Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@13:55:37 GMT

پلاک خودرو گم شد چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۳۵۵

  به گزارش میزان، بسیاری از افراد روزانه با مفقودی و یا سرقت پلاک خودرویشان مواجه می‌شوند که برخی از آن‌ها از نحوه روند دریافت مجدد پلاک خودرو و یا مدارکی که لازم است جهت دریافت آن ارائه دهند، بی اطلاع اند که امروز خبرگزاری میزان قصد دارد تا جهت سهولت و راحتی این شهروندان اطلاعاتی را پیرامون این موضوع ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارک لازم در صورت مفقودی پلاک خودرو
اقدامات لازم برای دریافت پلاک جدید

به استناد ماده ۱۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر گاه پلاک، کارت مشخصات یا سند مالکیت وسیله نقلیه مفقود و یا از بین برود مالک یا نماینده قانونی وی مکلف است مراتب را حداکثر ظرف (۴۸) ساعت به واحد شماره گذاری راهنمایی و رانندگی و یا مراکز مجاز اعلام کند.

افرادی که پلاک وسیله نقلیه شان مفقود یا سرقت شده می‌توانند با حضور در مراکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا و ارائه مدارک و مهیا کردن شرایط مورد نیاز برای گرفتن پلاک شان اقدام کنند.

البته لازم به ذکر است؛ مالک وسیله نقلیه برای دریافت مجدد پلاک خودروی خود باید وجه جفت پلاک را پرداخت کند.
مدارک لازم برای دریافت مجدد پلاک‌های مفقودی

افراد جهت دریافت خدمات برای پلاک‌های مفقودی و یا سرقت شده باید طبق شروط زیر عمل نمایند:

حضورمالک به همراه وسیله نقلیه درمرکزتعویض پلاک
ارائه اصل اسنادخودرو (کارت-سندمالکیت)
ارائه اصل مدرک احرازهویت (شناسنامه جدیدیاکارت ملی)
ارائه مدارک احرازمحل سکونت مالک
ارائه برگ عدم خلافی
پرداخت وجه پلاک برابرتعرفه
ارائه اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر
ارائه اصل کارت معاینه فنی معتبر

مدارک لازم برای دریافت خدمات مربوط به پلاک‌های آسیب دیده

حضورمالک یانماینده قانونی وی به همراه وسیله نقلیه درمرکز تعویض پلاک
ارائه اصل اسنادخودرو (کارت-سندمالکیت)
ارائه پلاک آسیب دیده
ارائه اصل مدرک احرازهویت (شناسنامه جدیدیاکارت ملی)
ارائه مدارک احرازمحل سکونت مالک
پرداخت وجه پلاک برابرتعرفه
ارائه برگ عدم خلافی
ارائه اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر
ارائه اصل کارت معاینه فنی معتبر

مدارک لازم جهت تعویض پلاک ونقل وانتقال وسایل نقلیه

اصل سند فروش کارخانه سازنده (تولیدداخل)
اصل کارت شناسایی وسیله نقلیه
اصل سندمالکیت وسیله نقلیه که توسط ناجاصادرشده است
اصل شناسنامه جدیدیاکارت ملی متعاملین یانمایندگان قانونی آن‌ها
حضورفروشنده وخریداریانماینده قانونی آن‌ها
ارائه برگ عدم خلافی
ارائه اصل فیش پرداخت بهای پلاک براساس تعرفه
مدارک احرازسکونت خریدار
ارائه اصل بیمه نامه شخص ثالث معتبر
ارائه اصل کارت معاینه فنی (خودروهای شخصی و دولتی که بیش از ۴ سال از مدل آن سپری شده باشد، و خودروهای عمومی که بیش از یک سال از مدل آن‌ها سپری شده باشد.)

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳

وام خرید خودرو نوعی تسهیلات مالی است که برای خرید خودرو و معمولاً از سوی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری به افراد ارائه می‌شود. وام خرید خودرو می‌تواند به افراد کمک کند تا خودرو موردنظر خود را با شرایطی بهتر از خرید نقدی خریداری کنند.

 این وام‌ها معمولاً با بازپرداخت اقساطی ارائه می‌شوند و افراد می‌توانند با توجه به شرایط مالی خود، مدت بازپرداخت و مبلغ اقساط را انتخاب کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم شرایط لازم برای گرفتن وام خودرو ۱۴۰۲ چیست و کدام بانک‌ها بهترین وام خرید خودرو را ارائه می‌دهند.

شرایط لازم برای وام خودرو ۱۴۰۲

شرایط لازم برای دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۲ از سوی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تعیین می‌شود. با این حال برخی از شرایط عمومی وجود دارند که معمولاً همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری آنها را برای ارائه تسهیلات لازم می‌دانند. اگر قصد خرید خودرو داشته باشید و بخواهید به سامانه یکپارچه خودرو مراجعه کنید، شاید برای تکمیل وجه مورد نیاز خود، به وام خرید خودرو نیاز پیدا کنید.

شرایط عمومی دریافت وام خودرو

شرایط عمومی دریافت وام خودرو به شرح زیر هستند:

 تابعیت جمهوری اسلامی ایران
 حداقل سن ۱۸ سال
 عدم سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه
 اثبات توانایی مالی برای پرداخت اقساط وام

شرایط اختصاصی دریافت وام خودرو

علاوه بر شرایط عمومی، برخی از شرایط اختصاصی نیز وجود دارند که ممکن است از سوی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مورد پذیرش قرار گیرند. این شرایط اختصاصی معمولاً با توجه به نوع وام و شرایط بانک یا موسسه مالی و اعتباری متفاوت است.

برخی از شرایط اختصاصی دریافت وام خودرو عبارتند از:

 داشتن گواهینامه رانندگی
 داشتن حساب جاری در بانک یا موسسه مالی و اعتباری
 ارائه ضامن معتبر
 ارائه مدارک شناسایی و مدارک شغلی

وام خودرو بدون ضامن چه مدارک و شرایطی نیاز دارد؟

مدارک لازم برای دریافت وام خودرو بدون ضامن عبارتند از:

 کپی کارت ملی و شناسنامه
 کپی گواهینامه رانندگی
 کپی سند خودرو
 کپی مدرک شغلی
 کپی فیش حقوقی یا پرینت گردش حساب بانکی

شرایط لازم برای دریافت وام خودرو بدون ضامن

شرایط لازم برای دریافت وام خودرو بدون ضامن عبارتند از:

 تابعیت جمهوری اسلامی ایران
 حداقل سن ۱۸ سال
 عدم سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه
 اثبات توانایی مالی برای پرداخت اقساط وام
 داشتن سپرده بلوکه‌شده
 داشتن سابقه اعتباری مناسب

دقت داشته باشید که مانند شرایط ثبت نام لاستیک دولتی، باید برای گرفتن این وام نیز شرایط اختصاصی و عمومی آن در مورد متقاضی احراز شود.

وام خودرو فوری چیست؟

میزان وام خودرو فوری را شرکت‌های مالی و اعتباری تعیین می‌کنند؛ با این حال معمولاً میزان وام خودرو فوری بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ارزش خودرو است.

مدت بازپرداخت وام خودرو فوری

مدت بازپرداخت وام خودرو فوری از سوی شرکت‌های مالی و اعتباری تعیین می‌شود؛ با این حال معمولاً مدت بازپرداخت وام خودرو فوری بین ۱۲ تا ۳۶ ماه است. اگر عجله دارید که به همین زودی‌ها خودرو خود را تحویل بگیرید و برای تعویض پلاک مراجعه کنید، احتمالا بهتر باشد که به سراغ وام خودرو فوری بروید.

سود وام خودرو فوری

سود وام خودرو فوری را شرکت‌های مالی و اعتباری تعیین می‌کنند؛ با این حال معمولاً سود وام خودرو فوری بالاتر از وام‌های خودرو بانکی است.

وام خرید خودرو کارکرده چیست؟

وام خرید خودرو کارکرده می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که قصد خرید خودرو دارند و توان پرداخت نقدی آن را ندارند. با این حال قبل از دریافت این وام باید تمام جوانب آن را بررسی کنید.

برای دریافت وام خرید خودرو کارکرده باید به یکی از بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. پس از بررسی مدارک شما، در صورت تأیید، وام خودرو به شما اعطا می‌شود.

مقدار سود وام خرید خودرو کارکرده را بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تعیین می‌کنند؛ با این‌حال معمولاً سود وام خرید خودرو کارکرده بالاتر از وام‌های خودرو نو است.

بهترین وام خرید خودرو برای کدام بانک است؟

بانک‌های مختلفی وام خرید خودرو را ارائه می‌دهند که در اینجا نگاهی به هریک از آنها خواهیم داشت:

وام خرید خودرو بانک ملی

وام خرید خودرو بانک ملی نوعی تسهیلات مالی است که از سوی بانک ملی ایران به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌شود. این وام برای خرید خودرو نو یا کارکرده ارائه می‌شود.

میزان وام خرید خودرو بانک ملی تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای خرید خودرو نو و تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای خرید خودرو کارکرده است. مدت بازپرداخت این وام بین ۱۲ تا ۶۰ ماه و سود آن نیز ۱۸درصد است.

برای دریافت وام خرید خودرو بانک ملی باید به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. پس از بررسی مدارک شما، در صورت تأیید، وام خودرو به شما اعطا می‌شود.

وام خرید خودرو بانک صادرات

میزان وام خرید خودرو بانک صادرات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو نو و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو کارکرده است. مدت بازپرداخت این وام نیز بین ۱۲ تا ۶۰ ماه و سود آن ۱۸درصد است.

وام خرید خودرو بانک مهر ایران

میزان وام خرید خودرو بانک مهر ایران تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو نو و تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای خرید خودرو کارکرده است. مدت بازپرداخت این وام نیز بین ۱۲ تا ۶۰ ماه است.

وام خرید خودرو بانک تجارت

وام خرید خودرو بانک تجارت تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه خواهد بود. برای دریافت این وام به حساب سپرده کوتاه‌مدت عادی و یک نفر ضامن نیاز است.

وام خرید خودرو بانک رفاه

بانک رفاه به مبلغ حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان وام خرید خودرو ارائه می‌دهد. سود این وام ۱۸ درصدی و مدت زمان بازپرداخت آن حداکثر ۴۸ ماه اعلام شده است.

وام خرید خودرو بانک سامان

وام خرید خودرو بانک سامان به اندازه ۱۰۰ میلیون تومان است که گیرنده وام باید بازپرداخت آن را در مدت زمان ۳۶ ماه با نرخ سود ۱۸ درصد انجام دهد.

وام ۴۸ ساعته بانک سامان

طبق اعلام بانک سامان، زمان بررسی و پرداخت وام خرید خودرو، حداکثر ۴۸ ساعت است. البته این ۴۸ ساعت از زمانی آغاز می‌شود که شما تمامی مدارک را به بانک تحویل داده باشید؛ ضمن این‌که زمان کاری در این امر در نظر گرفته می‌شود.

وام ۳۰۰ میلیونی بانک سامان

وام ۳۰۰ میلیونی بانک سامان با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ سود ۲۲ درصد و کارمزد ۳ درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وام خرید خودرو بانک ملت

میزان وام خرید خودرو بانک ملت در سال ۱۴۰۲، به اندازه ۷۰ میلیون تومان است. این وام حداکثر مهلت پرداخت ۶۰ ماهه دارد و نرخ سود آن ۱۸درصد است.

وام خرید خودرو بانک مسکن

در حال حاضر وام خرید خودرو بانک مسکن با سقف ۲۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت ۶۰ ماهه ارائه می‌شود. این وام نرخ سود ۱۸درصد و کارمزد ۳درصدی دارد.

وام خرید خودرو بانک رسالت

بانک رسالت مبلغ وام خرید خودرو را ۳۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است و به مشتریان خود برای بازگرداندن آن، مهلت ۶۰ ماهه با نرخ سود ۲درصد می‌دهد که مناسب و مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

وام خرید خودرو بانک شهر

میزان وام بانک شهر برای خرید خودرو ۱۵ میلیون تومان است که با در نظر گرفتن قیمت خودرو‌های فعلی ناچیز به نظر می‌رسد.

وام خرید خودرو بانک سپه

در مقایسه با مبلغ وام خرید خودرو دیگر بانک‌ها، بانک سپه مبلغ کمتری را در نظر گرفته است؛ شما می‌توانید از این بانک مبلغ ۵۰ میلیون تومان بابت خرید خودرو وام بگیرید. البته باید این ۵۰ میلیون تومان را با سود ۱۸درصد و در مدت زمان حداکثر ۳۶ ماه به بانک بازگردانید.

وام خرید خودرو بانک پارسیان

حداکثر مبلغی که مسئولان فعلی بانک پارسیان برای وام خرید خودرو مشخص کرده‌اند، ۳۰۰ میلیون تومان است. گیرنده وام باید مبلغ را ظرف مدت حداکثر ۶۰ ماه و به قید ۲درصد سود به بانک بازگرداند.

وام خرید خودرو بانک ایران زمین

مبلغی که می‌توانید بابت خرید خودرو از بانک ایران زمین وام بگیرید، معادل ۳۰۰ میلیون تومان است. البته این امکان وجود دارد که در سال آینده و سال‌های بعد، اعداد و ارقام دیگری برای وام خرید خودرو بانک ایران زمین تعیین شود.

کلام آخر

مطابق آنچه که در بالا دیدیم، وام خرید خودرو از سوی بانک‌های مختلف در کشور ارائه می‌شود؛ تنها کافی است که با توجه به خودرو انتخابی خود، بهترین بانک با بیشترین مبلغ و دوره بازپرداخت را از میان آنها انتخاب کنید. این شرایطی مناسب است که بتوانید با سهولت بیشتری مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو مورد علاقه خود را تامین کنید.

tags # وام ، خودرو سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود
  • دستگیری یک باند حرفه‌ای جعل اسناد و مدارک
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی