Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:04:06 GMT

اتباع افغان غیرمجاز شمیرانات امسال جمع آوری می شوند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۲۸۳

اتباع افغان غیرمجاز شمیرانات امسال جمع آوری می شوند

تهران- ایرنا- معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات از جمع آوری اتباع افغان غیرمجاز شهرستان تا پایان نیمه اول سال جاری خبر داد.

همایون دهاقین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: مراکز خدمات رسان و دستگاه های اجرایی از جمله رستوران ها و شهرداری های زیر پوشش فرمانداری شمیرانات مکلف هستند از به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در فعالیت های خدماتی و عمرانی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضمن بیان اینکه اکنون حدود 16 هزار تبعه غیرمجاز افغان در سطح شهرستان حضور دارند اظهار داشت: جمعیت اتباع مذکور در نیمه پایانی سال گذشته 20 هزار نفر برآورد شده بود که در جهت اجرای مصوبات کمیسیون مقابله با اتباع غیرمجاز تاکنون 4 هزار نفر آنها جمع آوری و به کشورشان بازگردانده شده اند.
وی ضمن اعلام اینکه آمار جمعیتی اتباع غیرمجاز در برخی از روستاهای شهرستان از جمعیت بومی و ایرانی بیشتر است ابراز نگرانی کرد و گفت: حضور اتباع غیرمجاز در کشور مشکلات سیاسی و اجتماعی متعددی را به وجود می آورد که میطلبد تمام مسئولان مربوطه اهتمام لازم در راستای ساماندهی و جمع آوری آنها را به کار گیرند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به کارگیری اتباع غیرمجاز منجر به افزایش بیکاری در شرایط فعلی جامعه که با مشکلات اشتغال مواجه هستیم، می شود.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي افغان شميرانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک

‌به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی ۹ گانه  نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رای و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماند‌های خشک علاوه براینکه  باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحد‌های مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد