Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-20@11:13:57 GMT

احیای محور قدیمی و تاریخی خر‌م‌آباد به معمولان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۲۹۲

احیای محور قدیمی و تاریخی خر‌م‌آباد به معمولان

تین‌نیوز | 

خادمی گفت: هدف اصلی ما احیای محور قدیمی و تاریخی خر‌م‌آباد - معمولان است که این محور صعب‌العبور ۶ کیلومتر تونل نیاز دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالعات  ایجاد مسیر دایمی برای محور معمولان به خرم‌آباد از سوی کارشناسان و متخصصان خبره در حال انجام است، گفت: کارشناسان و پیمان‌کاران با استفاده از پهباد‌های دقیق اقدام به نقشه‌برداری از محور‌های مسیر خرم‌آباد - معمولان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف ما آن است که محور قدیمی و تاریخی خرم‌آباد به معمولان را احیا کنیم، گفت: ممکن است در برخی از مناطق این محور دچار ریزش شود و ما مجبور شویم آن را تخریب کنیم، اما امیدواریم با استفاده از نیرو‌های راهداری و پیمانکاران خبره بتوانیم این محور جدید را هرچه سریعتر بسازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بلافاصله بعد از تکمیل مطالعات ساخت محور خرم‌آباد به معمولان آغاز می‌شود، گفت: ساخت این محور بسیار سنگین است و با توجه به آنکه در مسیر‌های صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارد باید در برخی از مناطق اقدام به ایجاد تونل و یا پل کنیم.

خادمی توضیح داد: طبق مطالعات انجام شده برای ساخت این مسیر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در طول این محور ۶ کیلومتر باید تونل ساخته شود که همین امر کمی زمان‌بر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران برای بازگشایی محور‌های مسدود شده در خرم‌آباد و یا سایر مناطق سیل‌زده فعلا درخواست پول و یا هزینه نکرده‌اند، گفت: تمام نیرو‌های راهداری و سپاه بدون هیچ چشم‌داشتی و تنها از سر خیرخواهی اقدام به ساخت محور‌های جدید و یا بازگشایی محور‌های مسدود شده کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: محور قدیمی خرم‌آباد به معمولان که باعث کوتاه شدن مسیر دسترسی به روستا‌های اطراف می‌شد با استفاده از قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پیمانکاران خبره ظرف مدت دو هفته ساخته شد و هم اکنون این مسیر برای تردد اهالی روستا‌های اطراف و همچنین نیرو‌های امدادرسانی بازگشایی شده است.

خادمی یادآوری کرد: این محور‌ها هم اکنون برای عبور کامیون‌های ترانزیتی امکان‌پذیر نیست و امیدواریم تا ظرف چند ماه آینده بتوانیم مسیر‌های جدیدی برای عبور کامیون‌های ترانزیتی فراهم کنیم.

منتظر کاهش سطح آب در اهواز و خوزستان هستیم

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه بخش زیادی از مسیر‌های جنوب اهواز و آبادان به دلیل بارندگی‌های سیل‌آسا زیر آب رفته‌اند، گفت: تمامی دشت‌های شمال اهواز، دزفول، اندیمشک جمع‌آوری شده و خوشبختانه سطح آب در این مناطق کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه با کم شدن سطح دبی آب‌ها آغاز بازگشایی محور‌های مسدود شده در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تمام نیرو‌های راهداری و نیرو‌های امدادرسانی در تلاش هستند که با ایجاد سیل‌بند‌ها بتوانند مانع ورود آب به سطح شهر‌ها و یا محله‌ها شوند.

خادمی تأکید کرد: مسیر‌های ارتباطی به سمت شادگان و اهواز و برخی از محور‌های تخریب شده هنوز بازگشایی نشده و به دلیل آنکه سطح آب بر روی جاده‌ها قرار دارد باید منتظر باشیم که میزان آب گرفتگی کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در این مناطق نیرو‌های مردمی و همچنین نیرو‌های امدادرسانی فعالیت و همکاری بیشتری داشته باشند تا هرچه سریعتر بتوانیم محور‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده یونسکو از جاذبه‌های تاریخی خوشاب خراسان دیدن کرد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مناطقی در غرب خراسان رضوی از جمله در خوشاب برای تبدیل شدن به ژئوسایت‌های ژئوپارک شناسایی شده است که می‌توان آنها را برای ثبت در یونسکو نیز معرفی کرد.   روستای بابا لنگر از توابع شهرستان خوشاب خراسان رضوی، با داشتن یک مجموعه کم‌نظیر تاریخی و فرهنگی، به عنوان روستای هدف گردشگری در غرب استان، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.   این روستا که در منطقه کوهستانی بخش مشکان شهرستان خوشاب واقع است، علاوه بر آب و هوای خنک و دلپذیر، چندین بنای ارزشمند تاریخی را در خود جای داده که آرامگاه حاج بابا توکل، آرامگاه میرمطهر، آب انبار، غار، چشمه آب شفا، دژ، کلانتری یا زندان، حمام کهن، سردابه های قدیمی و چهارتاقی بابالنگر (آتشکده) از آن جمله است.   این مجموعه تاریخی که در خرداد ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد و در صورت مرمت و رسیدگی به این مجموعه و برنامه ریزی مناسب و توجه بیشتر می تواند به عامل مهمی برای توسعه این منطقه تبدیل شود.   وجود چندین اثر تاریخی ارزشمند دیگر از جمله پناهگاه زیرزمینی شهر سلطان آباد، گل گنبد، برج دهنه شور، یخچال سلطان آباد، آرامگاه منسوب به بونصر مُشکان(دبیر دیوان رسالت دربار غزنویان و استاد ابوالفضل بیهقی، مورخ نامدار)، آبشار و آسیاب های روستای نور آباد و برخی محوطه های تاریخی، بقاع متبرکه و طبیعت زیبای مناطق ییلاقی و گردشگری روستاهای دره یام، نشیب، داراب و طبس از دیگر جاذبه های گردشگری شهرستان خوشاب است.   سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار
  • جاده کرج -کندوان به مدت ۲ روز مسدود می‌ شود
  • جاده کرج -کندوان به مدت ۲ روز مسدود می‌شود
  • نماینده یونسکو از جاذبه‌های تاریخی خوشاب خراسان دیدن کرد
  • تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد ۸ مصدوم برجا گذاشت
  • اولتیماتوم ۲ ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر