Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@04:02:10 GMT

مجوز مرز هوايي فرودگاه ماکو صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۱۳۷

مجوز مرز هوايي فرودگاه ماکو صادر شد

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مجوز نهايي مرز هوايي فرودگاه اين منطقه صادر شده و پروازهاي بين المللي از اين فرودگاه قابل انجام است.

غلامرضا سليماني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بعد از ارزيابي کارگروه مرزهاي هوايي کشور، مجوز هوايي فرودگاه ماکو به لحاظ وجود گمرک، گذرنامه، قرنطينه بهداشت و همچنين فضا و امکانات فرودگاهي مناسب جهت پذيرش مسافران خارجي صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اولويت پرواز‌هاي فرودگاه ماکو بر اساس نياز‌هاي مسافري و اقتصادي آتي منطقه خواهد بود، افزود: در برهه کنوني، در راستاي توسعه مناسبات با کشور‌هاي همسايه اولويت انجام پرواز با اين کشورها خواهد بود.
وي ادامه داد: مطالعات شهر فرودگاهي ماکو نيز در دست اجراست که پس از نهايي شدن اين مطالعات، مجوزهاي لازم صادر مي شود.
سليماني اضافه کرد: برنامه ريزي هاي لازم جهت گردشگري ترکيبي به صورت جذب مسافر از نخجوان و ايغدير ترکيه براي زيارت مشهد مقدس به صورت زميني هوايي قابل برنامه ريزي است و مي‌توان از بغداد، بصره و آبادان براي سفر به ترکيه به صورت هوايي جذب مسافر کرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در حال حاضر فرودگاه ماکو در روزهاي شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از تهران به ماکو به صورت رفت و برگشت به مسافران ارائه خدمات مي دهد.
به گزارش ايرنا، منطقه آزاد تجاري-صنعتي ماکو علاوه بر هم مرزي با ترکيه و نخجوان، همجواري با ارمنستان و منطقه قفقاز بوده و گلوگاه کريدور زميني شمال و جنوب و نقطه اتصال آسيا و اروپا است و با توجه به اهميت مواصلاتي استراتژيکي قفقاز براي ايران، انجام عمده مبادلات و آمد و شد‌هاي تجاري سياسي بين ايران و وسيه و اروپا از اين محور مي‌باشد.
وجود چنين موقعيت ها و ظرفيت هاي بالقوه در منطقه آزاد ماکو باعث شده که براي توسعه اين منطقه صدور مجوز مرز هوايي فرودگاه منطقه آزاد ماکو در دستور کار مسئولان منطقه آزاد ماکو قرار بگيرد.
فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد ماه سال 1393 بصورت عملياتي آغاز شد و اولين پرواز آزمايشي آن در دهه فجر سال 1394 انجام شد. اين فرودگاه در مساحتي بالغ بر 500 هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحي آن براي هواپيماي ايرباس 320 است.
ترمينال اصلي فرودگاه در زميني به مساحت 8000 متر مربع با طراحي منحصر به فرد احداث شده که در کنار سالن ترمينال vip قادر به پذيرش مسافران پروازهاي داخلي و بين المللي است.
برج مراقبت اين فرودگاه به ارتفاع 32 متر و طول باند پروازي سه هزار و 270 متر و عرض باند 60 متر است.
مجوز مرزهوايي اين فرودگاه در مهرماه 97 صادرشده و پروازهاي بين المللي بزودي برقرار مي‌شود.
هفت هزار و 267 مسافر ورودي و هفت هزار و 16 مسافر خروجي سال گذشته /1397/ از اين فرودگاه جابجا شدند.
7132/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد

شهرستان‌های های خوی، مهاباد و ارومیه در صدر جدول رتبه بندی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی در حذف پروانه‌های کاغذی قرار داشته و شهرستان‌های چهاربرج، چالدران و باروق در قعر این جدول حضور دارند.

براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌یکتا) شوند و از ۱۴۰۳ کسب‌وکار‌هایی که شناسه‌یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقدمجوز محسوب می‌شوند.

متقاضیان می‌توانند ️با ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌ها mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوزالکترونیکی شناسه‌یکتا دریافت کنند.

با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکار‌هایی که مجوزالکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است