Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم یادبود محمد مطیع بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون با حضور چهره‌های هنری روز گذشته شنبه ۳۱ فروردین در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن بر عهده مسعود فروتن بود، تعدادی از هنرمندان به ذکر خاطرات و همچنین سخنانی درباره شخصیت حقیقی و هنری زنده‌یاد مطیع پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج راد رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر که تجربه همکاری با محمد مطیع را دارد و از آن جمله می‌توان به مجموعه «امیر کبیر» اشاره کرد، گفت: به هر گوشه سالن و صحنه تماشاخانه سنگلج که نگاه می‌کنم، یاد خاطراتی از محمد مطیع می‌افتم.

وی ادامه داد: او سال‌ها در سینما، تئاتر و تلویزیون درخشید و با نقش‌هایی که خلق می‌کرد، ماندگار شد. محمد مطیع برای تئاتر ارزش بسیاری قائل بود.

راد از مطیع به عنوان هنرمندی یاد کرد که روراست بود و هیچگاه از کسی شکایتی نداشت.

رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر با بیان اینکه تلاش زیادی کردیم تا پیکر محمد مطیع به ایران بیاید و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود ولی خانواده‌اش نپذیرفت، اظهار کرد: از وزیر ارشاد درخواست کردم تا سنگی را در قطعه هنرمندان به نام محمد مطیع داشته باشیم. در جلسه‌ای نیز که با معاون فرهنگی اجتماعی شورای شهر و همچنین رئیس سازمان زیباسازی شهرداری داشتیم این موضوع را مطرح کردم و در نهایت قول عملی شدن این پیشنهاد داده شد.

در ادامه اکبر عالمی نیز با ذکر سوابقی از فعالیت هنری زنده یاد محمد مطیع، تأکید کرد: او ۷۵ سال از پروردگار عمر با عزت گرفت و هیچکس نمی‌تواند نقطه تاریکی از او بگوید. سرنوشت این بود که در سوئد به خاک سپرده شود.

علی دهکردی رئیس انجمن بازیگران خانه سینما هم با بیان اینکه تلخ‌تر از هر مهاجرتی مهاجرت قلب‌ها است، اظهار کرد: متأسفانه این درد گریبانگیر برخی هنرمندان شده است. امیدوارم دیدارمان با هم در مراسم جشن و بزرگداشت این بزرگان باشد.

وی تأکید کرد: پیشنهاد اینکه سنگ یا کتیبه‌ای در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) نصب شود که عناوین هنرمندانی که در قطعه هنرمندان نیستند روی آن حک شود، اتفاق خوبی است.

بهزاد فراهانی رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر هم هنرمند دیگری بود که در یادبود محمد مطیع سخن گفت و یادداشتی را قرائت کرد.

در این مراسم آرش عباسی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که تجربه کارگردانی نمایش «آفتاب از میلان طلوع می‌کند» را بازی زنده یاد محمد مطیع در کارنامه کاری خود ثبت کرده است نیز به ایراد سخنانی پرداخت.

وی با بیان اینکه برای آن نمایش با زنده یاد مطیع تا دیروقت تمرین می‌کردیم زیرا او قانع به چند ساعت تمرین نبود، یادآور شد: در آن شب‌ها برایم واضح بود که آقای مطیع شرایط جسمی خوبی نداشت. متأسفم که در این چند ماه اخیر تنها زندگی کرد و مطمئنم اگر در آن شب غم‌انگیز کسی همراهش بود، الان ما اینجا دور هم جمع نمی‌شدیم.

عباسی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در اجرای نمایش «آفتاب از میلان طلوع می‌کند» هر شب پیش از شروع اجرا، آقای مطیع از من می‌پرسید از بچه‌های ما کسی آمده، منظورش دوستان و همکارانش بود و من هر شب با گردنی کج می‌گفتم هنوز نه. خیلی واجب است جمع شدنمان به بهانه دیگری باشد نه مرگ. معتقدم بازگشتشان به ایران اشتباه بود چون تصویری دست نیافتنی از ایشان باقی می‌ماند.

مهران مطیع برادر زنده یاد محمد مطیع آخرین فردی بود که روی صحنه حضور پیدا کرد و درباره این هنرمند فقید سخن گفت.

یکی از بخش‌های این مراسم پخش سخنان علیرضا مجلل، محمدعلی کشاورز، سعید نیکپور، محمدرضا ورزی، پرویز پورحسینی، واروژ کریم مسیحی، سعید امیرسلیمانی و جمشید ملک پور درباره زنده یاد محمد مطیع در قالب کلیپ‌هایی تصویری بود.

همچنین تصاویری از بخش‌هایی از نقش آفرینی‌های زنده یاد مطیع نیز در این مراسم پخش شد.

پخش بخشی از فیلم «سلندر» با بازی محمد مطیع پایان بخش این مراسم بود.

