Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تشدید بمباران هوایی طرابلس، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی از سازمان ملل خواست کمیته‌‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی جنایات نیروهای ژنرال حفتر در پایتخت و اطراف آن، اعزام کند. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، صدای انفجارهایی در مناطق مختلف طرابلس، پایتخت لیبی از نخستین ساعات صبح امروز- یکشنبه- شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده‌اند که شلیک موشک‌هایی هوایی بر دو منطقه «السبعه» و «تاجوراء» واقع در شرق طرابلس را نشان می‌دهند. اطلاعاتی درباره میزان تلفات احتمالی این بمباران‌ها گزارش نشده است.

از سوی دیگر، مدیریت فرودگاه بین‌المللی «معیتیقه»، تنها فرودگاه فعال در طرابلس، گزارش‌ها درباره بمباران این فرودگاه را رد کرد. از آنجا که مدیریت این فرودگاه، امروز در شبکه اجتماعی فیس‌بوک از بسته شدن حریم هوایی فرودگاه از سوی مقامات سازمان هواپیمایی کشوری تا اطلاع ثانوی، به دلیل امنیت هوایی، خبر داده است.

شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» نیز گزارش داد، شبه‌نظامیان مهاجم وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر»، روز شنبه منطقه «العزیزه» واقع در جنوب شهر طرابلس، پایتخت لیبی را به تصرف خود درآورده‌اند.

این پیشروی نیروهای حفتر بعد از بیانیه کاخ سفید آمریکا مبنی بر تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور با این ژنرال شورشی صورت می‌گیرد. کاخ ریاست جمهوری آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد که ترامپ و حفتر در تماس تلفنی درباره تحولات اخیر لیبی و استقرار ثبات در این کشور رایزنی کردند.

در سایه تداوم درگیری‌‌های خونین در طرابلس، «فایز السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی، که مورد تایید و حمایت جامعه جهانی است، از شورای امنیت خواسته کمیته‌ای حقیقت‌یاب برای بررسی «نقض حقوق بشر»، که نیروهای ژنرال حفتر در طرابلس و دیگر مناطق انجام می‌دهند، اعزام کند.

دفتر رسانه‌‌ای نخست‌وزیر دولت وفاق ملی در طرابلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای حفتر «به قتل غیرنظامیان و آواره کردن آنها، استخدام کودکان سن‌پایین برای جنگ، هدف قرار دادن مناطق مسکونی پرجمعیت با تسلیحات سنگین و موشک‌ها، بمباران فرودگاه غیرنظامی در طرابلس، بمباران مدارس و خودروهای امدادرسانی و بمباران بیمارستان‌های غیرنظامی متهم هستند.»

این بیانیه به اعلامیه اخیر «احمد المسماری» سخنگوی ژنرال حفتر مبنی، که طی آن به مشارکت هواپیماهای «کشورهای دوست» در بمباران هوایی طرابلس و حومه آن اذعان کرده، اشاره کرده و این اقدام را به مثابه تجاوز به حاکمیت لیبی و مشارکت صریح در تجاوزات خوانده است.

اذعان سخنگوی حفتر به مشارکت برخی کشورها در بمباران طرابلس

وزارت کشور دولت وفاق ملی چند روز پیش در بیانیه‌ای فرانسه را به حمایت از ژنرال خلیفه حفتر متهم کرده بود.

طبق اعلام یک دیپلمات لیبیایی نزدیک به وزارت خارجه دولت وفاق لیبی، دولت فرانسه قصد تحویل سلاح‌های پیشرفته به نیروهای خلیفه حفتر را دارد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام و پذیرش بیش از 394 هزار مسافر  هوایی طی 4 روز

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ کاپیتان رضا نخجوانی ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز عملیات نوروزی از 24 اسفند ماه، فرودگاه‌های کشور با تمام توان و امکانات برای خدمت رسانی به مسافران بخش هوایی آماده شدند و اینک با گذشت چهار روز از این عملیات بیش از 394 هزار مسافر را میزبانی کرده‌اند.

وی گفت: در این مدت سه هزار و 388 پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شده است.

نخجوانی همچنین گفت: همکاران ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به 607 نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی نیز ارائه سرویس کمک ناوبری داشته اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به میزان مجوزهای صادر شده از سوی هواپیمایی کشوری در بخش پروازها، گفت: پيش‌بيني ما این است که سه الي پنج درصد اعزام و پذيرش مسافران در تعطيلات نوروزي افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: در ۵۶ فرودگاه کشور آمادگي پذيرش هر تعداد پرواز راکه از سازمان هواپيمايي کشور مجوز دريافت کرده باشد، داريم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جابه جایی بیش از 36.2 میلیون نفر مسافر هوایی در 9 ماهه امسال کاهش 13 درصدی مسافران هوایی کشور

دیگر خبرها

  • اعزام و پذیرش بیش از 394 هزار مسافر  هوایی طی 4 روز
  • انتقاد سازمان‌های مردم نهاد از رویکرد کمیته حقیقت یاب
  • آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست
  • تحولات اوکراین| تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه با افزایش حملات به شهرهای مرزی
  • رهبر کره شمالی خواستار آمادگی ارتش شد
  • تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند
  • ۸ کشته و ۹ زخمی در حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان
  • مادر فلسطینی: فقط اجساد فرزندان شهیدم را می‌خواهم! + فیلم
  • آخرین تحولات اوکراین| تهدید زلنسکی به ادامه حملات به روسیه
  • تحولات اوکراین| شکست تلاش برای عبور از مرز روسیه و وعده پوتین برای اقدام تلافی جویانه