Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:42:11 GMT

جشنواره جهانی فیلم فجر، بهترین در منطقه غرب آسیاست

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۲۷۳۸

جشنواره جهانی فیلم فجر، بهترین در منطقه غرب آسیاست

تهران- ایرنا- سینماگر ایتالیایی با اشاره به نظم برنامه‌ها در جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار داشت: این جشنواره به تدریج به بهترین جشنواره فیلم در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

ایتالو اسپینلی (Italo Spinelli) روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد جشنواره، خود را مدیر هنری جشنواره فیلم های آسیایی (Asian Film Festoval in Rome) در رم که از سال 2000 برگزار می شود، معرفی کرد و گفت: من برای انتخاب فیلم های مناسب در این جشنواره شرکت کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که یکی از مهمانان سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر است، با اشاره به اینکه بارها در جشنواره بین المللی فیلم فجر شرکت کرده است، در مورد جشنواره، اظهار داشت: در سال های مختلف دیده ام که جشنواره به تدریج توسعه یافته است، نظم و انسجام برنامه ها بهتر و در مجموع به بهترین جشنواره در غرب آسیا تبدیل شده است.
اسپینلی در مورد برگزاری هم‌زمان جشنواره بین المللی و ملی فیلم فجر در گذشته، گفت: در آن زمان فرصت بیشتری برای دیدن فیلم های ایرانی فراهم بود و سینماگران و مخاطبان ایرانی را می توانستیم ببینیم ولی من دلیل برگزارکنندگان را برای جدایی این دو رویداد درک می کنم؛ از وقتی این دو جشنواره در دو زمان مختلف برگزار می شوند، نظم و تمرکز بیشتری بر فیلم های منطقه و آسیایی دیده می‌شود.
وی افزود: با اینکه تعداد کمتری فیلم های ایرانی در جشنواره می توان دید، هنوز کیفیت فیلم ها خوب است.
این سینماگر ایتالیایی در مورد بهترین سینماگران ایرانی نیز اظهار داشت: ما هر سال مهمانان زیادی از سینمای ایران در جشنواره فیلم های آسیایی رم داریم، کارگردانان خوبی هم می شناسم؛ مانند رضا درمیشیان و اصغر فرهادی که البته استعدادهای جوانی هستند که خود را تثبیت کرده اند. همچنین در مورد استعدادهای نسل قبل می توان به عباس کیارستمی و جعفر پناهی اشاره کرد، البته فهرستی طولانی از این کارگردانان وجود دارد.
وی در توصیف سینمای ایران گفت: تاثیر نئورئالیسم بر سینمای ایران زیاد است و فیلم های نسل قبل سینماگران ایرانی که خیلی هم خوب هستند در این دسته‌بندی جای می‌گیرند.
اسپینلی ادامه داد: بافت فیلم و درهم تنیدگی آنها بسیار خوب و بازی ها درخشان است، داستان‌ ها واقعی و برگرفته از زندگی روزمره است و از واقعیات کشور تاثیر گرفته؛ همانطور که گفتم مکتب نئورئالیسم که در ایتالیا آغاز شد، در ایران به خوبی تکامل یافت و این تکامل را می توان در سینمای ایران مشاهده کرد.
به گفته وی فیلم های ایرانی از جهت احساسات بسیار قوی و سینمای ایران از جهت فنی یکی از جذاب ترین سینماها در جهان است، هر چند بعضی سال ها شاهد آثار بهتری هستیم و بعضی سال ها خیر، ولی به طور کلی سینمای ایران یکی از جذاب ترین سینماها در سطح بین المللی است و معیارهای سینما بالاست.
وی در مورد نمایش گسترده فیلم های ایرانی در سینماهای ایتالیا گفت: فیلم های عباس کیارستمی موفقیت زیادی در نمایش عمومی کسب کردند همچنین فیلم های اصغر فرهادی، البته فیلم های کارگردانان نسل جدید ایران نیز به صورت عمومی نمایش داده شده اند.
به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 29 فروردین تا 6 اردیبهشت به دبیری رضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسو برپاست، جشنواره امسال شامل بخش های متنوعی از جمله بخش های اصلی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جام جهان نما، بخش های جنبی نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذره‌بین، شاخه‌های زیتون (پنجره‌ای به دنیای اسلام)، مروری بر آثار سینمای چین، مروری بر آثار سینمای آلمان، نمایش فیلم‌های کمدی معاصر، نمایش‌های ویژه، بهترین کشورها و بازار فیلم است.
افزون بر این، برنامه های مختلف همچون دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم‌سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌‌های دانشگاهی، کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی و بزرگداشت­‌ بزرگان سینمای ایران نیز همزمان با 9 روز جشنواره برگزار می شود.
جشنواره جهانی فیلم فجر میزبان بیش از 250 مهمان از 58 کشور جهان؛ شامل مدیران جشنواره‌ های جهانی، برنامه‌ ریزان یا نمایندگان انتخاب فیلم از طرف جشنواره ها، سینماگران و علاقمندان به سینمای ایران است. همچنین 28 مهمان از 21 کشور در بخش دارالفنون شرکت دارند.
در این دوره 163 فیلم از 64 کشور جهان در بخش‌های مختلف؛ شامل 9 فیلم کوتاه، 14فیلم بلند پریمییر (اولین نمایش)، 41 فیلم بلند و 7 فیلم کوتاه نمایش داده می شوند.
همچنین بازار فیلم از 29 فروردین تا 6 اردیبهشت با حضور 40 شرکت کننده و بیش از 60 خریدار در حاشیه جشنواره برپاست.
فراهنگ*9157* 9053*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما فجر جهاني 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور «گیج‌گاه» در کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پروژه، فیلم سینمایی «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری و میرواله مدنی در ادامه حضورهای جهانی خود به بیست و پنجمین جشنواره جئون جو در کره جنوبی راه پیدا کرد.

این رویداد ۱ الی ۱۰ می (۱۲ تا ۲۴ اردیبهشت) در شهر جئون جو کره جنوبی برگزار خواهد شد و فیلم سینمایی «گیج‌گاه» در ۳ نمایش مختلف برای مخاطبان این جشنواره اکران خواهد شد، این رویداد هر ساله میزبان چهرهای شناخته شده سینمایی از سراسر جهان است.

ماداکتو پیکچرز عرضه و توزیع بین‌المللی این اثر را بر عهده دارد.

این فیلم پیش‌تر موفق به دریافت جایزه از چهلمین جشنواره فیلم های ورزشی میلان ایتالیا، جایزه بهترین فیلمنامه از شانزدهمین جشنواره چبوکساری روسیه، جایزه بهترین گروه بازیگران کمدی و بهترین تدوین از پنجمین جشنواره اسکیپتاون در لس آنجلس آمریکا شده و همچنین در بیش از ۱۰ جشنواره بین‌المللی حضور داشته است.

کد خبر 6077870

دیگر خبرها

  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • «بالا رو نگاه نکن» از قاب شبکه نمایش
  • «سانست بلوار» برنده جوایز تئاتر اولیویه شد
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
  • حضور «گیج‌گاه» در کره جنوبی
  • نمایش زندگی، زمانه و احوالات چهار زن نوازنده‌ی شمال خراسان در «طرقه»
  • بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»