Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@06:31:07 GMT

افزایش ۶۵ درصدی سرقت‌ در استان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۳۷۳

افزایش ۶۵ درصدی سرقت‌ در استان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سرهنگ حسینی،رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت : از ابتدای فروردین ماه امسال تا امروز سرقت منزل در استان ۳۴ درصد، سرقت مغازه‌ها ۳۵۰ درصد، سرقت از اماکن دولتی ۲۵ درصد، سرقت خودرو ۶۳ درصد، سرقت از محتویات داخل خودرو ۷۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۲۷ درصد، سرقت لوازم خودرو ۱۲۳ درصد و سرقت احشام ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش ۶۵ درصدی مجموع سرقت‌ها در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و کشف ۷۵ درصدی این سرقت‌ها خبر داد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: بیشتر این سرقت‌ها در استان توسط کسانی انجام شده که در ایام نوروز با عفو و رأفت اسلامی از زندان آزاد شده بودند.

حسینی تصریح کرد: در سال گذشته نمایشگاهی از کشفیات سرقت در مرکز استان برپا شده و تاکنون نیز ۱۸۰ فقره سرقت و لوازم توسط مالباختگان شناسایی شده است.

وی کشفیات سرقت در استان را ۳۰۰ فقره دانست و ادامه داد: در فروردین ماه امسال ۱۶ باند از سارقان منهدم و ۷۵ نفر از سارقان نیز در استان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۵ درصد از سارقان در استان بومی و ۱۵ درصد از آن‌ها غیربومی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی بعد از جزیره کیش امن‌ترین استان کشور در بحث سرقت است.

حسینی اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد تماس‌ها و پیامک‌ها که به هم‌استانی‌ها داده می‌شود کلاهبرداری است و مردم به تماس‌های مبنی بر برنده شدن و دریافت اینترنت رایگان توجه نکنند.

وی با بیان اینکه تمام جوامع بشری با معضل سرقت مواجه هستند و این تنها مختص به استان و کشور ما نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این سرقت‌ها به دلیل عدم اشتغال و سهل انگاری و غفلت صاحبان اموال انجام می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دغدغه همیشگی پلیس در کلاهبرداری‌ها اعتماد مردمی به تماس گرفته شده توسط افراد کلاهبردار است.

حسینی یادآور شد: تماس‌هایی که شهروندان را مجاب به حضور در کنار دستگاه‌های عابر بانک می‌کند، کلاهبرداری است و شهروندان به این گونه تماس‌ها پاسخ ندهند و تماس را قطع کنند.

انتهای پیام/ک

۱۶ باند سرقت در خراسان جنوبی منهدم شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است و مازاد تولید این محصول را به استان‌های دیگر صادر میکند.

حسن رستمی افزود:در سال گذشته ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شده است که در مقایسه با سال قبل از آن که ۱۳۰ هزار تن تولید این محصول ثبت شده است، شاهد افزایش خوبی هستیم.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار باظرفیت ۹ میلیون و۲۰۰ قطعه در استان فعالیت دارند و از حیث واحد‌های فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است
  • برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی