Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@13:19:43 GMT

صدها کشته و زخمی در انفجار سریلانکا

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۳۷۶

صدها کشته و زخمی در انفجار سریلانکا

بر اثر هفت انفجار همزمان در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا ۱۶۰ نفر کشته و ۴۰۲ نفر زخمی شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، انفجارها به طور همزمان در چهار کلیسا و سه هتل مجلل روی داد. انفجار ها در روز عید پاک مسیحیان و هنگام اجرای مراسم روی داد. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ایسنا،نخست وزیر سریلانکا جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تحولات کشور پس از این انفجارها تشکیل داد. وی از شورای امنیت سازمان ملل نیز خواست تا جلسه اضطراری را پس از وقوع این انفجارها برگزار کند.

نخست وزیر سریلانکا با محکوم کردن این انفجارها، این حملات را اقدامی بزدلانه علیه مردم خواند و نسبت به انتشار اطلاعات غیرقطعی هشدار داد. وی تاکید کرد که دولت گام‌های سریعی برای مقابله با وضعیت موجود بر می‌دارد. در همین حال، رئیس پلیس سریلانکا اعلام کرد که پیش از انفجارهای امروز، نسبت به وقوع حملات انتحاری هشدار داده بود.

به گفته رسانه‌های سریلانکایی، احتمالا تعدادی از توریست‌های خارجی نیز در این حملات کشته شده‌اند. به گفته برخی رسانه‌ها از میان کشته‌ها ۳۵ تن خارجی هستند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمله تروريستی کلیسا كشته و مصدوم هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از شهادت و مجروح شدن ۸ شهروند لبنانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه را در شهرک حانین در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

بر پایه این گزارش این حمله منجر به شهادت ۲ زن لبنانی شد.

المیادین همچنین از زخمی شدن ۶ شهروند لبنانی در این حمله خبر داد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای تلافی این حملات غیرنظامیان را در شهرک‌ها و روستا‌های جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه