Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان همزمان با سراسر کشور در روز میلاد فرخنده و با سعادت منجی عالم بشریت غرق در سرور و شادی شده و شادابی و نشاط ویژه‌ای در این استان حاکم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، گیلانیان غیور و ولایتمدار از چند روز گذشته با آذین‌بندی مساجد، معابر و خیابان‌ها، خود را آماده برگزاری آیین‌های جشن و شادی کردند تا میلاد صاحب عصر(عج) را گرامی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم گیلان همراه با سایر مردم ایران اسلامی در اماکن عمومی و مذهبی همچون امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها اقدام به برگزاری جشن ولادت منجی عالم بشریت کردند و با پخش شیرینی، چای و شربت در خیابان‌ها، میادین اصلی و شهرها و روستاهای مختلف استان مولود حضرت مهدی (عج) را جشن گرفتند.


پیروان و دوست‌داران اهل بیت(علیهم السلام) از پیر و جوان و کوچک و بزرگ با حضور پررنگ و گسترده خود در آیین ولادت حضرت مهدی (عج) ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

 

منتظران حضرت ولی عصر(عج)، با در دست داشتن پرچم‌ها و سربندهایی منقش به نام «ابا صالح المهدی(عج)» ندای یا مهدی ادرکنی سردادند و برای ظهور منجی عالم بشریت دست دعا به آستان الهی برافراشتند.

 

همزمان با این روز بزرگ، هیات‌های مذهبی و نهادهای فرهنگی استان نیز با برگزاری مراسم باشکوه در تکایا، حسینه‌ها و مساجد این اعیاد فرخنده را جشن گرفتند.

 

*کانون‌های مساجد میزبان جشن‌های نیمه شعبان

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با تبریک این ایام خجسته از میزبانی کانون‌های مساجد از جشن‌های مهدویت خبر داد و گفت: برپایی جشن‌ها و اعیاد مذهبی مروج سیره اهل بیت(علیهم السلام) و تبلوری از ولایت ائمه معصومین(ع) است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان تشکیل شده است افزود: اکثریت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری استان برگزار کننده جشن‌های این ایام به‌جهت ارج نهادن به شعائر دینی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ مهدویت و مفهوم اصلی انتظار هستند.

 

وی با تشریح ویژه برنامه‌های این ایام اعلام کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان در برخی از کانون‌های مساجد به همراه ویژه برنامه‌هایی به‌منظور پاسخ به شبهات مهدوی ویژه جوانان و معرفی امام زمان برگزار می‌شود.

رضوانی نژاد چراغانی و آذین‌بندی مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، قرائت دعاهای ماه شعبان، اهدای ثواب طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت سیره زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام)، قرائت دعای فرج حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، اجرای برنامه‌های بصیرتی ویژه دهه مهدویت، ایجاد فضای معنوی همراه با شور و شعور جشن‌ها در نیمه شعبان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت نیمه شعبان در کانون‌های مساجد گیلان بیان کرد.

 

*احیا شب نیمه شعبان در مهدیه رشت

«هادی روحانی» با اشاره به اهمیت عید بزرگ نیمه شعبان بر ترویج معارف مهدوی در این ایام تاکید کرد و گفت: باید از فرصت ایام نیمه شعبان جهت ترویج فرهنگ مهدویت و افزایش محبت و شوق به ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) بهره گرفت زیرا ترویج معارف مهدوی و گرایش جوانان به این حوزه زمینه‌ساز ظهور استت.

 

مسئول کانون تخصصی مهدویت مساجد گیلان اضافه کرد: در این راستا مراسم احیا شب نیمه‌شعبان برای هشتمین سال متوالی به همت کانون تخصصی مهدویت دایر شد.

روحانی با بیان اینکه بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر در این مراسم که در مهدیه رشت برگزار شد، حضور داشتند تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۲۴ شنبه شب (۳۱ فروردین) آغاز و تا بامداد یکشنبه(۱ اردیبهشت) با سخنرانی و مناجات‌خوانی حجت الاسلام میرزا محمدی از خطبای قم برگزار شد.

 

همچنین کانون فرهنگی و هنری مصباح الهدی رشت با همکاری هیأت روضات العباس برگزار کننده قرائت همگانی دعای فرج در شب نیمه شعبان بود. این مراسم ساعت ۱۱ شب نیمه شعبان برگزار شد.

 

بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان از جمله بفعه متبرکه سید جلال الدین اشرف، امامزاده هاشم، امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق، امامزاده قاسم در این روز بزرگ، پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت استان گیلان هستند.

 

*جشن نیمه شعبان در ۱۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» با بیان اینکه بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان گیلان برای برگزاری جشن‌ نیمه‌شعبان آماده هستند گفت: جشن نیمه شعبان در ۱۰۰ بقعه استان گیلان برگزار می‌شود که ۱۳ مراسم به صورت محوری و شاخص(هر شهرستان یک مراسم) برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ادامه داد: ۳۶ مبلغ بومی و ۶۴ سخنران و واعظ برجسته استانی و کشوری به‌عنوان سخنران در این جشن‌ها از معارف مهدویت و وظایف منتظران می‌گویند.

 

وی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی در ۷۲ بقعه شاخص گیلان اعلام کرد: همچنین در ۲۰ بقعه شاخص استان ایستگاه «همه واقف باشیم» با حضور مبلغان بومی دایر می‌شود.

 

آری؛ میلاد امام زمان(عج) به انسان امید به زنده بودن، ادامه دادن و حیات می‌دهد، امید به اینکه کسی خواهد آمد و عدالت را به معنای واقعی کلمه با خودش در جهان پیاده خواهد کرد. مهدی موعود(عج) منجی جهانی است که آمدنش نویدبخش هوایی تازه بر جان بشریت و رهایی انسان از ستم مستبدان خواهد بود.   پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش روز ارتش جشن نیمه شعبان سیل خوزستان خبرگزاری ارتش بیانیه گام دوم انقلاب شبستان جشن نیمه شعبان بقاع شاخص گیلان کانون های مساجد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد از مشارکت کانون‌های مساجد در دومین نمایشگاه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زهراسادات موسوی پناه، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، از مشارکت کانون‌های مساجد در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود.

موسوی پناه با اشاره به بخش‌های دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد در سال جاری در قالب هفت بخش شامل خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی، مدیران و نخبگان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه هدف از این رویداد، فرهنگ‌سازی در زمینه افزایش جمعیت است، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش سازمان‌های مردم نهاد در این طرح مشارکت دارند.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد درباره محورهای مشخص شده گفت: اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد در ذیل رویداد اصلی جایزه ملی جوانی جمعیت، یک رویداد ویژه برای کانون‌های مساجد برگزار می‌کند که محورهای آن شامل فعالیت، تجربه و ایده است.

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

موسوی پناه توضیح داد: کانون‌های مساجد در زمینه جوانی جمعیت یا در حال فعالیت هستند که فعالیت‌های خود را ثبت می‌کنند، یا در این موضوع تجربه‌ای ارزشمند و ناب دارند که می‌توانند تجربیات خود را ثبت نمایند. یا در این رابطه ایده‌ها و پیشنهادات قابل قبول با قابلیت اجرایی شدن، دارند که ایده‌های خود را ثبت خواهند کرد.

او از مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: هر یک از کانون‌های مساجد می‌توانند طبق حوزه فعالیت خود در سه بخش فعالیت، تجربه و یا ایده در این رویداد شرکت کنند. همچنین سامانه بچه‌های مسجد به این منظور معرفی شده است.

سرپرست آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در خصوص موضوعات متنوع در این رویداد اظهار داشت: ارتقای جایگاه مادری، موضوع تبیین قانون خانواده و جوانی جمعیت، تبیین آسیب‌های تک فرزندی، فرهنگ‌سازی و ترغیب به فرزندآوری، حمایت از حیات جنین و جلوگیری از سقط موضوعاتی هستند که کانون‌ها می‌توانند متناسب با آن فعالیت، تجربه یا ایده‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است