Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@03:56:49 GMT

واردات ۱۶۰ میلیون دلار داروی خارجی دارای مشابه داخلی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۳۴۲۷

واردات ۱۶۰ میلیون دلار داروی خارجی دارای مشابه داخلی

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر ۱۶۰ میلیون دلار دارو وارد کشور می‌شود که مشابه داخلی دارد. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهدی پیرصالحی، در آیین بهره برداری از کارخانه اکتوور ٢ که با حضور وزیر بهداشت در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در ٦ ماهه دوم سال گذشته تعداد اقلام دارویی وارداتی که مشابه داخلی دارند از ٥٤ به ٤٤ قلم کاهش یافت؛ اما در حال حاضر ١٦ میلیون دلار داروی وارداتی که مشابه داخلی دارند، به کشور وارد می‌شود که برای کاهش آن در سال جاری برنامه های جدی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصرف ٤٢ میلیارد عدد دارو در سال در کشور، تصریح کرد: تا قبل از امروز بزرگترین واحدهای تولیدی داخلی، ٢.٥ تا ٣ میلیارد عدد دارو تولید می کرد اما این کارخانه توان تولید ٦ میلیارد عدد دارو دارد، اما باید بازارهای صادراتی را نشانه بگیریم.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: امسال در سازمان غذا و دارو برای شفاقیت تولید و واردات برنامه داریم و هدف گذاری ما با توجه به واگذاری امور غیرحاکمیتی به سندیکاها، تقویت فرایند های نظارتی و سرعت دادن به رونق تولید است.

پیرصالحی در پایان تاکید کرد: با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که امسال ٨٥ ماده اولیه و ٩ محصول دارویی را حمایت کنیم که از واردات به تولید داخلی برسیم.

بیشتر بخوانید؛

راه اندازی داروخانه سیار در مناطق سیل‌زده استان خوزستانطلب ماهیانه 500 میلیارد تومانی داروخانه‌ها از بیمه‌ها / آخرین پرداختی آبان 97رئیس سازمان غذا و دارو: نگران تأمین داروی مناطق سیل‌زده نیستیمخدمات درمانی و دارویی در پلدختر فعلا "رایگان" است

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان