Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه زهرا توکلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ تمامی مددجویان مستقر در این مناطق به فراخور بعد خانوار سه برابر مقرری خود را دریافت کرده اند و یارانه اردیبهشت ماه این افراد واریز شده است.
وی اظهار داشت: در راستای خدمات دهی به جامعه هدف قرار است وام های کم بهره تهیه وسایل زندگی و کمک های بلاعوض به سرپرستان خانوار برای ساخت مسکن اعطا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: تاکنون 17 استان کمک های غیرنقدی و چهار استان کمک نقدی برای مددجویان بهزیستی لرستان ارسال کرده اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تاکنون هفت هزار بسته حمایتی شامل البسه ، مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده بین مددجویان آسیب دیده توزیع شده است.
توکلی اظهار داشت: به منظور افزایش تاب آوری افراد آسیب دیده ناشی از سیل و کاهش آسیب های اجتماعی بعد از حوادث تاکنون 45 تیم محب و 22 تیم اورژانس اجتماعی در مناطق سیل زده استان مستقر شده اند.
وی تصریح کرد: در طرح محب که به معنای مداخله های حمایتی و روانی در بلایای طبیعی است کارشناسان این طرح با ارائه خدمات مشاوره ، همدردی و دلداری و ایجاد امید و نشاط برای بازگشت به زندگی عادی تلاش می کنند.
وی همچنین افزود: در طرح محب در قالب 45 تیم 124 کارشناس به ارائه خدمات می پردازند و در بخش اورژانس اجتماعی نیز تعداد 22 تیم با تعداد 66 کارشناس تا کنون 120 ماموریت داشته اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: تاکنون در مناطق سیل زده استان کارشناسان اورژانس اجتماعی به 2 هزار و 366 مورد رسیدگی و یا آنها را مورد ارزیابی قرار داده اند.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی بهزیستی جامعه سیل مسکن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۷۳ نفر در سیل لرستان

مدیرعامل جعیت هلال‌احمر لرستان از امدادرسانی به ۱۷۳ گرفتار در سیل این استان و اسکان ۴۳ نفر خبر داد. - اخبار استانها -

محمد قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اعلام امدادرسانی به گرفتاران سیل لرستان، گفت: نیروهای جمعیت هلال‌احمر این استان به 173نفر در قالب 17 خانوار متأثر از سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرده‌اند.

او با بیان آماده‌باش تیم‌های عملیاتی، تیم واکنش سریع و نیروهای ستادی معاونت امدادونجات جمعیت هلال‌احمر لرستان در بارش‌های اخیر، اضافه کرد: سه تیم عملیاتی به مناطق متأثر از سیل در روز گذشته اعزام شد.

احتمال طغیان رودخانه کشکان/ منع تردد در مناطق پرخطر لرستان

مدیرعامل جعیت هلال‌احمر لرستان اعلام کرد: نجاتگران یک خودروی گرفتار در سیل این استان را رهاسازی و هفت واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی را نیز تخلیه کرده‌اند.

او با اشاره به اعزام تیم‌های هلال‌احمر به پلدختر و شهر سراب‌حمام، یادآور شد: دو دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات تیپ 1 و دو دستگاه خودروی کمک‌دار سبک به این مناطق اعزام شده‌است.

سامانه بارشی اخیر 4 فروردین 1403 به لرستان وارد شد و بارش‌های پنجم فروردین در پلدختر، معمولان کوهدشت و شرق لرستان از شدت بیشتری برخوردار بود.

انتهای پیام/ 644

 

دیگر خبرها

  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ۸۶۱ خدمت توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر ارائه شد
  • ارائه ۸۶۱ خدمت تخصصی توسط اورژانس اجتماعی استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۱۷۳ نفر در سیل لرستان
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