Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@10:26:16 GMT

۱۱۸۵ سال چشم انتظاری/ احیای شب نیمه شعبان در گیلان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۳۶۹

۱۱۸۵ سال چشم انتظاری/ احیای شب نیمه شعبان در گیلان

مردم شهرستان‌های گیلان در یک هزار و صد و هشتاد و پنجمین سال میلاد امام زمان(عج) شب را با دعا و تضرع در مساجد به صبح رساندند و ظهور امام زمان(عج) را از خداوند خواستار شدند.

خبرگزاری شبستان، غرب گیلان_مائده فلاحتکارضیابری: در شب ولادت یگانه منجی عالم بشریت عموم مردم خود را به مراسم‌های جشن و سرور رساندند تا شب میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را جشن بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توزیع شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی کوچه و خیابان‌های شهرستان‌های سراسر استان همه این را می‌رساند که مردم انتظار دارند بعد از یک هزار و 185 سال امام زمانشان ظهور کند.

 

مردم از روزهای قبل در همه شهرها و روستاها با آذین‌بندی درب منازل، مغازه‌ها و معابر به استقبال نیمه شعبان رفتند و این شور و نشاط در شب میلاد مهدی موعود(عج) به اوج رسید و شور و شعف دیگری را بر این دیار حاکم کرد.

 

ویژه برنامه‌های نیمه‌شعبان منحصر به مراکز شهرستان‌ها نبود و در سایر بخش‌ها و روستاها نیز توسط عاشقان و ارادتمندان به ائمه اطهار(علیه‌السلام) جشن‌های با شکوهی برپا شد.

 

 

برخی از جوانان به میمنت این شب و روز فرخنده مراسم عقد و ازدواج خود را برگزار کردند تا بیمه خوشبختیشان توسط امام زمان(عج) امضا شود.

 

همچنین مراسم شب احیای نیمه شعیان در مساجد جامع صومعه‌سرا، جامع آیت‌الله‌ضیابری ضیابر، حضرت ولیعصر(عج) بالامحله، و سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) ویژه بانوان فومنی برگزار شد.

 

سخنرانان در مراسم‌های احیای شب نیمه شعبان بر انتظار فرج تاکید و اظهار کردند: یکی از شب‌هایی که در روایات بر احیای آن شب تاکید شده، شب نیمه شعبان است.


آنها با بیان اینکه رسول خدا(ص) انتظار فرج را برترین اعمال دانسته‌اند، افزودند: نیمه شعبان از بزرگترین جشن‌های شیعیان محسوب می‌شود و شور و نشاط مهدوی در این روزهای مبارک در تمام مردم مشهود است 

 

همچنین سخنرانان این مراسم‌های معنوی به بحث پیرامون فلسفه غیبت، موضوع مهدویت، علائم و نشانه‌های ظهور، اوضاع پس از ظهور و جامعه مورد نظر حضرت پرداختند.

 

گفتنی است، این جشن‌ها تا امشب ادامه دارد و مردم ارادت خود را به امام زمان(عج) نشان خواهند داد.

 

 

*جشن بزرگ نیمه شعبان در سنگ‌بست ماسال

«حسین سوات‌پور» با بیان اینکه جشن بزرگ نیمه شعبان در سنگ‌بست ماسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشن همراه با سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای نمایش طنز توسط هنرمندان صدا و سیما است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری جوانان پیر ولایت(ع) سنگ بست ماسال، مسابقه، اهدای جوایز و برنامه‌های شاد و متنوع را از دیگر برنامه‌های این جشن دانست و افزود: این مراسم معنوی روز یکشنبه(1اردیبهشت) ساعت 21 در میدان بزرگ شهید قویدل سنگ بست ماسال برگزار می‌شود.

 

وی گفت: این مراسم به همت ستاد فرهنگی مسجد علی‌ابن‌ابیطالب(ع) سنگ بست ماسال و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ماسال و اتاق اصناف این شهرستان برگزار می‌شود.

 

سوات‌پور تصریح کرد: باید در جشن‌های نیمه شعبان مردم را با فرهنگ مهدویت آشنا و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

 

 

*جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد آیت‌الله ضیابری ضیابر

جشن بزرگ نیمه شعبان همراه با شعرخوانی، نورافشانی، مسابقه و اهدای جوایز در مسجد آیت‌الله‌ضیابری ضیابر برگزار می‌شود.

 

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام محسنی یکی از کارشناسان مذهبی گیلان، با مولودی خوانی حاج مهدی اخوان و با هنرمندی استندآپ کمدین گیلان سامان اسماعیل‌زاده برگزار می‌شود.

 

این مراسم روز یکشنبه(1اردیهبشت) ساعت 21:30 در محوطه مسجد جامع آیت‌الله ضیابری ضیابر برگزار می‌شود.

 

گفتنی است،‌در برخی از شهرها از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان صرف نظر و مقدار هزینه‌ای که قرار بود برای این جشن کنند را به سیل زدگان اهدا کردند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش روز ارتش نیمه شعبان ارتش اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان احیای شب نیمه شعبان جشن نیمه شعبان نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سرهنگ امیر طالبی با گرامیداشت روز ارتش به دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: همزمان با روز ارتش برای اجرای هرچه باشکوه ترمراسم رژه ۲۹ فروردین، محدودیت‌های ترافیکی در محدوده خیابان‌ها و مسیر‌های منتهی به محل برگزاری مراسم با همکاری نیرو‌های پلیس راهور و انتظامی در قالب ۱۸ تیم خودرویی، ۱۰ گشت موتوری و ماموران پیاده در شهر رشت اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه پلیس راهور برای روان‌سازی ترافیک و اجرای هرچه بهتر این مراسم محدودیت‌های ترافیکی را در بلوار احمدزاده از بوستان ملت تا حد فاصل میدان کودک اعمال می‌کند، افزود: محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۲۱، امشب ۲۸ فروردین شروع می‌شود و توقف هرگونه وسیله نقلیه در این خیابان‌ها از ابتدا تا پایان مراسم ممنوع است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اینکه پلیس با استفاده از جرثقیل خودرو‌های پارک شده در این مسیر‌ها را جابجا می‌کند، گفت: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که معمولا در این مسیر‌ها خودرو‌های خود را پارک می‌کنند از محل دیگری برای پارک استفاده کنند تا این مراسم باشکوهتر و مطلوب‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان برگزار شد
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در کرج
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت
  • ۴ هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود