Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاکرمی از رفع تصرف به مساحت یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۶۷ متر مربع از اراضی ملی شهرستان کرج خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری کرج اظهار کرد: مساحت یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۶۷ متر مربع از اراضی و عرصه‌های ملی شهرستان کرج در اجرای ۸ فقره احکام قضائی، رفع تصرف به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز تصریح کرد: در اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، تعداد پنج فقره و جمعا به مساحت هزار و ۸۵۲ مترمربع رفع تصرف شده است.

وی افزود: تعداد ۱۱۱ فقره پرونده شامل ۱۳ فقره پرونده دامی ماده ۴۴ قانون مذکور به تعداد شش هزار و ۶۶۹ واحد دامی، ۹۸ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به مساحت ۴۹ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۰۵ متر مربع تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: رفع تصرف ۵۵ فقره مستحدثات غیرمجاز در حریم رودخانه/ پلمب ۱۲۲ چاه‌ به دلیل برداشت آب بدون پرداخت هزینه

شاکرمی ادامه داد: در سال گذشته در جریان رسیدگی به پرونده‌های تصرفی، اقدام به اخذ خسارت به مبلغ ۲۳۷ میلیون و هفت هزار و ۲۸۳ ریال از اجرای احکام قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون اخیرالذکر و همچنین اخذ عوارض تمدید پروانه چرا تبصره ماده ۲۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و به بیت المال اعاده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در خاتمه اذعان کرد: تعداد ۱۵ فقره مستحدثات غیرمجاز نیز که در حریم راه و بزرگراه‌ها بودند، در راستای اعمال مقررات مواد ۶، ۷ و ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن تخریب شدند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حسین قنبری با اشاره به تکالیف قانونی اداره راه و شهرسازی امیدیه در راستای صیانت از بیت‌المال اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما صیانت از بیت‌المال و حفاظت از اراضی دولتی است.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از ۲ فقره تصرف غیر قانونی با همکاری نیرو‌های انتظامی و با تلاش پرسنل یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نسبت به رفع تصرف اقدام و اراضی مربوطه از چنگال متصرفان خارج شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی امیدیه، این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و گفت: ارزش تقریبی این اراضی بیش از ۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه
  • رفع تصرف ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
  • ۱۶ هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه رفع تصرف شد