Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی از شورای امنیت سازمان ملل خواست یک کمیته حقیقت‌یاب به منظور تحقیق در جنایت‌های نیروهای موسوم به ارتش ملی به فرماندهی «خلیفه حفتر» در طرابلس و شهرهای دیگر این کشور اعزام کند. 

سراج این درخواست را در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی وی مطرح کرده که طی آن نیروهای حفتر را به کشتار غیر نظامیان، استفاده از افراد زیر سن قانونی در جنگ، حملات موشکی به اماکن پرجمعیت و بمباران فرودگاه شهری در طرابلس و نیز بمباران مدارس، آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های غیر نظامی متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین با اشاره به اظهارات دو روز گذشته «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر درباره مشارکت هواپیماهای به اصطلاح «دوست» در بمباران هوائی طرابلس و مناطق اطراف، این اقدامات را تجاوز به حاکمیت لیبی و مشارکت آشکار در جنایت‌های بزرگ برشمرده است. 

سراج کشورهایی را که در این حملات مشارکت داشته‌اند، مسئول کامل جنایت‌ها خواند و خواستار اعزام کمیته حقیقت‌یاب و کمیته مجازات برای مشارکت و حمایت تسلیحاتی از این تجاوزها شد.

سراج در این بیانیه تاکید کرد:‌ «درخواست ما برای اعزام این کمیته از اطمینان کامل ما نسبت به این موضوع نشأت می‌گیرد که حفتر و نیروهایش و حامیان وی مرتکب جنایت جنگی شده و قوانین بین‌المللی حقوق بشری را نقض کرده‌اند. بنابراین باید در داخل کشور و در سطح بین‌المللی محاکمه شوند. این درخواست، جامعه بین‌الملل و صداقت و اعتبار آن را در کشف حقیقت و محاکمه تجاوزگران و عاملان جنایت راستی‌آزمایی می‌کند». 

 سراج تأکید کرد که لیبی گروگان درگیری‌ها و اختلافات منطقه‌ای و بین المللی نبوده و منتظر توافق آنها نخواهد بود. 

وی از کشورهایی که موضع خود را به صراحت اعلام کرده و خواستار توقف فوری حملات و خروج نیروهای متجاوز شده‌اند، تشکر و قدردانی کرد. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دولت شورای امنیت شورای امنیت سازمان ملل لیبی طرابلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حماس برای اعتصاب عمومی

به گزارش قدس آنلاین، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: ما از مردم خود در کرانه باختری می‌خواهیم که فردا یکشنبه به اعتصاب عمومی متعهد شوند و همه میدان‌ها و نقاط رویارویی را به زبانه آتش در برابر اشغالگری تبدیل کنند و سلاح ها را به سمت اشغالگری و شهرک نشینان جنایتکار آن نشانه بگیرند.

در این بیانیه همچنین از ملت فلسطین خواسته شده است در پاسخ به کشتار جنایتکارانه در اردوگاه نور شمس در طولکرم، تمامی مناطق رویارویی با اشغالگران جنایتکار صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس را فعال نگه دارند و علیه اشغالگران وارد عمل شوند.   

در این بیانیه خطاب به صهیونیست‌ها آمده است: جنایت صهیونیست‌ها امنیت را برای اشغالگران به ارمغان نخواهد آورد و مقاومت مردم ما نسل به نسل تا تحقق پیروزی و آزاد سازی اراضی اشغالی ادامه خواهد داشت.

وزارت بهدشت فلسطین تعداد شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری را ۱۴ شهید اعلام کرد.

جنبش فتح هم در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در طولکرم و غزه روز یکشنبه را اعتصاب فراگیر اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • دهمین سالگرد تجاوز نظامی به یمن؛ دورنمای حل بحران چیست؟
  • اشک‌های نماینده مالت و رئیس شورای امنیت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌های غزه + فیلم
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • فراخوان حماس برای اعتصاب عمومی
  • با مشارکت مردم و رونق بازار سرمایه شعار سال محقق می‌شود
  • (ویدئو) اشک‌های نماینده مالت و رئیس شورای امنیت از سخنان نماینده فلسطین
  • اشک‌های نماینده مالت و رئیس شورای امنیت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌های غزه