Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:34:45 GMT

فرماندار دهلران: چانه زنی نقشی در جذب اعتبار ندارد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۰۸۳

فرماندار دهلران: چانه زنی نقشی در جذب اعتبار ندارد

ایلام-ایرنا- فرماندار دهلران با تاکید بر برنامه محوری دستگاه ها و نفی چانه زنی تصریح کرد: کمیته برنامه ریزی این شهرستان منابع اعتباری را براساس طرح و برنامه چهار ساله دستگاه ها توزیع می کند.

به گزارش ایرنا،مجید عسگری عصر شنبه در نشست شورای اداری دهلران گفت: چانه زنی نقشی در جذب اعتبار از کمیته برنامه ریزی شهرستان ندارد و تنها با تعریف برنامه و افق چهار ساله اعتبارات بین دستگاه های شهرستان توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توصیه کرد: بعد از برگزاری شورای برنامه ریزی استان بلافاصله شهرستان نیز کمیته برنامه ریزی را برگزار و مدیران باید برنامه و افق 4 ساله برای جذب اعتبارات تعریف کنند.
فرماندار دهلران بر ضرورت نگاه فرابخشی تاکید کرد و افزود: مدیران باید با برنامه بدنبال اعتبارات باشند و لازمه این مهم هم تعریف پروژه ها می باشد.
عسگری یکی از اهداف شورای اداری شهرستان را هماهنگی بین ادارات ذکر کرد و گفت:هماهنگی بین ادارات برای پروژه های عمرانی و برنامه ریزی برای شهرستان و کارهای مهم در همه حوزه ها در جلسات شورای اداری به جد دنبال می شود.
وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت:قانون و قانونگذار محدوده زمانی خاصی برای فرایند انتخابات تعیین کرده و بر اساس این فرایند انتخابات دنبال می شود و نیاز است دستگاه و بخشداران اخبار انتخابات را به فرمانداری منعکس کنند.
رئیس شورای اداری شهرستان از دستگاه های اجرایی،مدیران و کارکنان خواست از امکانات اداری هیچگونه تبلیغی له یا علیه کاندیدا ها نداشته باشندو هدف برگزاری انتخاباتی پرشکوه و باصلابت و حضور حداکثری مردم است.
وی به شبکه دولت و حذف کاغذ از مکاتبات اداری اشاره و افزود: بستر الکترونیکی بین دستگاه ها فراهم است و کاهش هزینه ها،سرعت اقدامات و ایمنی از ویژگی های بارز شبکه دولت است که دستگاه های شهرستانی باید تا پایان فصل بهار در خصوص متصل شدن به شبکه دولت و حذف مکاتبات کاغذی اقدام کنند.
فرماندار دهلران به رشد فزاینده تجاوز به اراضی ملی و ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان اشاره کرد و گفت:افراد با بهره گیری از تعطیلات،قطع درختان و تجاوز به اراضی ملی این مهم را دنبال می کنند که در شهرها،شهرداران و در روستاها منابع طبیعی،بنیاد مسکن و دهیاران باید موارد را پیگیری و رصد کنند ودر همان لحظات اول اقدامات این افراد را متوقف کنند و از طریق دادگستری این موضوعات را دنبال کنندتا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
عسگری با اشاره به بارندگی ها و پوشش گیاهی مناسب در شهرستان افزود: احتمال افزایش آتش سوزی ها درفصل گرما پیش بینی می شود لذا نیاز است همه دستگاه ها و بویژه دستگاه های متولی اقدامات پیشگیرانه در این خصوص مد نظر قرار دهند و دستگاه ها تیم های واکنش سریع داشته باشندتا در مواقع نیاز سریع وارد عمل شوند.
رئیس شورای اداری دهلران گفت: نیاز است با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی تدابیر لازم توسط دستگاه های متولی برای عملیات برداشت و خرید و ذخیره سازی و تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی برنامه ریزی و در دستور کارقرار گیرد.
وی با اشاره به سیل وخسارات آن در کشور،استان وشهرستان افزود:سیل موجب سیل همدلی مسئولان ومردم،قوای نظامی و ملت ودولت و سازمان های مردم نهاد شد و در شهرستان با توجه به سه حوزه آبریز میمه،دویرج و کرخه شاهد سیلاب های فراوان بودیم که خسارتی هم در حوزه کشاورزی و زیرساختی وارد کرد ولی با توجه به تدابیر لازم وراهکارها و آمادگی ستاد بحران شهرستان خوشبختانه خسارت جانی نداشت و تا جایی که ممکن بود شاهد کاهش خسارات مالی بودیم.
فرماندار دهلران برآورد خسارت سیل به بخش های مختلف شهرستان را دو هزار و 160میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:این برآورد خسارت به مدیریت بحران استان اعلام شد و با تصویب و ابلاغ خسارات قطعا تلاش برای جبران خسارات ناشی از سیل دنبال می کنیم.
عسگری همچنین با محکوم کردن اقدام ترامپ در تروریستی خواندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سپاه از آغازین روزهای انقلاب تا کنون در خط مقدم دفاع از انقلاب بوده است و اقدام دولت آمریکا که برای اولین بار قوای مسلح یک کشور را در لیست تروریستی قرار می دهد محکوم است و این اقدام آمریکا دامن آنها را خواهد گرفت .
وی افزود: این روزها بیش از پیش شاهد همدلی مردم و دولت و همه ارکان نظام در دفاع بیش از پیش از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.
7175/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرماندار دهلران شوراي اداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فتح الله توسلی در شورای اداری شهرستان کبودراهنگ افزود: این نوع حمله از خاک ایران و رد کردن پایگاه‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی، یک عملیات گسترده و موفق بود که جای تبریک و تشکر دارد.

او همچنین گفت: شهرستان کبودراهنگ در سال ۱۴۰۲ دومین اعتبارات تملک دارایی استان را با ۱۶۷ میلیارد تومان داراست و با جذب ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات نفت اعتبارات این شهرستان در استان در رتبه نخست است که در تاریخ شهرستان بی سابقه است.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات حذف شده در محرومیت شهرستان به شهرستان برگشت و این رقم ۹۱ میلیارد تومان است.

فتح الله توسلی افزود: برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستایی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و مطالعات انتقال آب از سد تالوار به روستا‌ها و شهر‌های شهرستان انجام شده و در حال اخذ ماده ۲۳ است.

او همچنین به حوزه راه‌ها اشاره کرد و گفت: راه همدان- گل تپه و علیصدر و خلعت آباد کبودراهنگ- شیرین سو - قیدار در اولویت است و اعتبارات لازم برای تکمیل آن اخذ خواهد شد.

نماینده مردم کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ از اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان فقط ۳ درصد به شهرستان تخصیص داده شده است، که مدیران باید برنامه خود را برای انجام طرح‌ها و جذب اعتبارات و رایزنی با مدیران کل و وزرا اعلام کنند.

فتح الله توسلی به ساخت درمانگاه تامین اجتماعی و کارخانه فرش در ناحیه صنعتی شیرین سو هم اشاره کرد.

فرماندارکبودراهنگ هم به کمبود سردخانه و شهرک گلخانه‌ها و تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: تشکیل تعاونی‌ها به توسعه و پیشرفت کمک خواهد کرد.

مسلم غلامی افزود: امسال طرح‌های بهسازی و آسفالت ریزی در بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عالمی، امام جمعه شیرین سو هم کمبود پاسگاه انتظامی، فضای ورزشی، زمین چمن فوتبال و آب آشامیدنی روستا‌ها را از جمله مشکلات این بخش برشمرد.

دیگر خبرها

  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران