Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@05:53:35 GMT

زمان بررسی درخواست میهمانی دانشجویان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۱۹۹۷

سازمان امور دانشجویان در اطلاعیه‌ای درباره میهمانی دانشجویان دانشگاه‌ها اعلام کرد: دانشگاه‌های مبدأ موظفند تا ۲۰ خرداد درخواست دانشجویان را بررسی کنند.

به گزارش فارس، سازمان امور دانشجویان در اطلاعیه‌ای درباره میهمانی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی اعلام کرد: زمان ثبت‌نام متقاضیان میهمانی و انتقال را برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق سامانه سجاد اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس دانشگاه‌ها و مؤسسات موظف‌ هستند زمان شروع ثبت درخواست‌های میهمانی و انتقال را با استفاده از ابزارهای مناسب (سایت دانشگاه، تابلوهای اطلاعات آموزشی در تمام دانشکده‌ها و پردیس‌های هر دانشگاه یا موسسه و...) به اطلاع دانشجویان برسانند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دانشگاه‌های مبدأ موظف‌ هستند تا ۲۰ خردادماه امسال درخواست دانشجویان را بررسی کنند و در صورت داشتن شرایط از ابتدای خرداد تا ۱۵ تیرماه نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت ریزنمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کنند.

دانشگاه‌های مقصد نیز موظف‌ هستد حداکثر تا پایان مردادماه نسبت به بررسی تقاضاها اقدام و از طریق سامانه یادشده اعلام کند.

همچنین در این اطلاعیه درباره وظایف متقاضی آمده است: دانشجو باید با اطلاع کامل از شرایط آیین‌نامه میهمانی و انتقال درخواست خود را مبنی بر نوع آن (۲ نیمسال میهمانی، تمدید میهمانی، میهمان دائم و انتقال) در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان در موعد اعلام‌شده (اول اردیبهشت تا سی‌ویکم اردیبهشت) ثبت و با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصیلی، وضعیت دوره موردتقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه یا مؤسسه مقصد اقدام و مستندات خود را برای تقاضای ارائه‌شده اسکن و ضمیمه تقاضا کند.

متقاضیان برای ثبت درخواست ابتدا باید در سامانه سجاد ثبت‌نام کند و پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان درخواست میهمانی و انتقال خود را ارائه کند همچنین متقاضی میهمانی و انتقال مسئول صحت اطلاعات ارائه‌شده در خصوص شرایط خاص خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر یک از اطلاعات ارائه‌شده تقاضا از وضعیت بررسی خارج خواهد شد.

دانشجویان متقاضی انتقال توأم با تغییر رشته نیز از طریق سامانه سجاد بخش شورای بررسی موارد خاص مبدأ و مقصد اقدام کند و متقاضیان محترم همچنین در صورت داشتن هرگونه سؤال یا مشکل درباره سامانه از قسمت پشتیبانی سامانه درخواست خود را ارسال کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: میهمانی دانشجویان دانشگاه سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور نخستین تجربه‌ای است که در سامانه زمین محقق شده است و ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه به یکدیگر متصل شده‌‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد خوانساری؛ رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با حضور در نخستین کنفرانس دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» که در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جز 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، اظهار کرد: پنجره واحد مدیریت زمین، با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان 20 دستگاه متولی و صدور مجوز‌های مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را نتیجه تلاش‌های فنی سازمان فناوری اطلاعات ایران و راهبری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و دستگاه‌های متولی مدیریت زمین دانست که ذی‌نفعان آن علاوه بر مردم، سازمان اراضی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و قوه قضائیه هستند و خاطرنشان کرد: پیش از آغاز به کار این سامانه، وجود نقض در حوزه‌های قانون‌گذاری، اجرایی و قضائی، چالش‌هایی را جهت تأمین امنیت غذایی، تضمین سلامت جامعه و حفظ محیط زیست ایجاد کرده بود. تا حدی که 15 درصد پرونده‌های قضائی کشور به نارضایتی‌های مردم و سرمایه‌گذاران در حوزه زمین اختصاص داشت.

خوانساری سامانه زمین را از جمله طرح‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم گفت: سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در 31 استان کشور و پوشش 5 پهنه آسیب‌پذیر به بهبود 81 درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است.

سامانه تسطیح ماهواره‌ای زمین‌های کشاورزی در ایران ساخته شد

شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی توسط دو شرکت دانش بنیان در شناسایی تخلفات مؤثر بوده است.

در این کنفرانس علمی، معاون وزیر ارتباطات، استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور را نخستین تجربه‌ای دانست که توسط سامانه زمین محقق شده است و افزود: در حال حاضر از میان 47 دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوز‌های زمین محور به عهده دارند، 20 دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند.

وی گفت: این تعامل باعث ارائه 19 عنوان استعلام الکترونیکی بین دستگاهی، صدور 6 عنوان مجوز، گواهی، موافقت‌نامه و قرارداد واگذاری و 3 خدمت-استعلام شده است که نمونه بی‌نظیری از خدمت‌رسانی یکجا به مردم است.

معاون وزیر ارتباطات، با ارائه آماری وضعیت استفاده مردم بوشهر از پنجره واحد زمین را تشریح کرد: تاکنون 18 هزار و 390 درخواست توسط مردم بوشهر در سامانه پنجره واحد زمین برای دریافت خدمات و مجوز‌های زمین محور به ثبت رسیده که از این تعداد بالغ بر 13 هزار درخواست تعیین تکلیف شده و حدود 5 هزار درخواست نیز در مراحل مختلف بررسی در دستگاه‌ها است.

خوانساری ادامه داد: از مجموع درخواست‌های تکمیل شده، 10 هزار و 291 درخواست به خدمت «تعیین حدود اراضی روستایی- استان بوشهر» تعلق دارد که 7 هزار و 770 درخواست تعیین تکلیف شده و 2 هزار و 499 درخواست نیز در حال بررسی است.

وی همچنین گفت: البته درخواست برای انجام استعلام «ملی مستثنیات» از دیگر خدمات مورد مطالبه مردم بوشهر از سامانه زمین بوده است. به طوری که تاکنون، 5 هزار و 89 درخواست برای این استعلام الکترونیکی به ثبت رسیده است که 4 هزار و 916 درخواست، تعیین تکلیف شده‌اند.

خوانساری تصریح کرد: درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات در سفری به بوشهر از آخرین وضعیت پیشرفت طرح  فیبر نوری در این استان بازدید و با مدیران ارشد استانی دیدار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید