرنی هم که از این موضوع با خبر بود، گزارشی از این اقدامات را تهیه کرده و به همراه برخی از افسران ناراضی، به فکر کودتا افتاد.

قصد شهید قرنی در آن دوران اجرای کودتایی علیه رژیم پهلوی با حمایت آمریکا بود، اما با لو رفتن برنامه‌ها این اتفاق رخ نداد که برخی از نظامیان در آن دوران عامل لو دادن اطلاعات به رژیم پهلوی را کشور آمریکا اعلام کردند. برخی معتقد بودند که آمریکا این اقدام را برای نشان دادن حسن نیتش به محمدرضا پهلوی انجام داده است.

این شهید والامقام بعد از اینکه از زندان آزاد شد و با علل لو رفتن عملیات آشنا شد، تغییر موضع داد و با نزدیک شدن به افرادی نظیر آیت‌الله طالقانی (ره) و آیت‌الله میلانی (ره) به فردی مذهبی و انقلابی تبدیل شد و به اذعان مقامات ارتشی که در کاخ سلطنتی شاه مشغول بودند، قرنی به دیواری در برابر اقدامات رژیم پهلوی تبدیل شد. اقدامات قرنی در کنار آیت‌الله طالقانی (ره) و افراد شاخص دیگری که در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم تلاش می‌کردند، منجر به بازداشت مجدد وی توسط ساواک شد. قرنی در این برهه نیز به سه سال حبس محکوم شد و بعد از گذراندن دوران محکومیت، از نظر مالی در تنگنا قرار گرفت و از طرفی، تمام رفت و آمدهایش توسط ساواک کنترل می‌شد.

نکته جالب در زندگی شهید قرنی این بود که این فرد در دوران رژیم پهلوی به درجه سرلشکری رسید، اما بعد از پی بردن به اقدامات ضد اسلامی محمدرضا پهلوی، به این درجه اعتنایی نداشت. همین مورد منجر شد تا از لحاظ مادی با مشکلات سنگینی مواجه شود.

سپهبد قرنی با اینکه تحت کنترل بود، اما از تلاش برای نشان دادن چهره زشت و اقدامات ظالمانه رژیم پهلوی به مردم دریغ نکرد و بعد از اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید. قرنی با حکم رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان اولین رئیس ستاد مشترک ارتش انتخاب شد و از طرفی به‌دلیل اقدامات انقلابی که در دوران مبارزه با ساواک و رژیم پهلوی داشت، بعد از انقلاب به عضویت در شورای انقلاب در آمد. اما عمده فعالیت قرنی در ارتش بود و اولین چالش آن‌ها ناآرامی‌هایی بود که بعد از انقلاب در کردستان به‌وجود آمد که ارتش با درایتی که داشت، توانست اوضاع کردستان را کنترل کند.

همزمان با اقدامات ارتش در سراسر کشور، سازمان مجاهدین خلق و منافقین در پی تضعیف ارتش و به نوعی، نامناسب جلوه دادن چهره این نیروی انقلابی بین مردم برآمدند و همین موضوع منجر شد تا گروه‌های مخالف نظام به فکر از میان برداشتن سپهبد قرنی بیافتند و در نهایت این فرد انقلابی که اقدامات مناسبی را در راستای منسجم کردن ارتش بعد از انقلاب اسلامی داشت، به دست گروه فرقان در منزلش ترور و به شهادت رسید. البته اقدامات حزب توده نیز در ترور این شهید قابل توجه بود، چراکه سپهبد قرنی تلاش بسیاری برای مقابله با اقدامات حزب توده انجام داده بود و طبیعی بود که آن‌ها نیز به فکر ترور وی باشند.

سپهبد قرنی با اینکه در دوران رژیم پهلوی به درجه سرلشکری رسیده بود، اما وقتی شاهد ظلم‌هایی بود که محمدرضا پهلوی علیه مردم داشت، مقابل آن‌ها نیز درآمد؛ لذا مهمترین ویژگی شهید قرنی مقابله با ظلم و تلاش برای رفع مشکلات مردم و گسترش تفکر انقلابی در کشور بود، که متأسفانه توسط گروه فرقان و به دست منافقی به نام «حمید نیکنام» به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود
  • سردیس امیر سپهبد شهید قرنی رونمایی شد
  • تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • تاسیس «نیروی پشتیبانی اطلاعاتی» در ارتش چین
  • عملیات وعده صادق باعث اقتدار و سربلندی ایران در دنیا شد