Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عشق و دلدادگی امام زمان(عج) موضوعی است که ملیت و رنگ و زبان نمی شناسد و معتقدان به مهدویت بدون هیچ تفاوتی هر یک برای ابراز ارادت خود به میدان می آیند و چه میدانی بهتر از حضور در مسجد مقدس جمکران، میعادگاه منتظران، آن هم در روز نیمه شعبان؛ امروز همه آمده اند که نشان دهند شبهه افکنی دشمنان در موضوع مهدویت تاثیری در اعتقاد مستحکم منتظران ظهور امام زمان(عج) ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در میان زائران و مسلمانان غیر ایرانی که امروز به مسجد جمکران آمده اند، اتباع کشورهای همسایه حضور پرشوری دارند و عاشقان امام زمان(عج) از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان، سوریه، ترکیه، آذربایجان و سایر کشورها هر یک با رسم و سنتی خاص، جلوه هایی زیبا از عشق و ارادت به حضرت مهدی(عج) را به نمایش می گذارند.
حضور پررنگ منتظران ظهور امام زمان(عج) از کشورهای دیگر در آیین گرامیداشت جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران، به حدی است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند و بسیاری از مردم با تصویری برداری از نحوی نمایش عاشقی آنان ، لحظات باشکوهی را به ثبت می رسانند.
امروز سراسر مسجد مقدس جمکران معطر به ذکر «یامهدی» است و همه زائران ایرانی و غیر ایرانی این مکان شریف، هر یک در گوشه ای به ذکر و توسل مشغولند.
بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز که از روز گذشته شاهد حضور پرشور منتظران ظهور از سراسر جهان است، امروز نیز پذیرای عاشقانی است که با در دست داشتن پرچم های سبز و مزین به نام امام عصر(عج) به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می کنند.
مسجد مقدس جمکران روز هفدهم رمضان 373 هجری به فرمان حضرت بقیة ‏الله، ارواحنا فداه، در کنار روستای جمکران تاسیس شد تا همواره پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران ظهور باشد.
محمد بن الحسن العسکری معروف به حجت بن الحسن، دوازدهمین و آخرین امام و همان مهدی موعود است. او فرزند امام حسن بن علی عسکری (امام یازدهم شیعیان) و همچون پیامبر اسلام نامش محمد و کنیه ‌اش ابوالقاسم است. حجت بن حسن در نیمه شعبان سال 255 هجری قمری علی رغم مراقبت های ویژه ماموران حکومت عباسی، در خانه امام عسکری(ع) در سامرا چشم به جهان گشود. تولد مخفیانه آن حضرت بی شباهت به تولد حضرت موسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) نیست.
امام مهدی(عج) در سال 260 هجری قمری پس از شهادت حضرت عسکری(ع)ـ همچون حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع) که در سنین کودکی عهده دار نبوت شده بودندـ در پنج سالگی منصب امامت شیعیان را عهده دار شد و از همین سال غیبت صغری آغاز شد و تا سال 329 هجری قمری ادامه پیدا کرد؛ در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نائب به ادامه امور مردم می پرداخت.
غیبت کبری نیز از سال 329 هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت، در این دوره پاسخ به پرسش ها و احکام مردم بر عهده نایبان عام آن حضرت است و حضرت نایب خاصی برای این دوره معرفی نکرده اند؛ آن بزرگوار پس از سپری شدن دوران غیبت با تشکیل حکومت عدل جهانی احکام الهی را در سرتاسر زمین حاکمیت خواهد بخشید.
7405/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام زمان سوریه عشق مسجد مسلمانان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جمکران| روایت تصویری بنای مسجد مقدس جمکران

هفدهم رمضان امسال هزار و هفتاد و دومین سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولیّ عصر(عج) است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مسجد مقدس جمکران در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 373 هجری به امر مستقیم امام زمان(عج) بنا شد و امروز به پایگاه عظیمی برای مسلمانان و میعادگاه منتظران ظهور تبدیل شده است.

به مناسبت هفدهم رمضان هزار و هفتاد و دومین( 1072) سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف، کلیپ روایت تاسیس این مسجد مقدس را ببینید.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم قم قدردان نعمت حرم و جمکران باشند
  • رونمایی تمبر هزار و هفتاد و دومین سال بنای مسجد جمکران+عکس
  • روایت تصویری بنای مسجد مقدس جمکران به امر امام مهدی(عج)
  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • داستان جمکران| روایت تصویری بنای مسجد مقدس جمکران
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  •  حال و هوای نوروزی زائران در مسجد مقدس جمکران