کد خبر 4596114 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مطیع تماشاخانه سنگلج درگذشت چهره ها تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: مس رفسنجان 0 - 2 ذوب آهن

به گزارش ورزش سه،  از چارچوب هفته بیست ‌و یکم لیگ برتر، مس در رفسنجان میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. دیداری که در بازی رفت با نتیجه ۲ بر ۱ به سود نارنجی‌ها در اصفهان به پایان رسید

مس در شرایطی باید در آخرین بازی سال خود از ذوبی‌ها پذیرایی کند که این تیم پس از حضور محرم نویدکیا همچنان شکستی نداشته و باید دید در هفتمین مسابقه خود با این سرمربی هم می‌تواند رکورد خود را در پایان سال ۱۴۰۲ حفظ کند یا نه.

در سمت مقابل ذوب‌آهن پس از آغاز نیم فصل دوم نتوانسته هیچ برد لیگ برتری داشته باشد تا از بالای جدول دور شود. شاگردان ربیعی همچنین در هشت دیدار اخیر لیگ برتری خود فقط سه گل به ثمر رسانده‌اند تا مشکلات اساسی آن‌ها در خط حمله عیان باشد.

این بازی از حیث بازگشت محمد ربیعی به رفسنجان و رویارویی با تیم سابق خود هم‌ جالب توجه است و باید دید این سرمربی که بازی رفت را هم مقابل نارنجی‌ها شکست خورده، خواهد توانست با تحمیل اولین شکست شاگردان نویدکیا، به اوضاع خود سر و سامان بخشد یا نه.

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران، یکشنبه ۲۷ اسفند ساعت ۱۸:۴۵؛ ذوب آهن اصفهان - مس رفسنجان
???? ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
تیم داوری: روح اله شریفی کمک ها: فرهاد مروجی، سعید زیبا و سیدحسین حسینی ناظر: یداله جهانبازی

ترکیب مس رفسنجان:
حامد لک، محمد نژاد مهدی، رامتین سلیمان زاده، علی عدنان، حسن جعفری، جلال الدین علی محمدی، فرشید باقری، منتظر محمد، محمد اکبری، محمد مهدی محبی و سجاد شهباززاده.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب ذوب اهن:
محسن فروزان، محمد قریشی، فریبرز گرامی، شایان مصلح، فردین یوسفی، گریگول چابرادزه، مهرداد رضایی، محسن آذرباد، مجید علیاری، محمدحسین اسلامی و محمد جواد محمدی.
سرمربی: محمد ربیعی

اخطارها:
ذوب آهن: فریبرز گرامی (22)

شرح گل:
مس رفسنجان صفر - یک ذوب آهن (دقیقه4: فریبرز گرامی): موقعیتی که بازیکنان ذوب آهن از سمت چپ ایجاد کردند پس از ارسال جواد محمدی با دفع ناقص علی عدنان همراه شد و مدافع عراقی توپ را برای گرامی کاشت تا مهاجم ذوبی‌ها به سادگی دروازه لک را باز کند.

ویدئو: 327683

مس رفسنجان صفر - دو ذوب آهن (دقیقه14: گل به خودی رامتین سلیمان زاده): پس از اشتباهی که علی عدنان انجام داد این بار نوبت به اشتباه دیگر مدافع مسی‌ها رسید؛ نفوذ رضایی به داخل محوطه جریمه با اشتباه رامتین سلیمان زاده به اشتباه وارد دروازه خودی شد.

ویدئو: 327686

لحظات حساس:
دقیقه ۲: پرتاب اوت قریشی با خروج ضعیف حامد لک همراه شد و رضایی می‌توانست دروازه را باز کند اما پیش از ضربه سر او، به سود مس اعلام خطا صورت گرفت.
دقیقه ۱۸: کرنر ارسال شده مسی‌ها توسط منتظر محمد، به سلیمان‌زاده رسید اما ضربه او توسط مدافعان ذوب آهن دور شد.

????حواشی:
این دیدار با ۵ دقیقه تاخیر آغاز شد!

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم تعزیه‌خوانی با حضور هنرمندان درجه یک کشور
  • دربی خوزستان برنده نداشت/ ویسی در گام اول متوقف شد
  • گزارش زنده: مس رفسنجان 0 - 2 ذوب آهن
  • سپاهان - گل گهر؛ گزارش زنده
  • تنظیم شیوه‌نامه اجرا برای سالن‌های اداره کل هنرهای نمایشی
  • شورای سیاستگذاری تشکیل و شیوه‌نامه اجرا تنظیم می‌شود
  • هنرمند برنامه «صبح جمعه با شما» برای همیشه در خاطره‌ها خواهد ماند 
  • مراسم اکران مردمی فیلم «پرویزخان» در قم برگزار شد
  • رئیسی: پیشرفت‌های کشور با هنرمندی به تصویر کشیده شوند
  • نمایشنامه‌های بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر خرمشهر مشخص شدند