Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@23:08:25 GMT

نامه وزیر نیرو به رئیس جمهور در خصوص هواشناسی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۷۰۶

نامه وزیر نیرو به رئیس جمهور در خصوص هواشناسی

وزیر نیرو، اخیرا با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار ارتقای جایگاه سازمان هواشناسی و تقویت این سازمان به منظور ارائه پیش‌بینی‌های درست‌تر و دقیق‌تر شد.

به گزارش مشرق، جلسه ۲۹ بهمن‌ماه سال ۹۷ شورای عالی آب در خصوص پیش‌بینی وضعیت سیلابی بهار جلسه مهمی بود. در این جلسه که نمایندگان تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی و … حضور داشتند، نقطه نظرات کارشناسی نمایندگان هر نهاد مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

حقایقی جالب درخصوص لایروبی رودخانه‎ها جایزه وزارت نیرو به کم مصرفان

یکی از مهمترین بخش‌های جلسه، پیش بینی سازمان هواشناسی بود که در جلسه ۲۹ بهمن ۹۷ شورای عالی آب توسط نماینده این سازمان ارایه شد. در این پیش بینی، اشاره شده که در سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت بارشها عمدتاً نرمال و تنها در بخشهای از شمال شرق بارش قدری بیش از نرمال است.

تصویر گزارش ارائه شده نماینده سازمان هواشناسی در جلسه ۲۹ بهمن ۹۷ شورای عالی آب

در این گزارش، هیچ اشاره‌ای به احتمال وقوع بارش‌های کم سابقه فروردین و اردیبهشت به‌خصوص در غرب و جنوب غرب کشور نشده و می توان گفت یکی از دلایل اصلی تأخیر در انجام هرگونه اقدام پیشگیرانه، پیش‌بینی نادرست سازمان هواشناسی بوده است.

رضا اردکانیان وزیر نیرو، اخیراً با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار ارتقای جایگاه سازمان هواشناسی و تقویت این سازمان به منظور ارائه پیش‌بینی‌های درست‌تر و دقیق‌تر شد.

رئیس جمهوری نیز در واکنش به این درخواست وزیر نیرو، در جلسه اخیر هیئت دولت، بر لزوم ارتقای جایگاه سازمانی هواشناسی تأکید کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل روحانی سازمان هواشناسی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، معاون عمرانی استاندار همدان در این نشست بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات با دستگاه‌های متولی و مشخص کردن وظایف هر دستگاه تاکید کرد و گفت: از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقیق بررسی و ارائه خدمات جایگزین برای تفکیک زباله دعوت شده است تا طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند

یوسفیان افزود: تفکیک زباله از مبدأ از جمله طرح‌هایی مهم است که با وجود اقدامات و فرهنگ سازی‌های لازم و داشتن صرف اقتصادی، متأسفانه هنوز در کشور محقق نشده است.

او تصریح کرد: مشارکت پایین مردم در همراهی این مهم به تاکید کارشناسان، نیازمند بررسی علمی است.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در خصوص زباله‌های الکترونیکی هماهنگی‌های برای واگذاری پیمانکاری برای بازیافت و جمع آوری آن در استان انجام شده است که اطلاعات تکمیلی در جلسات بعد ارائه خواهد شد

در پایان این نشست مشاور طرح مدیریت پسماند ناحیه شمال شرقی استان با ارائه گزارش در خصوص تحقیقات و اقدامات انجام شده پرداخت.

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود