Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:03:02 GMT

24 تن برای انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر نامزد شدند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۲۸۲

24 تن برای انتخابات ریاست جمهوری در الجزایر نامزد شدند

تهران - ایرنا - وزارت کشور الجزایر شامگاه شنبه از ثبت درخواست 24 داوطلب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد که قرار است چهارم ژوئیه مصادف با سیزدهم تیر ماه امسال برگزار شود.

به گزارش روز یکشنبه القدس العربی، وزارت کشور الجزایر با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر افزوده است که این 24 تن در مهلت تعیین شده برای حضور در رقابت های انتخاباتی آتی ریاست جمهوری الجزایر ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ثبت نام نامزدها از یازدهم آوریل مصادف با 22 فروردین ماه گذشته شروع شد و تا پنجشنبه 29 فروردین ماه ادامه داشت، البته این انتخابات از سوی جنبش مردمی و اپوزسیون در الجزایر تحریم شده است.
وزارت کشور الجزایر نام این افراد را در تارنمای اینترنتی خود منتشر کرده است که نام هیچ یک از شخصیت های معروف الجزایر در میان این داوطلبان دیده نمی شود.
«عبدالقادر بن صالح» رئیس جمهوری موقت الجزایر در دهم ماه آوریل ( 21 فروردین ) تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را چهارم ژوئیه اعلام کرد که این تاریخ با پنجاه و هفتمین سالروز استقلال الجزایر در سال 1962 میلادی برابر است.
این اقدام بن صالح با مخالفت جنبش های مردمی و احزاب در الجزایر مواجه شد و در همین رابطه اتحادیه قضات این کشور اعلام کرد تا زمانی که خواسته های مردم در خصوص کناره گیری نمادهای نظام عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری سابق از قدرت تحقق نیابد، حاضر نیستند بر روند برگزاری انتخابات و رای گیری نظارت کنند.
بوتفلیقه به دنبال جنبش مردمی بی سابقه در دوم آوریل ( سه شنبه سیزدهم فروردین 98) از ریاست جمهوری الجزایر استعفا داد و عبدالقادر بن صالح به مدت 90 روز به شکل موقت مسئولیت ریاست شورای امت را برعهده گرفت.
پایتخت الجزایر و سایر شهرهای این کشور در جمعه گذشته برای هشتمین جمعه متوالی شاهد برگزاری تظاهراتی با حضور صدها هزار تن از شهروندان الجزایری بود و طی آن مردم این کشور مخالفت خود را با حضور نمادهای رژیم بوتفلیقه در مرحله انتقال قدرت سیاسی اعلام کردند.
تظاهرکنندگان در الجزایر تقریبا بر سر لزوم کناره گیری سه فرد از قدرت یعنی ' بن صالح ' رئیس جمهوری موقت و 'نورالدین بدوی' نخست وزیر و 'الطیب بلعیز' رئیس پارلمان اتفاق نظر دارند.
شایان ذکر است رئیس پارلمان الجزایر چهارشنبه گذشته استعفا داد و 'کمال فنیش' به عنوان جانشین وی انتخاب شد.
همچنین اکثر احزاب مخالف درخواست بن صالح مبنی بر برگزاری یک جلسه گفت وگوی دسته جمعی برای فردا دوشنبه را جهت یافتن راهی برای برون رفت از بحران کنونی کشور ، مردود دانستند و آغاز مرحله انتقال قدرت در الجزایر را مشروط به کناره گیری تمامی سران رژیم کنونی از قدرت دانستند.
از سوی دیگر بر پایه همین گزارش، شبکه تلویزیونی دولتی الجزایر دیروز (شنبه) اعلام کرد که قوه قضائیه احمد اویحیی نخست وزیر پیشین و محمد لوکال وزیر دارایی کنونی را به اتهام دست داشتن در فساد مالی و رانت خواری به دادگاه فراخوانده است.
اویحیی از سال 1995 میلادی پنج بار متصدی پست نخست وزیری الجزایر شد که آخرین آن از اوت 2017 تا مارس 2019 میلادی بود.
لوکال نیز قبل از تصدی پست وزارت دارایی در دولت ' نورالدین بدوی' از سال 2016 به این سو رئیس بانک مرکزی الجزایر بود.
خاورم ** 1487 **1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي الجزاير انتخابات بوتفليقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏

 رئیس باشگاه پورتو اعلام کرد اگر در انتخابات ریاست باشگاه رای ‏بیاورد قرارداد سرژیو کونسیسائو، سرمربی این تیم، اتوماتیک تمدید ‏خواهد شد. ‏

به گزارش "ورزش سه"، مدتی است شایعاتی درباره آینده سرژیو ‏کونسیسائو، سرمربی پورتو، مطرح شده و گفته می‌شد او احتمالا در ‏پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. ‏

رئیس فعلی باشگاه پورتو، پینتو داکاستا، امروز حمایت کامل و بی‌ ‏قید و شرط خود را از کونسیسائو اعلام کرد و گفت اگر هفته آینده در ‏انتخابات ریاست باشگاه رای بیاورد قرارداد کونسیسائو به شکل ‏اتوماتیک تمدید خواهد کشد. ‏

رئیس پورتو در صحبتهایش گفت:" سرژیو کونسیسائو با من ادامه ‏خواهد داد. همین‌قدر صریح می‌گویم. آیا من با خودش هماهنگ ‏کرده‌ام و مطمئنم او هم موافق است؟ بله، اگر اینطور نبود الان این ‏حرف را نمی‌زدم". ‏

روزنامه آبولا در گزارشی اعلام کرد در واقع در قرارداد کونسیسائو با ‏باشگاه پورتو بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر فردی به غیر از ‏پینتو داکاستا به عنوان رئیس باشگاه انتخاب شود قرارداد کونسیسائو ‏به صورت دوطرفه فسخ خواهد شد، بدون اینکه به دو طرف ضرر و ‏زیان مالی وارد شود. ‏

این روزنامه می‌گوید کونسیسائو از مدیران باشگاه خواهان اضافه ‏شدن این بند به قراردادش بوده چرا که نمی‌خواسته در صورت حضور ‏رئیسی جدید در باشگاه، حضور او باعث ایجاد تنش شده و مانع از ‏پیش‌رفت برنامه‌های هیئت مدیره جدید بشود. ‏

به این ترتیب اگر هفته آینده در انتخابات ریاست باشگاه پورتو یکی از ‏دو رقیب رئیس فعلی، یعنی آندره ویاش‌بواش یا نونو لوبو، در ‏رای‌گیری پیروز شوند قرارداد کونسیسائو به عنوان سرمربی به پایان ‏خواهد رسید و او پورتو را ترک خواهد کرد. ‏

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اولین گل مهدی طارمی در فصل جدید لیگ پرتغال (فیلم) درخشش مجدد مهدی طارمی در ترکیب پورتو (فیلم)

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد