Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:35:14 GMT

موضوع ظهور منجی در ادیان الهی و غیر الهی بیان شده است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۴۸۱

موضوع ظهور منجی در ادیان الهی و غیر الهی بیان شده است

حجت الاسلام رفیعی گفت: موضوع ظهور منجی بشریت فقط اختصاص به شیعیان ندارد بلکه این مهم در اصول دینی خیلی از ادیان الهی و غیر الهی بیان شده است، ولی هرکدام از منظر خودشان به ظهور منجی ایمان دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» شامگاه(۳۱ فروردین)در ویژه برنامه شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) که بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور گسترده زائران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) در دعایی می‌فرمایند که «بار خدایا من وارث چشم و گوش نشوم» به این معنا که خدایا تا آخرین لحظه عمرم چشم و گوشم کار کند و نابینا و کر نشود، دعاهای رسول الله(ص) و دیگر اهل بیت(ع) دارای مضامین عالی است و برای تفسیر و تدبر در آن‌ باید ساعت‌ها بحث کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: موضوع ظهور منجی بشریت فقط اختصاص به شیعیان ندارد بلکه این مهم در اصول دینی خیلی از ادیان الهی و غیر الهی بیان شده است، ولی هرکدام از منظر خودشان به ظهور منجی ایمان دارند.

 

حجت الاسلام رفیعی گفت: به گفته بسیاری از دانشمندان به ویژه مسلمانان اعم از شیعه و سنی ظهور منجی بشریت به ویژه صاحب العصر و الزمان(عج) قابل انکار نیست، گرچه در موضوع تولد ایشان بین فرقه و مذاهب اسلامی اختلاف نظر است ولی در مورد اصل ظهور هرگز انکاری وجود ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه ظهور منجی عالم بشریت یک ایمان بین المللی است و در کتاب‌های ادیان بودایی و زرتشتی نیز به ظهور یک شخص به عنوان منجی اشاره شده است، گفت: امام زمان(عج) در نامه به علی بن محمد ثمری آخرین جانشین خاص خود پیش از دوران غیبت کبری فرمودند هر کس ادعای ملاقات با من را داشت، باید تکذیب شود.

 

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امکان ملاقات با ادعای ملاقات فرق دارد، خاطرنشان کرد: علمای بزرگی چون سید بحرالعلوم و مقدس اردبیلی با امام زمان(عج) ارتباط داشتند، ولی برای این کار دفتر و مکانی باز نکرده بودند لذا اگر امروز کسی خود را همسر امام زمان(عج) معرفی کند یا بگوید امام عصر(عج) به خانه ما رفت و آمد می کند، چنین ادعایی دروغ محض است.

 

حجت الاسلام رفیعی در مورد شاخصه‌های خانواده مهدوی ابراز کرد: خانواده مهدوی به جای آنکه به دنبال علائم ظهور باشد، پیوسته سعی دارد معنویت را در خود رشد ‌دهد، خانواده مهدوی در دینداری و اعتقادات خویش ثابت قدم بوده و باشنیدن شبهات دست از اعتقادات خویش بر نمی‎دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه علائم ظهور نیز یکی از آسیب‌های وارد شده به مهدویت به شمار می‌آید، افزود: علائم ظهور یک سلسله اتفاق و حوادثی است که به صورت طبیعی رخ می‌دهد و پنج مورد آن حتمی و بقیه غیر حتمی هستند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان رژه روز ارتش روز ارتش بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران سیل لرستان ارتش امام زمان عج امام زمان عج ظهور منتظران ظهور مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه بوشهر، اظهار داشت: رضایتمندی مردم از بانک مهر بوشهر نشان از تعامل این بانک با مردم و درک مردم از این است که بانک در مقام خدمت است.

وی با اشاره به سه شکل نظام بانکی، افزود: یک بانک باید در فضای خدمتگزاری اقدامات حمایتی انجام دهد و تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پایین و اقساط درازمدت به مردم ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یادآور شد: نظام بانکداری کشور دچار بیماری جدی است و اثرات آن به جای دیگر هم اصابت می کند.

وی خواستار تسریع در ارائه خدمات بانکی به ویژه در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شد و عنوان کرد: روابط عمومی بانک مهر باید کارهای بزرگی که این بانک انجام داده است را با ارتباط گیری با صداوسیما و تولید کلیپ های کوتاه منعکس کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: خدمات به موقع و قرض الحسنه باعث اعتماد و مراجعه بیشتر مردم شده و می تواند این بانک را به عنوان یک مدل و الگو مطرح کند.

وی تاکید کرد: بانک ها در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به مردم به ویژه نیازمندان مانند توزیع بسته های معیشتی ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خواستار افزایش شعبات بانک مهر ایران در استان بوشهر شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند