Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@08:32:40 GMT

گام هاي بلند سربازان گمنام در هماورد اقتصادي

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۳۳۳

گام هاي بلند سربازان گمنام در هماورد اقتصادي

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- 15 شعبان همزمان با سالروز ميلاد امام زمان (عج) به نام روز سربازان گمنام نامگذاري شده و فرارسيدن اين مناسبت، فرصتي براي مرور گوشه اي از تلاش هاي کارکنان وزارت اطلاعات براي تامين امنيت همه جانبه کشور از جمله استان فارس است.

به گزارش ايرنا، بسياري از فعاليت هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس به دليل حساسيت ها مجال اطلاع رساني نمي يابد، فعاليت هايي که دايره گسترده اي از امنيت در حوزه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بر مي گيرد و در سايه خنثي سازي تلاش هاي دشمنان است که بستر امن براي توسعه و بالندگي فراهم مي شود.
در اين نوشتار، مروري مي شود بر فعاليت هاي اداره کل اطلاعات فارس در حوزه تامين امنيت اقتصادي؛ تنها اين برش کوتاه از کارنامه فعاليت ها نشان از آن دارد، کارکنان اين اداره کل سالي پر کار را پشت سرگذاشته اند.
آنگونه که مديرکل اطلاعات استان فارس در ارديبهشت 97 نويد داده بود، مدار حرکت کارکنان اين اداره کل در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به نام `حمايت از کالاي ايراني` نامگذاري شده بود، معطوف به توسعه امنيت سرمايه گذاران و رفع موانع توليد بود و در کنار آن، مبارزه جدي با مفاسد کلان اقتصادي سرلوحه اين فعاليت ها بود.
مروري بر اخبار فعاليت هاي اداره کل اطلاعات استان فارس نشان مي دهد که مبارزه با اين مفاسد در حوزه هاي زمين خواري، فساد سازمان يافته در نهادهاي اقتصادي، سوداگران ارز و قاچاق کالا در سالي که گذشت، به طور جدي در دستور کار بوده است.
از پايان فعاليت فساد مالي در شوراي اسلامي و شهرداري مرودشت گرفته تا شناسايي باندهاي قاچاق که هر يک به نوعي به ريشه هاي اقتصاد و اعتماد عمومي آسيب مي زنند، در کارنامه فعاليت هاي اداره کل اطلاعات استان فارس در يک سال گذشته برجسته مي نماياند.
برخورد با برخي از باندهاي ارتشاء، اختلاس در ادارات و شهرداري‌ها، مبارزه با اخلالگران در بازار ارز و خودرو و محتکران کالا، جلوگيري از فرار مالياتي و قاچاق دارو، ممانعت از ورود گندم‌هاي آلوده به چرخه مصرف، مقابله با زمين‌ خواري و موارد متعدد ديگر بخشي از افتخارات و ثمرات اين مجاهدت‌هاي خاموش است.
يکي از حساس ترين اقدام ها، پرونده‌ شهرداري و شوراي شهر مرودشت بود که در اين راستا، فعاليت هاي مرتبط با ارتشا توسط شهردار سابق، کارکناني از شهرداري و تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي اين شهر به همراه تعداد افراد ديگري توسط سربازان گمنام شناسايي شد و اين افراد براي مجازات به دستگاه قضايي سپرده شدند.
دستگيري معاون و کارشناس هماهنگي امور عمراني فرمانداري مرودشت و بخشدار مرکزي اين شهرستان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) نشان از آن داشت که مبارزه با فساد، هيچ خط قرمزي ندارد و فعاليت هاي مسئولان ادارات نيز زير ذره بين دستگاه اطلاعاتي است.
ستاد خبري اداره کل اطلاعات استان فارس در پي شناسايي و دستگيري اين افراد به اتهام مفاسد اقتصادي، اطلاعيه اي صادر کرد که در آن از اعتماد عميق مردم به فرزندان خود در اين اداره کل قدرداني شده است.
اداره کل اطلاعات فارس در اين اطلاعيه اطمينان داد که بيش از پيش اقدامات خلاف قانون در عرصه‌ اقتصادي را رصد و با اخلالگران اين عرصه مقابله‌ قانوني خواهد کرد.
دستگيري 18 نفر از سرگروه ها و اعضاي فعال يک شرکت هرمي که در قالب کلاهبردارانه جديد با نام فايننشيال فعاليت مي کردند، از ديگر فعاليت هاي اداره کل اطلاعات فارس بود که در ارتباط نزديک با اداره کل اطلاعات هرمزگان دنبال شد.
روابط عمومي اداره کل اطلاعات استان فارس در اطلاعيه اي اعلام کرد: دستگيري اين افراد در راستاي صيانت از سياست هاي اقتصادي و جلوگيري از هر گونه اخلال در نظام اقتصادي کشور صورت گرفته و پرونده آنها براي رسيدگي، به مرجع قضايي ارجاع داده شده است.
همچنين در سالي که گذشت، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس، چند باند فعال قاچاق سوخت شناسايي و 6 نفر از عوامل اصلي آن دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
قاچاقچيان با استفاده از جاسازي و افزايش ظرفيت باک اتوبوس ها، سوخت قاچاق را در مسير شيراز به زاهدان، ايرانشهر و بندر چابهار به فروش مي‌رساندند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) همچنين تعدادي از عوامل تهيه و فروش کارت هاي سوخت خودروهاي غيرفعال و اسقاطي به قاچاقچيان و کارگران جايگاه ها را شناسايي و دستگير کردند.
بر اساس تحقيقات به عمل آمده قاچاق حدود پنج ميليون ليتر سوخت نفت گاز خودروهاي ديزلي توسط اين باند اثبات شده است.
سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان فارس همچنين در اقدامات اطلاعاتي جداگانه اي، اعضاي 3 باند قاچاق سوخت در شهرستان هاي مرودشت، کازرون و لامرد را دستگير کردند.
بنا بر اعلام وزارت اطلاعات، ضربه به اين باند با هماهنگي مراجع قضايي صورت گرفت و 15 نفر از اعضاي اصلي اين شبکه دستگير شدند.
اين گزارش افزوده است: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد متهمان در مدت فعاليت خود بيش از 17 ميليون ليتر سوخت در قالب قاچاق و عرضه خارج از شبکه، جمع آوري و با همکاري دلالان از کشور خارج کرده اند.
همچنين سوء استفاده از سهميه سوخت تعاوني هاي روستايي، حواله سوخت کوره هاي آجرپزي، خودروهاي اسقاطي و تباني با برخي از جايگاه هاي سوخت از جمله شگردهاي اصلي اعضاي اين باند بوده است.
در پي اين دستگيري ها، وزارت اطلاعات به مفسدان اقتصادي هشدار داد فعاليت هاي مخرب و اخلال گرانه آن ها که باعث بروز آسيب در بخش هاي مختلف اقتصاد کشور مي شود مورد رصد و پيگيري دقيق است.
مروري بر اين فعاليت ها نشان مي دهد که در هماورد کنوني ايران و دشمنان ملت که حول محور اقتصادي است، سربازان گمنام امام زمان (عج) با مجاهدت هاي خاموش در حال فراهم کردن بستر امن و آرام براي زندگي شهروندان کشور هستند.
2027/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت:ماموران پلیس امنیت اقتصادی در راستای مبارزه با قاچاق سوخت از ۹ دستگاه خودروی شوتی و ۵ دستگاه خودروی اتوبوس حامل سوخت قاچاق :۷ هزار لیتر فرآورده‌ های نفتی قاچاق کشف کدند.

سرهنگ یدالله دهقان افزود: ارزش این کالاهای کشف شده ۳۰۰ میلیون تومان کشف کردند.

وی گفت:  ماموران در این خصوص۱۴ دستگاه خودرو توقیف و ۱۴  متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن
  • کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در سمنان
  • مغز متفکر اوکراین در عقب راندن روسیه کیست؟
  • چرا بعضی‌ها چاق نمی‌شوند؟
  • رفع نقص ۱۵۰۰ دستگاه کارتخوان و ۳۰۰ پین پد در منطقه سبزوار
  • اطلاعات غلطی که درباره کاهش نرخ بیکاری می‌دهند؛ فقط حلوا حلوا گفتن است؟
  • کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند