Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:22:48 GMT

سیلاب روستای داشک هیرمند را فراگرفت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۵۸۹

سیلاب روستای داشک هیرمند را فراگرفت

زاهدان- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: مردم دچار سیلاب روستای داشک هیرمند در شهرک صنعتی این شهرستان اسکان یافتند.

رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب ورودی غیر قابل کنترل کشور افغانستان به منطقه سیستان منازل مردم روستای داشک هیرمند را فراگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این روستا که داری 12 خانوار هستند در شهرک صنعتی هیرمند اسکان داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: ساکنان این روستا با توجه به هشدارهای داده شده وسایل منازل خود را پیش از سیلاب به مکان امنی انتقال داده بودند.
وی تصریح کرد: نیروهای هلال احمر در منطقه سیستان در آماده باش کامل قرار دارند تا در کمترین زمان ممکن خدمات را به سیل زدگان ارائه دهند.
به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما از رشته کوههای هندوکش سرچشمه گرفته و پس از طی بیش از هزار کیلومتر وارد مرز ایران در سیستان می شود.
آب این رودخانه از 20 سال پیش تاکنون به سبب قهر طبیعت و برخی عوامل دیگر قطع شده بود و تنها در زمستان برخی سالها سیلاب های جزئی ناشی از بارندگی ها به صورت دشتمال از داخل افغانستان وارد سیستان می شد که مدت زمان جریان آب بسیار کوتاه بود و به تالاب بین المللی هامون نمی رسید.
سیلاب رودخانه هیرمند خارج از کنترل کشور همسایه است و به عنوان حق آبه سیستان محسوب نمی شود.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 اسكان اضطراري هيرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان

ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، با توجه به صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر پیش‌بینی وقوع بارش‌های قابل توجه از روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) تا پنجشنبه (۳۰ فروردین) اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس این اطلاعیه با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود که عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود؛ البته جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

 بر این اساس اکیداً توصیه می‌شود ملاحظات توسط دستگاه‌های ذیربط و مردم مورد توجه قرار گیرد و از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خوداری شود.

عدم حضور مسافران و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی، آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی 
تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب و توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری از سیلاب شدید در استان سیستان و بلوچستان
  • قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب
  • بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۸؛بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۷؛ هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۷؛هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس
  • پیش بینی وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان
  • جاری شدن سیلاب در رودخانه روستای همایون