Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@18:55:45 GMT

شرایط تحصیل در موسسه واکسن‌سازی رازی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۶۳۰

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: موسسه ۷ نفر دانشجو در رشته‌های میکروب‌شناسی و ویروس شناسی پذیرش می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی محرمی معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره شرایط تحصیل در این موسسه اظهار کرد: دانشجویان داوطلب برای تحصیل در موسسه می‌توانند از طریق وزارت بهداشت و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد برای تحصیل در رشته‌های میکروب‌شناسی و ویروس شناسی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پذیرش یک سال درمیان در بین این دو رشته، گفت: این موسسه تا سقف ۷ نفر دانشجو برای تحصیل در رشته‌های میکروب‌شناسی و ویروس شناسی پذیرش می‌کند و آن‌ها می‌توانند در دفترچه کنکور سراسری این موسسه را مانند سایر دانشگا‌ه‌ها برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

محرمی درباره پذیرش این دانشجویان برای ادامه فعالیت و کار در موسسه، تشریح کرد: هیچ فرآیند قطعی و تعیین شده‌ای برای پذیرش و استخدام دانشجویان تحصیل‌کرده در این موسسه وجود ندارد و تنها تعداد محدودی از این دانشجویان با طی کردن پروسه های تعیین شده وارد موسسه می‌شوند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، ادامه داد: اغلب دانشجویان با اساتید حاضر در موسسه مراحل پایان‌نامه و دکترای خود را طی می‌کنند و پس از شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی در وزارت بهداشت و گذراندن مصاحبه‌های علمی، جذب موسسه می‌شوند.

انجام فعالیت‌های تحقیقاتی به جای فعالیت تئوریک

وی بیان کرد: برتری موسسه رازی نسبت به سایر مراکز آموزشی آن است که دانشجویان می‌توانند با روش‌های روتین انجام تحقیق و آخرین تکنیک‌ها و متدهای آزمایشگاهی در زمینه های باکتری، ویروس و انگل شناسی فعالیت کنند، این در حالی است که دیگر دانشگاه‌ها بیشتر به فعالیت تئوریک می پردازند.

محرمی افزود: دیگر مزیت موسسه آن است که اساتید موسسه رازی از فعالان عرصه‌های علمی هستند و مهارت بسیاری در زمینه تحقیق ، تشخیص و تولید دارند و به همین دلیل است که دانشجویان فارغ التحصیل از این موسسه از سطح علمی و مهارت بالاتری نسبت به سایر دانشگاه‌ها برخوردارند.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار کرد: گروه‌های تخصصی متفاوتی در موسسه رازی در زمینه‌های تولید فراورده‌های بیولوژیک انسانی و دامی اعم از انواع واکسن‌ها، کیت‌ها، آنتی ژن‌ها و سرم‌ها فعالیت می‌کنند و در بخش تشخیص و تحقیق بیماری‌ها فعالیت چشمگیری دارند.

وی ادامه داد: یکی از این گروه‌های فعال گروه آینده‌پژوهی است؛ گروه آینده‌پژوهی در واقع اتاق فکری است که سمت و سوی تحقیقات و دست‌آوردهای آینده موسسه را پیش‌بینی می‌کند تا بتوانیم با علوم آینده همراه باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پذیرش دانشجو واکسن سازی رازی محرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  معاون امور دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ضمن کسب مقام برتر در بین پردیس‌های کشور و کسب امتیاز و شرایط مرحله اول (سطح دانشگاهی) به مرحله دوم رقابت‌ها در سطح رقابت کشوری و ملی راه یافتند.
جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان از دوم بهمن ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار شده است.
مریم اکبری و علی جوکار از استان فارس در جمع نفرات برتر جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری جای دارند.
به گفته وحید عالمیان اسامی نفرات برگزیده و نهایی جشنواره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام خواهد شد.
جشنواره دانشجوی نمونه کشوری، هرساله با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف ترغیب و ایجاد انگیزه بین دانشجویان درخصوص فعالیت‌های علمی-پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و شناسایی استعداد‌ها و همچنین حمایت از دانشجویان فعال عرصه‌های مختلف در سطح جامعه، برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور