Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس قوه‌ قضائیه گفت: جامعه اسلامی به برکت مهدویت و اعتقاد به موعود جامعه ای امیدوار است و هیچ کس در جامعه ای اینچنین ناامید و مایوس نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در اجتماع منتظران ظهور در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا (ع) افزود: همه فعالیت امپراتوری خبری دشمن برای القاء یاس در جامعه بشری برنامه ریزی شده است و مثلا اساس فیلمهای سینمای هالیوود القاء یاس و ناامیدی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امروز در عالم بشریت دو نوع مکتب وجود دارد یکی مکتب انتظار و دیگری مکتب انظلام که در مکتب انتظار که شاخصه آن دلدادگی به رسول خدا (ص) و خداست و با مقاومت در راه هدف و دشمن شناسی تجلی می ‌یابد کنار آمدن با ظلم و ظالم یک ضد ارزش محسوب می‌شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: انظلام به معنای ظلم پذیری است و در مکتب انظلام شاهد گسترش جلوه های یاس و ناامیدی هستیم.
رئیسی افزود: در مکتب انتظار، امید و امید بخشی، اعتقاد به توحید، معاد، ایستادگی در راه هدف، مقاومت، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، انتظار و ایستادگی در راه هدف بسیار مورد توجه است و مکتب انتظار در حقیقت مکتب تعالی، پویایی و پیشرفت است.
وی با اشاره به این که اهداف مهم نظام اسلامی همان اهدافی است که در حکومت و سیره مهدوی گفته شده است ادامه داد: برپایی عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و فقر که از شعارهای مهم نهضت اسلامی بوده و هست موجب بیداری کشورها و ملتهای فراوانی شده است.
رئیس قوه قضائیه گفت: طبق اشاره قرآن کریم، آینده از آن صالحان و متقیان است و در این مسیر باید باور داشته باشیم که بنای عالم هستی بر حق مداری است و حق در جهان ماندگار است حتی اگر ظالم، مدتی کوتاه خودنمایی کند.
رئیسی افزود: با همه مشکلات، فساد و بی عدالتیهایی که در عالم وجود دارد اعتقاد به مهدویت در انسان امید ایجاد می کند و یک معتقد به مهدویت هیچ گاه دچار ناامیدی و یاس نخواهد شد.
وی اضافه کرد: پیام نیمه شعبان امید به خدا و آینده توحیدی، رقم زدن عدالت در زندگی انسان امروز، امید به پایان نهایی مستکبران و جمع شدن پرونده استکبار در عالم است.
رئیس قوه قضائیه گفت: شعاع اعتقاد به مکتب انتظار در حال فراگیری در عالم است و امروز بسیاری از ملتها موضوع مکتب انتظار، اعتقاد به مهدویت و امیدوار بودن به آینده ای روشن را به خوبی فرا گرفته اند.
رئیسی افزود: سمت و سوی نظام اسلامی همان سمت و سویی است که امام زمان(عج) برای حاکمیت حق، عدالت و ارزشهای الهی می پسندد بنابراین آنچه سمت گیری اصلی نظام است امری مثبت و آینده ای بسیار درخشان است اگرچه کاستیهایی هم وجود دارد.
وی ادامه داد: جرقه ای که امروز در کشورهای مختلف به برکت اعتقاد مردم ایران به مهدویت و ارزشهای الهی زده شده است به زودی مشتعل خواهد شد و دامن ابرقدرتها و مستکبران را خواهد گرفت و شاهد حکومت عدل مهدوی خواهیم بود.
رئیس قوه قضائیه گفت: وظیفه ما امروز توجه به خواسته آن حضرت در زمینه عدالت، امنیت و حق خواهی است و آن چه قلب ولی عصر(عج) را شاد می کند عبادت پروردگار، بندگی خدا، اخلاص در عمل، توجه به دیگران برای خدا، گره گشایی کردن از زندگی مردم، توجه به فقرا و نیازمندان است.
رئیسی افزود: تلاش برای گسترش معروفها، پاکی، صداقت و پایبندی به میثاقها هم مد نظر آن حضرت است لذا تلاش می کنیم هیچ فسادی در جامعه نباشد و اجازه نمی دهیم فساد در هیچ جای نظام اسلامی لانه کند زیرا فساد، زیبنده نظام اسلامی نیست.
وی اضافه کرد: ولادت امام زمان (عج) برای همه بشریت آینده ای درخشان، نورانی، روشن و همراه با عدالت، امنیت، رشد و تعالی را نوید می دهد و اعتقاد به موعود امری است که منحصر به شیعیان نیست بلکه در همه ادیان ابراهیمی است و تمامی این ادیان آمدن منجی عالم بشریت را نوید داده اند.
رئیس قوه قضائیه گفت: انسانی که منتظر مصلح است خود باید صالح باشد و طبق گفته حضرت قائم (عج) سیره مهدوی در حقیقت همان سیره فاطمی است و نسخه آن حضرت برای اصلاح عالم بشریت نسخه مادرشان حضرت صدیقه طاهره(س) است.
1922/7496/2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي منتظران ظهور رئيس قوه قضائيه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود

ماموستا رحیم عثمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به وعده صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی و با بیان اینکه دفاع جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای ایرانیان و تمامی منصفان عالم بود اظهار داشت: بی‌تردید کسانی که شرارت‌های رژیم صهیونیستی و یهود را دنبال می‌کنند از این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرسند شدند.

وی تصریح کرد: بی‌شک با این حرکت، هیمنه پوشالی یهود و استکبار جهانی درکوبیده شد و دل مسلمانان شاد شد.

امام جمعه اهل‌سنت سلماس گفت: امید است که با عنایت خداوندی، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های دفاعی موفق باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • اساس سپاه معنویت و اعتقاد است
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد