Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد، امیدواریم که دولت پاکستان در راستای همکاری در تامین امنیت و صلح پایدار در افغانستان و منطقه نقش سازنده‌ای ایفا کند. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بیمارستان «محمدعلی جناح» که از سوی پاکستان در غرب کابل ساخته شده بود طی مراسمی با حضور شماری از مقامات ارشد دولت افغانستان و پاکستان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سرور دانش» معاون رئیس جمهور افغانستان در این مراسم خواستار نقش سازنده پاکستان در تامین امنیت و صلح در افغانستان و منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد که دو کشور از ناامنی و تروریسم رنج می‌برند و لازم است که کابل و اسلام‌آباد با کمک یکدیگر برای مردم شان زندکی صلح آمیزی را فراهم کنند.

معاون اشرف غنی تصریح کرد که همکاری‌ها بین پاکستان و افغانستان زمانی می‌تواند موثر و سازنده باشد که صلح و امنیت در افغانستان و منطقه حاکم شود.

وی نقش پاکستان در روند صلح افغانستان را مهم توصیف کرده و از این کشور خواست تا در روند صلح به صورت جدی با دولت افغانستان همکاری کند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین دو کشور به دلیل اظهارات نخست وزیر پاکستان به صورت بی سابقه افزایش یافته است.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در ماهای گذشته بارها درباره روند صلح و انتخابات در افغانستان اظهار نظر کرده و دولت افغانستان را مانعی در برابر روند صلح خوانده بود.

پاکستان برای عدم مداخله در افغانستان تضمین دهد نخست وزیر پاکستان خواستار تشکیل دولت موقت در افغانستان شد

وی همچنین خواستار تشکیل دولت موقت در افغانستان شده بود که این موضوع واکنش تند رهبران سیاسی و وزارت خارجه افغانستان را در پی داشت.

نخست وزیر پاکستان به تازگی گفته است که پس از این به دولت افغانستان در مورد صلح در این کشور مشورت نمی‌دهد زیرا دولت افغانستان پیشنهادات او را مداخله در امور داخلی تلقی می‌کند.

این در حالی است که پاکستان همواره اتهامات مقامات افغان مبنی بر حمایت از گروه‌های مسلح در افغانستان و مداخله در امور داخلی این کشور را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد؛ وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد دولت اسلام آباد نگاهی رو به جلو به سفر آتی «آیت الله رئیسی» رئیس جمهور ایران به این کشور دارد.
«ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی خود گفت تاریخ دقیق و برنامه‌های سفر آیت الله رئیسی به پاکستان متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در برخی از شهر‌های ایران در بامداد روز جمعه گفت پاکستان در حال بررسی موضوع بوده و تنها در صورت دریافت اطلاعات و روشن‌تر شدن اتفاق مذکور قادر به موضع گیری خواهیم بود.
«ممتاز زهرا بلوچ» همچنین تاکید کرد پاکستان به دنبال تنش زدایی فوری در خاورمیانه‌ است که در پی اقدامات غیر مسئولانه و بی پروای اسرائیل از جمله حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق بسیار ملتهب است.
وزارت امور خارجه پاکستان بار دیگر توقف فوری حملات اسرائیل را در غزه و آتش بس فوری به همراه پایان محاصره این منطقه خواستار شد و تاکید دارد جامعه جهانی باید اسرائیل را به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی پاسخگو کند.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: بیش از صد در صد اعتبارات مصوبات دور نخست سفر دولت به سمنان محقق شد
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • پیام معاون اول رئیس‌جمهور درپی درگذشت پرویز داوودی
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • تسلیت معاون اول رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است