Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@02:21:57 GMT

خرید پایان‌نامه با ارسال کد یک!

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۶۴۲

خرید و فروش پایان‌نامه دیگر محدود به خیابان و سایت‌ و وبلاگ نیست این را از متن پیامکی که دیروز به دستم رسید فهمیدم: دانشجوی گرامی جهت دریافت نمره بیست، پایان‌نامه و رساله کد یک را ارسال کنید.

به گزارش ایسنا، خرید و فروش پایان‌نامه زخم کهنه‌ای است که بر پیشانی آموزش عالی کشور افتاده است و مشاهدات نشان می‌دهد حالا حالاها عزمی جدی برای جمع شدن این بازار پر سود وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر که دیگر فضای تبلیغات دفاتر پایان‌نامه نویسی دیگر محدود به کوچه و خیابان نیست احتمالاً شرایط برای مقابله با این کپی‌کاری علمی دشوارتر شده است.

کمتر کسی است که از دست تبلیغات پیامکی شاکی نباشد. پیامک‌های انبوهی که هر روز با مضمون کاشت مو و ابرو، تخفیف پروازهای خارجی و داخلی، تخفیف لیزر و همایش رایگان تضمینی راز بازار بورس و طلا به دست شهروندان می‌رسد صدای اغلب مردم را به خاطر حجم انبوه و نبود نظارت بر فعالیت‌های آنان درآورده. حالا دیگر موضوع لیزر و کاشت مو نیست؛ موضوع فروش علم با پیامک است. اخیراً پیامک‌های با موضوع فروش پایان‌نامه و رساله به دست شهروندان رسیده است.

با شماره‌ای که در یکی از این پیامک‌ها درج شده تماس می‌گیرم و می‌گویم: «پایان نامه روان‌شناسی بالینی می‌خواهم.» در جواب سوال: «موضوع داری؟» می‌گویم: «نه، می‌خواهم صفر تا صد کار با شما باشد.» خانم منشی بارها تاکید می‌کند که کارشان تضمینی است و موقع ارائه به استاد مشکلی پیش نمی‌آید. می‌گوید ما یک نرم‌افزاری داریم که جمله به جمله پایان‌نامه را می‌شود چک کرد تا مطمئن شوی کپی نیست. می‌پرسم مدرک کسی که پایان‌نامه را می‌نویسد چیست؟ پاسخ می‌دهد: «دکتری همان رشته‌ای که شما می‌خواهید.»

بعد از اطمینان خاطر دادن به من درباره این که این دفتر کار را تضمینی تحویل می‌دهد، قیمت را می‌گوید: چهار میلیون و دویست‌هزار تومان ناقابل! چیزی حدود دو برابر قیمتی که چند هفته پیش از دفترهای پایان‌نامه نویسی خیابان انقلاب شنیده بودم. دلیل این قیمت بالا و تفاوت عجیبش با سایر دفترها را می‌پرسم و می‌گوید: «چون کار ما تضمینی است. حتماً جاهایی که قیمتشان ارزان‌تر است با ضمانت پایان‌نامه نمی‌فروشند.»در پایان این گفت‌وگو از خانم منشی می‌خواهم بگوید محدوده دفترشان کجاست و او جواب می‌دهد: میرداماد.

با یکی دیگر از شماره‌هایی که پیامکی تبلیغ فروش پایان‌نامه کرده تماس می‌گیرم و می‌پرسم شما پایان‌نامه می‌فروشید؟ می‌گوید ما پایان‌نامه نمی‌فروشیم، ما شما را همراهی می‌کنیم تا پایان‌نامه بنویسید! رشته و گرایش و مقطع تحصیلی را می‌پرسد و می‌گوید شماره موبایل بدهید. به خاطر تجربه‌های قبلی و تماس‌های بی‌شماری که در پی دادن شماره همراه می‌آید، نمی‌خواهم شماره همراه بدهم درنتیجه این پاسخ را می‌شنوم: من اطلاعاتی ندارم الان. باید شماره بدهید تا با شما از واحد پژوهش تماس بگیرند.

داستان تبلیغات پیامکی داستانی است که با وجود اشاره‌های متعدد وزیر ارتباطات هم‌چنان ارسال این پیامک‌ها ادامه دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دی ماه سال ۹۷ گفته بود: علت رواج پیامک‌های مزاحم، عدم وجود راهکار مؤثر، ارزان و در دسترس برای تبلیغ مشاغل است. سخنی که درباره فروش پایان‌نامه صادق نیست چرا که اساساً این فعالیت غیرقانونی است و بنا بر مصوبه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس مجازات درجه سه و پلمب مؤسسه مربوطه را در پی خواهد داشت. باید دید چگونه یک مؤسسه با آدرس و شماره تلفن‌های ثابت و مشخص به شماره‌های تلفن‌های همراه مردم دسترسی دارد و از طرف دیگر هم با وجود عیان بودن این فعالیت‌ها برخوردی با آن‌ها نمی‌شود. بحث فقط به فروش پایان‌نامه هم محدود نمی‌شود؛ فروش رساله دکتری و گرفتن مدارک تحصیلی از آن چه به گفته‌ی تبلیغات راه‌های سریع عنوان می‌شود از دیگر مصادیق خرید و فروش علم از راه پیامک‌های تبلیغی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

سید محمد موسوی گفت: صدور رای محاکم کیفری استان با محوریت نهاد‌های ارفاقی پارسال‌، ۲۳ درصد افزایش یافت.

وی افزود: حبس‌زدایی و استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی یکی از اهداف قوه قضاییه است و تحقق بخش قابل توجهی از این امر به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه واگذار شده است.

به گفته وی، در هفت سال گذشته استفاده از نهاد‌های ارفاقی، به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تعلیق اجرای حکم، قرار تعویق صدور حکم ساده و مراقبتی، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، نقض و صدور حکم محکومیت، حکم به آزادی مشروط، مجازات جایگزین حبس از جمله نهاد‌های ارفاقی تعریف‌شده در قوانین کیفری کشور است.

موسوی افزود: پارسال بیش از پنج هزار و ۶۰۰ رای با محوریت نهاد‌های ارفاقی توسط محاکم کیفری استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال حبس

به گفته وی،  ارسال ۱۲۴ هزار پیامک پیشگیرانه در قالب ۴۲ محتوای متفاوت، پیامک پیشگیرانه با موضوعات پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری از سرقت، پیشگیری از تصادفات، پیشگیری از بکارگیری اسلحه، ثبت معاملات املاک، پیشگیری از جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

موسوی اظهار داشت: کاهش حجم ورودی پرونده، پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اهداف ارسال این پیامک‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری