Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:23:52 GMT

ضرورت صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۸۳۰

ضرورت صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها

رئیس‌ کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اهمیت گسترش دادرسی الکترونیک در راستای تسهیل رسیدگی به امور مراجعین دستگاه قضایی، بهره گیری از این دستاورد را گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت آسان برشمرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در جریان بازدید سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به اهمیت گسترش دادرسی الکترونیک در راستای تسهیل رسیدگی به امور مراجعین دستگاه قضایی، بهره‌گیری از این دستاورد را گامی مؤثر در جهت تحقق عدالت آسان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تکریم ارباب رجوع، بهبود وضعیت خدمت‌رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحدهای قضایی در زمره مهم‌ترین اهداف و اولویت های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

اکبری خطاب به مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی قوه قضائیه، خواستار برنامه‌ریزی، تلاش مضاعف و کار جهادی به‌منظور تسریع در روند تحقیقات، رسیدگی و اجرای احکام شد و بر لزوم توجه ویژه به صیانت از حقوق شهروندی در جریان دادرسی‌ها تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خطیر دادسرا در پاسداری از حریم امنیت مردم بر ضرورت برخورد قانونی و بدون اغماض با مخلان نظم و امنیت عمومی تأکید کرد.

وی همچنین یادآور شد: یکی از اولویت‌های راهبردی دستگاه قضایی استان، برنامه‌ریزی به‌منظور کاهش زمان رسیدگی‌ها است که در همین راستا روند دادرسی در بسیاری از حوزه‌های قضایی به‌روز است و بسیاری از پرونده‌ها در کوتاهترین زمان ممکن به صدور رأی قانونی منجر می شود.

این مقام قضایی ابراز امیدواری کرد: افزایش شعب رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس موجبات ارتقاء دقت، تسریع در روند رسیدگی و کاهش حجم تراکم پرونده‌ها را فراهم سازد.

همچنین در ادامه، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با تعدادی از مراجعان این مجتمع گفتگو و پس از استماع مطالبات شهروندان، دستورات لازم را به‌منظور رسیدگی به مسائل مطرح‌شده صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید، ابوالفتح ابوالهادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان نیز گزارشی از عملکرد و برنامه‌های دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲

علی صالحی دادستان تهران با ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان و میزان ردّمال صورت گرفته نیز بیش از ۸۳۴ میلیارد تومان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی