Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد باید از مساکن خود جابجا شوند اما تاکنون 195 خانوار در منطقه «بشگوز» و در قالب پروژه آسمان 3 اسکان یافته اند.
وی با اشاره به اینکه برای 610 خانوار نیز در باغ «دادشخانی» زمین تحویل داده شده که هنوز در مراحل احداث مانده، افزود: امسال علاوه بر 160میلیارد تسهیلات کم بهره برای افراد بی بضاعت، 400 میلیون ریال با بهره هشت درصد و 600 میلیون ریال با بهره 12 درصد برای ساکنان مساکن زیرکوهی این شهر اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یاد آوری کرد: اسناد مالکیت باغ «دادشخانی» نیز به طور کلی توسط شهرداری ماکو اخذ شده و در مراحل پایانی است و بعد از آن اسناد مالکان نیز تحویل داده می شود.
وی ادامه داد: یکهزار و 415 خانوار باقی مانده نیز به علت کمبود اعتبار و عدم تامین مالی هنوز امکان جابجایی ندارند و نیاز است برای جابجایی آنان با هماهنگی فرمانداری و شهرداری و مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو به صورت تدریجی اقدام شود.
به گزارش ایرنا انتقال ساکنان مناطق زیرکوهی از سال 1388 شروع شد و بر اساس برنامه های مد نظر مقرر بود 2 هزار و 220 خانوار به مناطق امن انتقال یابد که با گذشت 10 سال هنوز 195 خانوار جابجا شده اند.
شهرستان ماکو با بیش از 97 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و در امتداد مرزهای ایران با ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان واقع است.
7132/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی ترکیه زمین شهرداری مد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت

رضا ایاز اظهار کرد: این میزان اعتبار در سال جاری برای کف سازی و آجرفرش، تعویض آجرهای فرسوده دیوارها، اندود و کاه گل سقف های کاروانسرای آوه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار طرح هم اکنون‌ نسبت به تجهیز کارگاه اقدام کرده است افزود: سال گذشته در ۲ مرحله عملیات مرمت در این کاروانسرا انجام شد که در نتیجه آن ۲۸ میلیارد ریال برای این عملیات ها هزینه شد.

ایاز یاداور شد: سال گذشته حجره‌ها، طاق ها و قسمت شاه نشین در قسمت شمالی و طاق تویزه‌ها و ایوان در قسمت غربی مرمت شده است.

کاروانسرای آوه ساوه دارای پلان متقارن چهار ایوانی یعنی فرم کلاسیک یک کاروانسراست و از بخش های مختلف حیاط مرکزی، ورودی، ایوان، حجره و شترخانه تشکیل شده است.

این اثر تاریخی مربوط به دوره صفویه بوده که به شماره ۳۴۸۹ در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در دوره‌های گذشته و به‌ویژه در عصر صفویه شهر آوه بر سر راه کاروان ‌رو واقع بوده و این بر اهمیت این کاروانسرا در میزبانی از کاروانیان اضافه کرده است.

شهر آوه از توابع شهرستان ساوه در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان و در مسیر جاده قدیم ساوه - قم قرار دارد.

شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت